Osnovnih 10 korakov RFP® Razvojnih Funkcionalnih Prijemov pedokinetike®
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo
Da boste lažje razumeli spodnji zapis, vam svetujemo, da preberete še oba predhodna:
- Delamo eno, govorimo drugo, ob tem čutimo tretje
- Premik je generator čutenja
- Prostor v premik polja umiritve ob otrokovem joku
- Izkušnje, ki tvorijo informacije za razvoj
- Mamine dlani
Piše Andreja Semolič
S koraki Razvojnih Funkcionalnih Prijemov pedokinetike® se uglasimo na otrokove potrebe, na razvojne sile v njemu in širimo koherentno vibracijsko polje.
Osnovnih 10 korakov RFP® za oporo negovanja, ki so predpogoj, za zdrav stik in razvojni odnos z otrokom:
- Odprte mehke in čvrste dlani, ki držijo in ne stiskajo.
- Prsti so voljni in usmerjajo brez stiska. Zaznavajo smeri
gibanja in usmerjajo. - Premike tvorimo s celotnim telesom in ne samo z rokami. Vključimo celo telo in začnemo premik v svoji medenici.
Otroka premikamo s krožnimi gibi in razlikujemo spremembe težišča. - Smo pozorni in odzivni na dihanje.
- S telesom delamo mehke gibe, ki so odločni in vsakokrat izhajajo iz medenice.
- Ob premiku opore, z dlanmi drsimo po otroku in nudimo podporo z odprto dlanjo.
- Otrokov nos vedno gleda v smeri tal in 45* levo in desno.
- Razlikujemo tempo premikanja in ga prilagajamo otrokovemu odzivu sprostitve in aktivnega dviga (ko se sam voljno dvigne in ne zategne, ko se ob spustu težišča sprosti navzdol in ob tem ne zategne).
- Nihamo s koleni navzdol v različnih ritmih in nudimo premore, da otrok naredi odziv sprostitve (predstavljajte si, da s stopali stojite v čebru z grozdjem iz katerega stiskate sok…tako postopamo, tlačimo neenakomerno in predvsem različno s težo na dol).
- Otroka zibamo in ne tresemo (zibanje pomeni, da se v kolenih spuščamo dol in nihaju pustimo, da nas dvigne. Nihaji so različno dolgi in v različnih smereh. Roki objemata in se gibata, kot odziv na premik v kolenih in medenici. Nikakor pa ne ustvarjamo premik samo z rokami.).
Otrok to potrebuje zaradi aktivacije samorazvoja. Na ta način v polni dani kapaciteti razvija naslednje:
- Zaznava meje znotraj sebe – oblikuje čutenje in smisel bivanja v sebi.
- Organizira valovne in kontrolne strategije delovanja samega sebe.
- Vzpostavlja sinhronizacijo srčne in možganske vibracije in gradi koherentno polje.
- Dviguje notranjo motivacijo in samoaktivacijo.
- Uravnava mišični tonus in prostost v sklepih.
- Postavlja nevtralno držo skeleta in aktivira njegovo nalogo stabiliziranja in opore.
- Odpira prosto pot razvojni kapaciteti, saj šele tako lahko izrablja dinamiko razvojnih sil procesa dozorevanja.
Ugodne smeri gibanja
Polaganje/odlaganje dojenčka
Kako izvedemo v praksi razvojni funkcionalni prijem pedokinetike pri spuščanju dojenčka iz naročja, si lahko ogledate na tem posnetku. Zakaj tako in ne drugače lahko razberete iz mojih predhodnih testov. Morda bo po ogledu demonstracije lažje razumeti in povezati teoretično vsebino in smisel.
Dvig dojenčka
Ugodne smeri gibanja so tiste, kjer otrokov nos med dviganjem in spuščanjem gleda proti tlom. V teh smereh glave ni potrebno držati.
Togi prijemi dviga naravnost gor ali delno na bok ob tem, da je nos usmerjen navzgor, sprožajo morojev refleks, ki je pavzaprav znak neugodne smeri, ki jo centralni živčni sistem zaznava kot padanje, kljub temu, da podpiramo glavo. Aktivirajo se mišice vzravnalke povsem spontano, mišice upogibalke pa so v težki poziciji tega položaja in zaradi še ne vzpostavljene mišične kontrole, ne zmorejo potegniti brado navzdol, kljub temu, da ljubeče in nadvse skrbno držimo otrokovo glavo.
Glava se zato togo organizira in nefunkcionalno povezuje preko hrbtenice do medenice. Z vztrajnim takšnim dviganjem in spuščanjem, pravzaprav sprožimo le ekstenzijski vzorec. Zdrav spontan razvoj se pravzaprav sploh ne more vzpostaviti.
Lahko pa se potrudimo otroka odločno, mehko in hkrati čvrsto objeti z dlanmi okoli rebernega loka, ob tem, da s prsti ne stiskamo skupaj in ne držimo tik pod pazduho in ne okoli lopatic in ramen.
Ko s prsti stiskamo skupaj okoli pazduhe, lopatic in ramen, pravzaprav odvzamemo naravni življenski sili, spontano pot razvoja, ki je dana z evolucijsko dediščino.
Človeško telo ve, kaj mora storiti, da se razvije naprej. V primeru prijema okoli podpajske, lopatic in ramena pravzaprav zavremo dano sposobnost samoorganizacije. To pomeni, da preprečimo, da se okostje optimalno organizira, da bi se mišice ravno prav oživčile in da bi se razvila funkcionalnost povezav, ki usmerijo nastajanje vzorcev našega delovanja.
Na videu je demonstriran razvojni funkcionalni prijem pedokinetike za dvig dojenčka
Judo Roll
Kako lahko vplivamo na dober in predvsem funkcionalen razvoj, kadar potrebujemo obrniti otroka na trebuh.
Več video vsebin si lahko ogledate tukaj.
- Pedokinetika – pomen izkušenj, ki jih nabirata dojenček in starš skozi dnevno dinamiko - 28. 5. 2019
- Sesanje in duda – Da ali Ne? - 27. 5. 2019
- Premikanje dojenčka – joj, kaj pa glava? - 2. 3. 2018