Prva pomoč za energetsko izčrpane starše – popoldanski in večerni obred

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Prva pomoč za energetsko izčrpane starše - popoldanski in večerni obred

Preden nadaljujete, si lahko preberite predhodne članke o energetski izčrpanosti staršev in kako to vpliva na vzgojo otrok.

Pišeta Lea in Nina Beznik

Popoldanski obred

Ko pridete iz službe, še preden stopite iz avta, si zavrtite sproščujočo glasbo in 5 min posedite v avtu in umirjeno dihate s trebuhom. Poskušate imeti čim bolj prazno glavo brez misli. Na koncu si oči pokrijete z rokami in nekaj trenutkov uživate v miru in tišini. To storite preden greste po otroka v vrtec ali šolo oziroma preden stopite skozi vhodna vrata. Po prihodu domov vam priporočam, da se najprej stuširate.

Sproščujoče dihanje

1. eno roko daste na trebuh in drugo na prsni koš. Premikanje rok vam bo pokazalo s katerim delom telesa in s katerimi mišicami dihate.
2. Odprite usta in nežno izdihnite. Ko to naredite, z izdihom sprostite rame in mišice zgornjega dela telesa. Bistvo izdiha je da popolnoma izpraznite pljuča, da popolnoma sprostite zgornji del telesa.
3.Zaprite usta in malo počakaj
4.Usta imejte zaprta in počasi vdihnite skozi nos, tako da potiskate trebuh ven. Ko trebuh napolnitev z zrakom toliko, da vam je še udobno brez da bi vključili v dihanje zgornji del telesa, se ustavite.
5.Premor naj traja toliko časa, da vam je udobno. Dihajte počasi, drugače se vam lahko začne vrteti.
6.Odprite usta in izdihnite tako, da potisnete trebuh notri.

Predstavljajte si, da je pred vami sveča – izdihnite počasi in nežno, predstavljate si, da izdihnete tako, da se plamen nagne a ne ugasne. Dolg nežen izdih. Ko vdihnete si predstavljajte, da se plamen nagne proti vam.

Večerni obred

Priporočeno je, da vsaj eno uro pred spanjem ne gledamo televizije, računalnika in telefona.
Pred spanjem oziroma še bolje bi bilo, še preden gredo spat otroci, da izvedemo progresivno mišično relaksacijo ali meditacijo pridobivanja življenjske energije. Torej za 10 min se umaknemo v svojo sobo in naredimo eno od vaj. Potem pa sproščeno in umirjeno izpeljemo večerni ritual z otrokom.

Progresivna mišična relaksacija

Udobno se usedite. Pokrčite prste na nogah, sklepe na nogah, iztegnite golenske mišice, kolenske pogačice potisnite navzgor, napnite stegenske mišice, stisnite pesti, iztegnite roke, napnite vrat in mišice na obrazu, stisnite čeljust … napnite celo telo … napnite … 10 sekund se napenjajte, nato se pol minute sproščajte. To ponovite trikrat.

Zatem razmaknite noge in roke, dlani obrnite proti nebu in celemu telesu dovolite, da se sprosti.
Če imate visok krvni tlak ali težave s srcem in ožiljem te vaje ne izvajajte.

Meditacija

Udobno se usedete, stopala so trdno na tleh, dlani počivajo na stegnih, obrnjene proti nebu. Globoko vdihnete skozi nos in izdihnete skozi usta. S pozornostjo se usmerite na svojo glavo, obraz in vrat in z izdihom sprostite to področje. Potem se osredotočite na vaša ramena in jih z izdihom sprostite. Tako nadaljujete s sproščanjem vaših rok, hrbta, hrbtenice, prsnega koša in področja trebuha, področje medenice ter desne in leve noge. Nato pa si predstavljate, da iz vaših stopal v zemljo zrastejo globoke, močne in goste korenine, ki iz zemlje črpajo gosto, rdečo in vročo življenjsko energijo. Predstavljate si, kako ta energija potuje po vašem telesu od, nog preko hrbta v vaše roke in vašo glavo ter na vrhu vaše glave kot fontana izstopi iz telesa. Tako ostanete nekaj minut in potem globoko vdihnete in izdihnete, začutite podlago na kateri sedite in odprete oči.

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor