Ena izmed reči, ki starše najbolj veseli, je to, da gre otrok rad v šolo in da se z veseljem uči. Ravnateljica mednarodne šole in vrtca IES Ljubljana International School s ponosom pove, da je tako pri njih. O IES smo že pisali, tokrat pa objavljamo intervju z ravnateljico Katharine Knott, ki nam je zaupala malo več o njihovi šoli in vrtcu.
Glede na to, da je IES mednarodna šola in vrtec, je takšna najbrž tudi sestava otrok, ki jo obiskujejo?
Drži, pri nas so dobrodošli prav vsi otroci. Narodna struktura je zelo raznolika, kar starši cenijo, ker otroci tako iz prve roke spoznavajo različne kulture in navade. Približno dve tretjini otrok je slovenskih, tretjina tujih otrok pa prihaja iz najrazličnejših držav, na primer iz ZDA, Velike Britanije, Rusije, Nemčije in od drugod.
Prav omenjena kulturna raznolikost je, poleg dvojezičnosti, najbrž razlog, da se starši odločijo otroke vpisati v IES?
Seveda, naše poslanstvo je otrokom omogočiti razvoj mednarodnega zavedanja in jim pomagati, da postanejo aktivni državljani na lokalni, državni in mednarodni ravni, raznolika narodna struktura pa zagotovo več kot pripomore k temu. Večjezičnost pa je prav tako zelo pomemben faktor, skupaj s tem, da vse aktivnosti ne potekajo zgolj v tujih jezikih, ampak enakovredno v slovenščini in angleščini. Po tretjem letu pa se otroci začnejo učiti še nemško.
IES Ljubljana International School ni samo šola ampak tudi vrtec, sprejemate otroke od dopolnjenega 11. meseca starosti dalje. Se pojavljajo kakšne prepreke zaradi jezikov pri tako majhnih otrocih?
Ravno nasprotno, mlajši kot je otrok, lažje se nauči različnih jezikov. Vsaka skupina otrok, tudi najmlajša, ima slovensko in angleško govorečega učitelja/vzgojitelja, ki skupaj vodita različne tedenske aktivnosti, pri tem pa otroke spodbujata, da izrazijo sebe, raziskujejo svoje učenje ter skušajo poglobiti razumevanje v obeh jezikih. Starši otrok so zelo zadovoljni, da otroci tekoče govorijo angleško in slovensko, pozneje pa tudi nemško.
Kurikulum šole IES temelji na poizvedovanju in raziskovanju. Kako to izgleda v praksi?
Izvajamo International Baccalaureate Primary Years Programme (program mednarodne diplome), ki velja za otroke od tretjega leta dalje. Omogoča nam, da ustvarimo učno okolje, ki spodbuja otroke k povpraševanju, raziskovanju, spraševanju, preiskovanju, ustvarjalnosti, domišljiji in kar je najpomembneje, omogoča, da se otroci pri vsem tem zabavajo!
Otroke spodbujamo, da se učijo preko igre in raziskovanja, pri čemer skrbno načrtujemo aktivnosti in potek učenja. Vse izkušnje pridobivajo v dveh jezikih, njihovi učiteljici pa skrbita, da je razmerje med obema jezika in urnikom vsebin vedno v enakem ravnovesju. Načeloma zato otroci učenja ne dojemajo kot obveznost, ampak kot nekaj prijetnega, nekaj, kar radi počno.
Poučevanje podkrepimo z zanimivimi izleti v muzeje, gledališča, razstave, kot tudi z obiskom živalskega vrta in Arboretuma. Radi sodelujemo na mestnih festivalih, nastopamo na prireditvi za tretje življenjsko obdobje, kjer pokažemo kaj znamo v vseh jezikih, ki se jih učimo. Vsako leto se odpravimo tudi na smučarski in poletni tabor.
Kakšne pa so prednosti mednarodnih šol in vrtcev?
Zagotovo večjezičnost, saj raziskave kažejo, da vzgajanje otroka v dvojezičnem okolju ne prinaša zgolj komunikacijskih prednosti, temveč pozitivno vpliva tudi na razvoj možganov in izboljšuje kognitivne funkcije, ki niso povezane z jezikom. Mednarodno okolje daje neko širino, ki je v modernem globaliziranem svetu zagotovo več kot dobrodošla. Če govorim konkretno o naši šoli in vrtcu, bi pa poleg vsega, o čemer smo že govorili, poudarila tudi to, da imamo naziv IB svetovna šola, saj dosegamo visoke standarde, ki so zahtevani za pridobitev avtorizacije izvajanja programa International Baccalaureate Primary Years Programme.
Omogočate vpis tudi tekom šolskega leta?
Da, vpis ni omejen na šolsko leto, na podoben način pa poteka tako za vrtec kot šolo. Najprej priporočamo, da se izkoristi možnost poskusnega dneva in otroci skupaj s starši preživijo dan z našimi učenci in učitelji, nato pa se dogovorimo o vseh podrobnostih glede vpisa.
Otroci včasih ne gredo radi v šolo, se to dogaja tudi pri vas?
(smeh) Zelo smo ponosni na to, da otroci zelo radi prihajajo k nam v vrtec in v šolo, je pa seveda normalno, da bi kdaj kdo raje ostal doma, tudi odrasli bi včasih raje bili doma, ne glede na to, kako zelo imamo radi svoje delo.
Sidera