Če ne pade, se ne bo pobral

Če ne pade, se ne bo pobral

V realnem življenju ni pomembno samo znanje, pač pa tudi socialne in osebnostne veščine ali kompetence. Vse to je nekaj, kar otroci pridobivajo v svojem okolju – v primarni in razširjeni družini, v svojem krogu prijateljev, nenazadnje pa seveda tudi v vrtcu in šoli, kjer dnevno preživijo veliko časa.

»Socialne veščine so resnično pomembne, zato smo pri nas, tako v vrtcu kot v šoli, nanje zelo pozorni,« je povedala Katharine Knott, ravnateljica mednarodnega vrtca in šole IES Ljubljana International School: »Grajenje teh veščin se naj začne že pri malčkih. Spodbujajte jih, da rečejo hvala in prosim, da so vljudni do svojih prijateljev, učiteljev, vseh domačih in tujih ljudi, pa seveda tudi do živali, narave in nenazadnje do materialnih reči. Pri nas jih učimo tudi tega, da delijo, se izmenjujejo in da počakajo, da pridejo na vrsto,« je dodala.

Spodbujanje otrokove samostojnosti

V današnjem svetu so izredno pomembne veščine kot so vztrajnost, trdoživost, samozavest in tega se otroci učijo že od majhnih nog. Pomembna je tudi samostojnost. »Če boste vstopili v našo šolo, boste v njej videli samostojne otroke in to je za nas prvi korak. Od njih se pričakuje, da bodo kaj naredili, kot na primer to, da po obroku pospravijo za sabo,« je povedala sogovornica. Začnemo s temi čisto osnovnimi veščinami, seveda upoštevamo starost, stopnjo razvoja in zmogljivosti otroka, saj mora vsaj približno razumeti kaj počne in kako to vaditi.

Izredno pomembno je tudi to, da se otrok sooči z neuspehom: »Dandanes starši čutijo potrebo, da bi vsakič posredovali in preprečili svojemu otroku, da bi se počutil slabo ali da pri čem ne bi uspel. Pri nas zagovarjamo stališče, da mora otrok izkusiti neuspeh, saj se s tem nauči reševati neko težavo. Če odrasli vedno vskočimo in jim prihranimo občutek neudobja, se nikoli ne bodo naučili, kako naj se soočijo s tem čustvom in kako razrešiti težavo, to pa bo otrok odnesel tudi v svoje odraslo življenje. Podlaga za trdoživost in vztrajnost je prav neuspeh, ki se ga človek kot otrok nauči razrešiti.«

Veselje do učenja

Starši otrok, ki obiskujejo IES Ljubljana International School, z veseljem opažajo, da njihovi otroci razvijejo zelo pozitiven odnos do učenja in znanja ter da z veseljem obiskujejo šolo. »Razlogov za to je več. Veselje do znanja pa zagotovo razvijejo zato, ker uporabljamo metodo učenja preko poizvedovanja in raziskovanja. Pri tem gre za aktivno učenje, saj otroci oblikujejo svoja vprašanja, hkrati pa identificirajo in iščejo odgovore tekom razvoja, širitve in pa tudi izpodbijanja svojega znanja,« je pojasnila ravnateljica. Otroci s tem, ko jim nekaj uspe, ko sami rešijo neko težavo oziroma najdejo odgovor, pridobivajo tudi zdravo samozavest.

Sidera

Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 4.5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor