Šest skrivnosti otrok, ki redko zbolijo

Šest skrivnosti otrok, ki redko zbolijo

Ali poznate tistega mulčka iz soseščine, ki ni nikoli bolan? Ali mogoče njegovi starši vedo nekaj, česar vi ne veste? Po vsej verjetnosti ne, trdijo strokovnjaki, toda obstaja pet navad, ki se jih zdravi otroci držijo, da ostanejo zdravi.

Čiste roke

Redno umivanje rok znatno zmanjšuje prenos respiratornih in črevesnih obolenj. Navadite otroka na redno in pravilno umivanje rok večkrat na dan, še posebej po prihodu iz vrtca, šole ali obiska, po uporabi stranišča, pred jedjo. Pomembno je, da si roke dobro zdrgnejo z milom (vsaj 15-20 sekund) preden jih izperejo. Koristna je tudi uporaba razkužila za roke takrat, ko umivanje ni mogoče (npr. v dvigalih, trgovskih centrih, igralnicah in na igriščih itd.).

Vsakodnevna aktivnost na svežem zraku

Raziskave so pokazale, da se z redno zmerno vadbo oz. gibanjem na svežem zraku zmanjša število prehladnih obolenj in gripe za 25-50%. Z gibanjem se namreč pospeši kroženje celic po telesu, ki ščitijo naš imunski sistem. Priznani ameriški pediater, družinski svetovalec in avtor knjige Germ Proof Your Kids: the Complete Guide to Protecting (Without Overprotecting) Your Family from Infections (Zaščitite otroke pred bacili: popoln vodnik o zaščiti družine pred okužbami), doktor Harley A. Rotbart pravi, da je gibanje najboljše zdravilo.

Dovolj spanca

Otroci morajo zgodaj v posteljo. Pomanjkanje spanca namreč dvakratno poveča nagnjenost, da zbolimo za prehladom ali gripo, pravi doktor Rotbart. Dojenčki potrebujejo približno 14 ur spanca dnevno, predšolski otroci pa 11-13 ur.

Brez dotikanja obraza

Virusi prehlada in gripe vstopijo v telo skozi nos, oči in usta, zato je pomembno, da se otrok izogiba dotikanju obraza. Seveda je to težje reči kot pa storiti, zato je vestno umivanje rok še toliko bolj pomembno. Poučite otroka tudi, da naj ne deli z drugimi kozarca, slamice ali zobne ščetke.

Uravnotežena in zdrava prehrana

Obroki, ki vsebujejo sadje in zelenjavo krepijo otrokov imunski sistem. Izbirajte predvsem živila bogata z vitaminom C (brokoli, jagode, pomaranče) in vitaminom D (tuna, mleko obogateno z vitamini in minerali, žitarice). Tudi probiotični jogurti dokazano prispevajo h krepitvi imunskega sistema.

Čas za pogovor o telesu

Vsak večer imejte nekaj časa za pogovor o našem telesu. Povejte otroku nekaj novega o delovanju našega telesa ali poglejte kakšno otroško knjigo o človeški anatomiji. Otroci bodo zelo ponosni, ko bodo vedeli kaj novega in razumeli, kaj vse naše telo počne in kako paziti nanj.  Tako je potem veliko enostavneje spodbujati zdrave navade in odločitve, ki privedejo do zdravega imunskega sistema.

Ocena:
[Skupaj: 6 povprečno: 4.7]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor