Učne težave, slaba pozornost in koncentracija

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Učne težave, slaba pozornost in koncentracija

 

Pišeta psihologinja Lea Beznik in socialna delavka Nina Beznik

V najinem centru se že približno 10 let ukvarjava z učnimi težavami, motnjo pozornosti in koncentracije pri otrocih in mladostnikih. In kar nekaj let sva iskali odgovore na vprašanja, kako to, da se toliko otrok sooča s temi težavami ter predvsem to, kako lahko otroka okrepimo in mu pomagamo. Rada bi opozorila, da je tema res obširna in v enem članku je nemogoče pojasniti vse vidike teh izzivov.

Stiske na področju učnih težav, ki jih obravnavamo v našem centru, so v veliki večini povezane s pomanjkanjem energije in se po tem, ko se otrok v procesu okrepi z osnovno, življenjsko energijo stanje občutno izboljša. Zakaj?

Za učenje moramo biti prisotni tukaj in zdaj, moramo nenehno razmišljati in biti prizemljeni. Kadar je otrok v pomanjkanju energije, ogromno le te porabi že v šoli, ko mora poslušati, biti pozoren, si predstavljati podano snov in se truditi razumeti, kaj učitelj razlaga. Možgani za svoje delovanje potrebujejo veliko energije. Branje in razumevanje le tega, zahteva ogromno energije, enako je s pisanjem in računanjem. Sami zagotovo veste, ko ste kdaj želeli prebrati kakšno zahtevno knjigo ali strokoven članek, da vas je lahko začela boleti glava, morda ste morali večkrat prebrat en odstavek, pa so vam misli vsakič odtavale in po branju takšne zahtevne literature, ste bili najverjetneje kar nekoliko utrujeni. Za otroka, ki je v pomanjkanju zemeljske energije, je lahko vsaka ura, vsak tekst in vsaka naloga lahko zelo zahtevna. Če otrok še ni v hudem energetskem pomanjkanju, v prvih urah še nekako zdrži oziroma takrat ko mu je snov zanimiva, potem pa ne gre več in lahko se zgodi dvoje – odplava v svoj svet, zre skozi okno in je popolnoma odsoten ali pa zaradi stike in napetosti, ker nič ne razume in ne more slediti, začne nagajati in klepetati.

Marsikdo, ki ima otroka, ki se srečuje z učnimi težavami, opaža, da bolje deluje in je bolj učinkovit pri učenju, ko je ob njem prisotna odrasla oseba. Pri dodatni strokovni pomoči otroci, ki so v pomanjkanju energije, veliko hitreje in bolje razumejo ter si zapomnijo snov, kot v skupini, kjer se ne morejo na nikogar “opreti”. To se zgodi zaradi tega, ker se otrok “priklopi” na energijo te odrasle osebe. Morda ste to pri sebi kdaj opazili: Koliko bolj ste produktivni, če delate z nekom, ki ima več energije, v primerjavi, ko delate z nekom, ki jo nima ali ko delate sami? Morda ste kdaj čutili, kako so drugi bolj uspešni in učinkoviti, če delajo z vami, vi pa ste po takem “timskem” delu izčrpani?

Ste morda opazili, koliko hitreje se otrok nauči, če ste vi energetsko prisotni, prizemljeni, če imate dovolj »energije« ali pa obratno, če ste utrujeni, če ste z mislimi odsotni, če niste povsem pri stvari? Otrok se lahko »priklopi« na vašo prizemljeno energijo in tako hitreje dojame, se nauči ipd. Vi pa ste lahko po učenju z otrokom zelo utrujeni. V primeru, da starši ali odrasli, ki delajo z otrokom nimajo dovolj osnovne energije, bo otrok z mislimi odtaval, ne bo poslušal. In potem se morda celo jezimo na otroka, zakaj ne prisluhe, zakaj se ne potrudi.

Z vidika energetske medicine, energetske podpore, predvsem pa na podlagi znanj iz obrazne refleksoterpije, je pogosto glavni problem pri specifičnih učnih težavah (npr.disleksiji) premajhen pretok energije skozi šesti energetski center ter neustrezna povezava med levo in desno možgansko hemisfero.

Če pojasnim zelo “po domače”: Danes ima večina otrok “bolj razvito” desno možgansko hemisfero. Do določene starosti je seveda to povsem ustrezno, a šolski sistemi in načini učenja otroke pogosto silijo, da morajo prehitro uporabljati predvsem levo možgansko hemisfero, za kar pa razvojno še niso pripravljeni.

Desna hemisfera je bolj umetniške narave in je odgovorna za čustva, barve, glasbo, vizualne vtise, lepoto, lojalnost itd. V desni možganski polovici so procesi mišljenja bolj naključni, kar ustreza neverbalnim načinom razumevanja in izražanja.

V levi možganski polovici se vršijo miselni procesi, ki so osnovani na logiki, zaporedju, linearnosti. Leva polovica skrbi za govor in je razumsko analitična. Te načine mišljenja uporabljamo pri govoru, pisanju, branju in pri analitičnem določanju podrobnosti.

Obe polovici sta enako pomembni in otroci, ki imajo približno enakomerno razviti obe polovici, nimajo izzivov z učenjem. A za uravnovešeno delovanje obeh hemisfer in dobro povezavo med njima v osnovi potrebujemo najprej energijo. Žal brez te, učne metode in določeni prilagojeni pristopi le nekoliko (do 20%) izboljšajo možnost pisanja, razumevanja pomnjenja, priklica in koncnetracije.

O nekaterih tehnikah, ki otroku olajšajo učenje in pomnjenje, si lahko ogledate na našem You Tube kanalu: Lea Beznik, kjer imate na voljo 8 posnetkov o metodah učinkovitega učenja.

Lea & Nina Beznik

Lea & Nina Beznik

Sva sestri in najino poslanstvo je pomagati otrokom in mladostnikom pri premagovanju vedenjskih, čustvenih, psihosocialnih ter učnih izzivov. Skupaj s starši skušava reševati različne stiske povezane z družinoiniščemo odgovore na vzgojna vprašanja.

Več informacij na Platea.
Lea & Nina Beznik
Ocena:
[Skupaj: 4 povprečno: 4.5]

Morda vas zanima tudi ...

Lea & Nina Beznik

Lea & Nina Beznik

Sva sestri in najino poslanstvo je pomagati otrokom in mladostnikom pri premagovanju vedenjskih, čustvenih, psihosocialnih ter učnih izzivov. Skupaj s starši skušava reševati različne stiske povezane z družino in iščemo odgovore na vzgojna vprašanja.

Dodaj odgovor