Kdaj so otroci prestari za popoldansko spanje?

Popoldansko spanje, ena zelo priljubljena stvar v življenju majhnih otrok, še posebej staršev in vzgojiteljev, ki jih čuvajo. Za otroka je to priložnost, da si nabere moči za nove aktivnosti. Če ste starš predšolskega otroka, preberite, kaj pravijo strokovnjaki o dnevnem spanju.

Kdaj so otroci prestari za popoldansko spanje?

Raziskava na queenslandski tehnološki univerzi je potrdila, da lahko kratkotrajno popoldansko spanje slabo vpliva na spanje ponoči. Raziskovalci imajo po pregledu več kot 25 avstralskih mednarodnih študij, ki so jih naredili na otrocih, mlajših od pet let, veliko dokazov o nepotrebnem popoldanskem spanju.

Vodja raziskave, profesorica Karen Thorpe, pravi, da je razširjeno prepričanje, da je spanje dobro za rast otrok, vendar pa popoldanski spanec premakne večerni odhod v posteljo otrok, starejših od treh let. Dokazano je, da po drugem letu dnevno spanje vpliva na krajše nočno spanje s prekinitvami in pogostim nočnim prebujanjem. Karen tudi navaja, da je potreba po dnevnem spanju posledica slabo prespane noči, zaradi česar se ustvarja začaran krog. Vpliv popoldanskega spanja na vedenje, zdravje in razvoj otrok še vedno ni dovolj raziskan.

Strokovnjak za spanje dr. Rafael Pelayo s stanfordske univerze  prav tako navaja, da če želijo starši imeti kvaliteten čas zase v večernih urah in želijo, da gredo otroci bolj zgodaj v posteljo, se morajo vsekakor potruditi iz dnevnega razporeda črtati spanje za otroke, starejše od treh let. Če delajo do poznih ur in če želijo, da otroci ostanejo budni in preživijo nekaj časa skupaj, potem morajo otroke dati popoldan spat, vendar to lahko pokvari njihov nočni spanec.

Starši pogosto dajejo otroke počivat samo zato, ker je njim samim potreben počitek ali ker v tem času nameravajo nekaj narediti. Vendar pa je najpomembneje to, da ima otrok ponoči neprekinjen in kvaliteten spanec.

Berite tudi:  Odvajanje od dude: kdaj in kako?

Otroci se med seboj razlikujejo po količini spanja, ki ga potrebujejo, vseeno pa moramo delati na tem, da gredo v posteljo bolj zgodaj in da prespijo celo noč brez prebujanja in da nočni spanec traja dovolj dolgo, kar lahko dosežemo z ukinitvijo spanja podnevi.

Linda Carroll /Today

Ocena:
[Skupaj: 8 povprečno: 4.8]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor