eAsistent – prednosti in slabosti
Čeprav smo že proti koncu šolskega leta, nekateri starši že aktivno razmišljajo o vseh obveznostih, ki jih prinaša začetek šole, predvsem starši otrok, ki bodo letos prvič vstopili v svet učiteljev in učiteljic. Učitelji in profesorji so poleg učenja zaposleni še z vso administracijo, ki jo ta poklic zahteva. Vendar se je nekaj let nazaj zgodil razvojni napredek v tej smeri, podjetje eŠola d.o.o. je razvilo informacijski sistem (eAsistent), ki šolam in staršem ponuja svoje storitve shranjevanja in upravljanja šolskih podatkov.
Kaj nudi eAsistent staršem?
- pregled urnika
- šolski koledar
- prehrana (odjava od menijev in izbira menija); če šola uporablja modul Prehrana znotraj eAsistenta
- izostanki (tedensko oz. dnevno obveščanje o morebitnih nenapovedanih izostankih)
- pohvale
- domače naloge (starši lahko preko spleta preprosto spremljate, kaj je imel vaš otrok za domače naloge in kako uspešno jih je opravil)
- ocene (namen vpogleda v ocene je, da bi spodbudili komunikacijo med starši in otroci. Želimo, da otroci staršem sami povedo za oceno, zato je obveščanje o ocenah z eno-tedenskim zamikom.)
- ocenjevanje znanja (starši ste na koncu tedna obveščeni o dogajanju v naslednjem tednu. Vedno ste preventivno v naprej obveščeni, kdaj se opravljajo ocenjevanja znanja)
- komunikacija s šolo (razredniki, učitelji …)
- baza vzgojnih člankov
- nasveti strokovnjakov
Seveda pa se starši lahko odločite o tem, kakšno stopnjo obveščenosti želite. Lahko se odločite za osnovni paket, ki je brezplačen in vključuje: pregled urnika, komunikacijo s šolo, prehrano in šolski koledar. Lahko pa se odločite za paket eAsistent PLUS, kjer imate celoten paket storitev obveščanja, vendar morate zanj letno plačati 26€.
ZA eAsistenta
Študija primera
Na gimnaziji Kranj so opravili študijo primera za leto 2011 glede na leto poprej. Izkazalo se je, da so se izostanki pri najbolj problematičnih dijakih (tretji letnik) že v prvih dveh mesecih zmanjšali za 29 odstotkov. Povprečna ocena dijaka se je v prvem polletju leta 2011 zvišala za 4 odstotke glede na leto 2010.
eAsistent za starše vam bo pomagal pri šolanju vašega otroka, da ostane na pravi poti in uspešno zaključi šolo. Glavni namen je omogočiti učinkovito spremljanje vašega otroka, da boste na pravi način motivirali vašega otroka in ukrepali takrat, ko je potrebno, in ne takrat, ko je prepozno. (http://www.ilb.scpo.si/)
eAsistent ni samo sredstvo kontrole nad otrokom. V prvi vrsti pripomore k lažjemu pregledu nad ocenami in ocenjevanji znanja ter s tem k boljšemu napredku otroka. Otroci so bili sprva nezadovoljni,kmalu pa se je med nami vzpostavila malo višja stopnja zaupanja.Danes z veseljem skupaj pogledamo,kje gre otroku dobro in kje bi bilo dobro malo “pohodit plin”. (starš, vir: spletna anketa osprule.si)
Čeprav se v začetku leta nisem prijavila, ker sem bila prepričana, da je to samo še ena tržna dejavnost, sem se januarja prijavila in mi ni žal. Kar se nadzora tiče, mislim da ni težav, če imaš z otrokom zaupljiv odnos in ti otrok sam zaupa. (starš, vir: spletna anketa osprule.si)
PROTI eAsistentu
Nam to ni prav nič všeč. Kaj dobrega nam je prinesel eAsistent? Kdo od dijakov se počuti prijetno v vedenju, da bodo straši prejeli SMS v trenutku, ko ga ne bo v učilnici? Kakšna vrsta mladosti je popolnoma nadzorovan teden? Nikakršna. Seveda ne gre samo za našo mladost. Recite, da pretiravam, vendar veste, da je res – počasi bo takšen sistem prevzel vse. Nismo svobodni, nismo srečni. Nadzorujejo nas vsepovsod, tudi v ustanovah, ki bi nam naj podajale znanje. Zgleda, da so nekateri dijaki dovolj domiselni, da so se temu začeli upirati. Nekaj staršev. Celo nekateri profesorji, saj sami javno nasprotujejo uvedbi Rusije v naših šolah. (http://sledko.gcc.si/)
»Načeloma nasprotujemo takšnemu nadzoru otroka. Dijake vzgajamo v odgovorne osebnosti. Da bi najstniku sledili vsako minuto, je popoln nesmisel in ni zdravo za vzgojo. To bomo staršem na roditeljskih sestankih zelo glasno povedali. Ali res vsak teden potrebujejo informacijo o ocenah, kdaj in kaj otrok piše, ali je šel na malico, kdaj je manjkal? Nikomur ne bi bilo všeč, če bi bil vsak njegov korak nadzorovan. To je kot pri Big Brotherju.« (Ivan Lorenčič)
Spletno orodje eAsistent pa je orodje v slogu velikega brata, ki staršem omogoča skoraj popoln nadzor nad otrokom. Ki bo morda komu tudi kratkoročno pomagalo, dolgoročno pa bo otroke le še dodatno prikrajšalo za šolo življenja. Odrasli bodo seveda v nesamostojne in nepodjetne ljudi, ki bodo čakali, kaj bo država naredila zanje. Zveni znano? (http://www.casnik.si/)
Kratek intervju z mamico osemletnega otroka
Ali kot starš uporabljate eAsistenta za svojega otroka?
Ne. Mislim tudi, da nam ga bodo ponudili šele v 3. razredu, ko se začne številčno ocenjevanje.
Kakšne prednosti oz. slabosti vidite v tem?
Prednosti vidim le, če se izkaže, da ima otrok težave v komunikaciji s starši (kar pa lahko sicer kaže na težavo staršev in ne otroka) in jim ne zaupa morebitnih težav, s katerimi se spopada v šoli. Če se tovrstne težave ponavljajo, je eAsistenta vsekakor smiselno imeti, da smo kot starši informirani o dogajanju v šoli. Slabosti je po mojem mnenju veliko več kot prednosti. Prvič, eAsistent nadomešča komunikacijo tako otrok-starš kot tudi starš-učitelj. Če želim kot starš izvedeti ocene svojega otroka, imam za to na voljo vsak mesec govorilne ure, lahko pa se z učiteljem dogovorim zanje tudi izven uradnega časa.Druga slabost je prevzemanje odgovornosti za učenje, ki bi morala biti otrokova in ne starševa. To ne pomeni nezainteresiranosti staršev za dogajanje v šoli in otrokov napredek. Menim pa, da se mora otrok sam že od zgodnjih let naučiti prevzeti odgovornost za svoje učenje in si tako zapomniti, kdaj so preverjanja, kaj je za domačo nalogo itn. Kot starš se imam o tem dolžnost z otrokom pogovarjati, ne pa ga obveščati o njegovih obveznostih. Če želim sodelovati pri otrokovem učenju in ga aktivno opazovati, za to ne potrebujem eAsistenta, ki mi predstavlja preveliko kontrolo nad otrokom.Če sklenem, želim otroka, ki mi bo zaupal, kaj se v šoli dogaja, ki bo prevzel odgovornost za svoje šolsko delo in ki bo vedel, katere obveznosti ga čakajo v šoli v naslednjem obdobju. Zakaj bi ga morala pri tem nadzirati? Kaj to pove o mojem zaupanju vanj? Po moje namreč pomeni, da na načelni ravni sicer pravim, da mu zaupam, vendar pa ga moram kontrolirati, ker mu ne zaupam popolnoma.
Nekateri menijo, da je takšen nadzor nad otrokom škodljiv in lahko povzroči to, da se otrok razvije v neodgovornega in nesamostojnega človeka. Kaj menite vi?
Ta trditev je sicer morda pretirana, vendar pa se lahko strinjam s tem, da prevzemanje odgovornosti otroku zagotovo ne pomaga pri tem, da se razvija v samostojno osebnost.
Ali je vaš pogled na to storitev enak za osnovnošolca kot za dijaka?
Da. eAsistent da, če ima otrok v šoli težave in se zaradi različnih okoliščin o tem ne želi/noče pogovarjati s starši, sicer pa odločen ne.
Mnenje moje znanke
“Kot osnovnošolka sem bila zelo raztresen, občutljiv in prestrašen otrok. Ker so starši odhajali v službo že pred šesto uro, sva bila z bratom primorana sama poskrbeti zase in za svoj odhod v šolo. Tako se mi je večkrat zgodilo, da sem kakšno stvar (opremo za telovadbo, zvezek, učbenik, domačo nalogo …) pozabila doma ali pozabila narediti. Posledice so bile, da me je učiteljica izpostavila in ponižala pred celotnim razredom. To me je hromilo in vedno bolj spodkopavalo že tako šibko samozavest. Sem zaradi teh posledic za svoja dejanja postala odgovornejša in samostojnejša? Ni govora, ravno obratno. Ali so starši o tem kaj vedeli? Le kako, saj jim jaz NIČESAR nisem povedala.”
Z eAsistentom bi lahko starši preprečili te zadrege in tako razbremenili otroka ter ga spodbujali k boljši skoncentriranosti na obveznosti.
“V srednji šoli so se težave nadaljevale, vendar v drugačni obliki. V zadnjem letniku sem doživljala hudo osebno stisko, kar se je odražalo v množičnih izostankih od pouka. Starši so to izvedeli šele takrat, ko je bilo že prepozno. Izostankov in s tem neocenjenih predmetov je bilo enostavno preveč, da bi mi takrat dovolili dokončati letnik in s tem šolo.”
Če bi imeli eAsistenta, bi lahko težavo zaznali še pravočasno in pomagali otroku prebroditi stisko.
Zaključek
Vsaka stvar ima tako prednosti kot tudi slabosti. Vsak odgovoren starš mora to dvoje postaviti na tehtnico, upoštevajoč svojega otroka, in se odločiti ali je to zanj koristno in dobro ali škodljivo. Vsekakor mislim, da ne moremo otroka prepuščati samemu sebi za ceno njegove samostojnosti in odgovornosti. Vedno je potrebno pogledati svojega otroka in oceniti, kaj potrebuje, kaj bi bilo zanj najbolje. Pri tem ne smemo gledati na eAsistenta kot na totalen nadzor nad otrokom, ki mu jemlje svobodo lastnih odločitev, temveč na pomoč staršem in otrokom pri komunikaciji.
Z eAsistentom se naloži staršem večja odgovornost, saj se s tem, ko je seznanjen s težavami, ki jih ima njihov otrok, mora z njimi tudi soočiti. Torej, kaj pravite vi? So vam “argumenti” ZA in PROTI pomagati oblikovati svoje mnenje o tem?
Preberite tudi intervju z mamico učiteljico.