Učne navade v 1. triadi – kolikšna samostojnost se pričakuje od otroka

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Učne navade v 1. triadi - kolikšna samostojnost se pričakuje od otroka

Lea Čerin, univ. dipl. pedagoginja, Learning Coach, pa tudi mama treh deklic, v svojem tednu v fb skupini Odgovorno starševstvo odgovarja tudi na vprašanja bralk in bralcev. Vabljeni, da se ji pridružite tudi vi.

Vprašanje bralke

»Sin je v 3. razredu. Želela bi, da bi pridobil dobre učne navade ter samostojno opravljal šolske obveznosti. Učnih težav zaenkrat nima. Nalogo večinoma opravi samostojno, ko pride iz šole. Branje še ni tekoče (prebrano večinoma razume), zato sem pri branju vedno ob njem.

Moje vprašanje je: ali je dovolj, da otrok v 3. razredu naredi doma domačo nalogo in bere 15-20 minut ali svetujete kakšen način sprotnega učenja oz. dodanih nalog? Kdaj naj bi otrok samostojno skrbel za šolo? Ali naj se pred napovedanimi testi že uči sam in naj starši le preverjamo…?«

Pedagoginja Lea Čerin odgovarja

Prva triada je čas, ko začnemo z razvijanjem UČNIH NAVAD. Pot k samostojnemu učenju ni od danes na jutri, ampak je potreben čas. Zato je smiselno začeti čim prej.

3. razred je tisti, ko se otroci prvič srečajo z ocenami, pričakujemo več domačih nalog in šoli je potrebno nameniti nekaj minut v dnevu. Otrok večinoma ne čuti potrebe, da bi po šoli še kaj naredil ponovno za … šolo. Zato je potrebna naša pomoč, vztrajnost, vodenje in podpora. Ko čas namenjen šoli, preide v rutino, lahko govorimo o samostojnosti. Nekateri otroci potrebujejo pomoč starša daljše časovno obdobje, drugi manj.

3. razred še ni primeren čas, da bi se otrok pred testi učil sam. Preprosto zato ne, ker se ne zna. VEŠČINE UČENJA se je potrebno na-učiti. Ali je tega vešč, lahko preverite tako, da se določeno učno snov poskusi naučiti sam. Potem preverite na kakšen način se je lotil učenja. Bodite pozorni ali je uporabil »metodo« preberem-ponovim-preberem-ponovim. Takšno učenje namreč vodi v učenje na pamet, čemur bi se morali izogibati.
Od 3. razreda dalje (še bolj pa v 4. razredu), je otroke potrebno naučiti KAKO se učiti. Najprej z našo pomočjo, potem pa seveda sami. Znanje lahko starši preverjamo z vprašanji, ki so tudi otroku prikaz koliko se je naučil. Ko bo otrok vešč učenja, takrat lahko starši »le« preverjamo.

Koliko domače naloge ima otrok v 3. razredu, je skorajda odvisno od odločitve učiteljice. Za sprotno utrjevanje (predmetov, ki so vsak dan na urniku) naj bi bila domača naloga dovolj. O sprotnem učenju si preberite včerajšnjo vsebino, kjer sem opisala način, kako lahko otrok ostane »v toku« z učno snovjo.

Za branje doma priporočam predvsem branje tiste vsebine, ki ga zanima. Pozorni smo na tehniko branja in predvsem razumevanje. Otrok lahko slabše bere, pa odlično razume, kaj je prebral (to pa je tudi cilj branja). Če začutite odpor do branja, raje skrajšajte časovni okvir na 5-10 minut.

Odgovorno starševstvo

Odgovorno starševstvo

V FB skupini Odgovorno starševstvo vam je vsak teden na razpolago strokovnjak s svojo temo. Več o ekipi strokovnjakov in najavljenih temah poglejte na strani Odgovorno starševstvo.
Odgovorno starševstvo

Latest posts by Odgovorno starševstvo (see all)

Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 4.5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor