Zeleni čaj – ga je varno piti med nosečnostjo?

Zeleni čaj - ga je varno piti med nosečnostjo?

Kaj je zeleni čaj?

Zeleni čaj je popularna alternativa običajnim črnim čajem in kavi. Ker naj bi ga ustvarili budistični menihi na Kitajskem, natančneje v provinci Yunan, to svežo in energijsko polno pijačo že stoletja uporabljajo kot zdravilni pripravek. V zadnjem času pa je povsod po svetu neverjetno popularen.

Zeleni čaj pridobivajo iz enake rastline kot običajni črni čaj – Camellia Sinensis. Gre le za način, kako liste rastline predelajo, kar potem naredi razliko pri končnemu produktu, ki je črn ali zelen. Proces, pri katerem pridobivajo zeleni čaj, omogoča, da rastlina ne oksidira (ima visoko antioksidantno vrednost), kot se to zgodi v primeru, ko se pridobiva črnega.

Koristi zelenega čaja

  • Zeleni čaj je poln antioksidantov in hranil. Ti antioksidanti znižujejo tveganje za visok krvni pritisk, srčne bolezni in razvoj raka.
  • Zeleni čaj je bogat s katehin polifenoli, predvsem z epigalokatehin galatom (EGCG). Ta močan antioksidant je veliko bolj učinkovit kot vitamin C.
  • Verjamemo, da zeleni čaj izboljšuje možgansko funkcijo in znižuje holesterol.
  • Znano je tudi, da zeleni čaj zavira poslabšanje zdravja pri boleznih, kot sta Alzheimerjeva in Parkinsonova bolezen.

Zeleni čaj med nosečnostjo

Da je zeleni čaj dober za zdravje vsakega posameznika, je že dobro znano, pa ga lahko uživajo tudi nosečnice? Pa poglejmo.

Na podlagi ogromnega števila zdravstvenih prednosti zelenega čaja je ta vsekakor zdravju bolj prijazna alternativa kakor drugi kofeinski stimulanti. Kakorkoli pa ne pozabite, da tudi zeleni čaj vsebuje nekaj sledi kofeina, ker nenazadnje vseeno ne gre za običajni zeliščni čaj. Med nosečnostjo je zelo pomembno, da takšnih dejstev ne zanemarimo, če imamo namen uživati to pijačo prepogosto.

  1. Omejite vnos zelenega čaja, saj so velike količine kofeina v času nosečnosti zelo neprimerne.
  2. Dnevni vnos omejite na največ 200 mg kofeina. Vsaka skodelica zelenega čaja ga vsebuje okvirno nekje okoli 40-50 mg. Torej posameznica nikakor ne sme zaužiti več kot štiri skodelice dnevno.
  3. Redno prebirajte deklaracije na izdelkih, za katere menite, da bi lahko vsebovali kofein, preden izdelke zaužijete.
  4. Kofein je diuretik – gre torej za substanco, ki povečuje proizvajanje urina. Prepričajte se, da poleg zaužijete tudi dovolj vode, da slučajno ne pride do dehidracije.
  5. Ko vaša nosečnost napreduje, bo telo le s težavo predelalo kofein. Prevelika količina v telesu pa lahko med drugim povzroča tudi pekočo zgago.
  6. Če opazite, da vam količina kofeina v zelenem čaju povzroča težave s spanjem, ga nemudoma prenehajte uživati.
  7. Izberite preverjeno znamko, kjer je čaj pravilno zapakiran in ni dodanih zelišč, ki bi vam v tem času lahko škodovala in povzročala resne stranske učinke.
  8. Prevelike količine kofeina v času nosečnosti lahko privedejo do splava, nizke porodne teže, nepravilnosti ob rojstvu in celo smrti novorojenčka.
  9. Zeleni čaj lahko vpliva na absorpcijo železa med nosečnostjo, ki pa je v tem času ključnega pomena.
  10. Zeleni čaj naj bi okrepil imunski sistem. Glede na to, da je le ta v času nosečnosti precej oslabljen, je ta podatek za vas zelo pomemben in vam čaj lahko pomaga izogniti se boleznim, ki bi vam sicer nagajale.
  11. Čaj lahko pomaga pri regulaciji krvnega sladkorja. Tako preprečuje nastanek nosečniške sladkorne bolezni.
  12. Visoka raven EGCG vpliva na absorpcijo folne kisline, niža raven folatov. Ker je folna kislina med nosečnostjo nujno potrebna, se prepričajte, da v svojo prehrano dodajate veliko hrane, bogate s folati (recimo zelena listnata zelenjava). Pomanjkanje folne kisline pa je znan povzročitelj napak pri formaciji nevralne cevi.

Torej, menite, da je zeleni čaj primeren za uživanje v času nosečnosti ali ne? Odvisno je od kvalitete čaja, ki ga pijete, kakšno količino spijete in seveda tudi, kako pogosto se odločite za uživanje le tega.

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor