Briljanten recept učiteljice za boj proti vrstniškemu nasilju in osamljenostjo

Po tragediji, ki se je zgodila v šoli, kjer je zaposlena, se je učiteljica iz Kolorada odločila, da se zoperstavi maltretiranju vrstnikov in s tem dala fantastičen primer vzgojiteljem in učiteljem po celem svetu.

Briljanten recept učiteljice za boj proti vrstniškemu nasilju in osamljenostjo

Včasih otroci tako dobro skrivajo svoje težave in maltretiranja, ki jih morajo prenašati v šoli, da je učiteljem ali profesorjem težko opaziti problem, ki ga je treba čim prej rešiti.

Tega se dobro zaveda učiteljica, ki je pisateljica in mama treh otrok Glennon Doyle Melton  posvetila kolumno. V njej je opisala srečanje z eno od učiteljic svojega sina, ki ji je med pogovorom priznala, da vsak teden poskuša prepoznati zapostavljene učence v svoji učilnici.

“Sedeli sva nekaj minut in se pogovarjali o tem, kako je poučevanje otrok sveta dolžnost in odgovornost. Strinjali sva se, da matematika in branje nista najpomembnejši stvari, ki se ju v učilnicah učijo,” pojasnjuje Glennon.

Vsak petek učiteljica prosi svoje učence, naj vzamejo list papirja in nanj napišejo imena štirih otrok, s katerimi bi želeli sedeti naslednji teden. Učenci vedo, da bodo njihove želje lahko izpolnjene ali pa tudi ne. Izpostaviti morajo tudi enega učenca, ki je ta teden bil vsem odličen zgled.

Potem ko gredo učenci domov, učiteljica te liste razporedi predse in jih proučuje.

S kom ne želi nihče sedeti?

Kdo ne more napisati niti ene osebe, s katero bi želel sedeti?

Koga nihče ne napiše?

Kdo je imel prejšnji teden veliko prijateljev, ta teden pa nikogar?

“Ona ne želi narediti novega razporeda sedenja za izjemne učence. Ona išče osamljene otroke. Tiste, ki se težko povežejo z drugimi otroki. Prepozna malčke, ki postajajo žrtve šolskega družbenega življenja. Iz tega takoj prepozna, koga ustrahujejo in kdo ustrahuje,” je pojasnila Glennon.

“Kot mama mislim, da je to najbolj briljantna strategija, s katero sem se kdajkoli srečala. Vsak učitelj in profesor ve, da se vrstniško nasilje najpogosteje dogaja, ko njega ni v bližini in da so maltretirani otroci preveč prestrašeni, da bi se nekomu zaupali. Resnica pa pride na površje na tistih malih osebnih lističih,” je dodala Glennon.

Potem učiteljica najde načine, da odrinjene otroke ponovno vključi v skupino. Na vprašanje, kako dolgo že uporablja to metodo, učiteljica pove: “Od streljanja v šoli Columbine. Vsak petek po tej tragediji.”

Omenjena tragedija se je zgodila 20. aprila 1999 v mestecu Columbine v ameriški zvezni državi Colorado. Tega dne sta sva starejša učenca ubila 12 učencev in enega učitelja ter jih še 21 ranila, po streljanju pa sta naredila samomor. Učenca sta več let bila žrtvi medvrstniškega nasilja.

“Ta briljantna ženska je na tem primeru spoznala, da se nasilje prične zaradi izobčenosti. Vsaka vrsta nasilja se prične z notranjo osamljenostjo. Gledala je to tragedijo in vedela, da bodo otroci, ki jih nihče ne opazi, nekega dne za vsako ceno želeli narediti nekaj, zaradi česar jih bodo vsi morali opaziti. Odločila se je, da se bo proti nasilju borila pravočasno in pogosto, v okolju, ki ji je blizu. To, kar počne, rešuje življenja. Prepričana sem v to. Ona najde težavo in osamljenim otrokom nudi pomoč, ki jo potrebujejo,” zaključi Glennon.

momastery.com

Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor