Kako je lahko učenje S.U.P.E.R.?

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo
Kako je lahko učenje super?Kako je lahko učenje super?
Designed by Freepik

Piše Lea Čerin, univ. dipl. pedagoginja, svetovalka in mentorica za uspešno učenje 

ZAKAJ S.U.P.E.R.?

V prejšnji objavi sem vas spraševala o asociacijah na besedo “učenje”. Zapisali ste:

  • celo življenje se učimo, vseživljenjski proces,
  • splošna razgledanost,
  • napredek, veselje, užitek,
  • le z učenjem lahko nekaj naredimo,
  • (m)učenje, če se gre za šolsko učenje,
  • kreganje, slaba volja,
  • safer, muka,
  • odkrivanje novega,
  • osebni razvoj …

Čeprav bi si želeli, da otrok “učenje” povezuje z življenjem, nečim koristnim, prijetnim itd., ga pogosto doživljajo nekoliko drugače. Včasih sem imela navado tudi otroke na delavnicah vprašati za čim več asociacij na besedo “učenje”. Dovoljena je bila kakršnakoli misel, ki jo je v njih prebudila ta določena beseda.
Nekaj minut tišine … potem pa se oglasi prvi … »da bom dobil dobro oceno« … in drugi … »da bom dobil dobro službo« … tretji … »dolgčas« … in takrat se tudi v ostalih odpre plaz besed …:

  • ponavljanje,
  • branje dolgočasne snovi,
  • ocene,
  • učiteljice (ki lahko predstavljajo kot nekaj pozitivnega in obratno),
  • predmeti (ki so lahko zanimivi ali pač ne),
  • zvezki in učbeniki,
  • testi (predolgi in premalo časa za reševanje), stres,
  • pisanje,
  • spraševanje,
  • piflanje,
  • polna miza stvari,
  • malo prostega časa …

Večina otrok ‘učenje’ povezuje s šolo. Opazila sem, da besedo kot odrasli uporabljamo le redko, v glavnem v povezavi z otrokom, šolo in učitelji ter učenjem učne snovi.
Ko sem se tega tudi sama zavedla, sem spremenila pogostost uporabe besede. Ko imam izobraževanje, povem otrokom, da grem na seminar, kjer se bom nečesa NAUČILA (razložim česa) in tako poudarim, da se tudi odrasli še vedno UČIMO. Hkrati pa namensko uporabim različice besede ‘učenje’ v vsakodnevnih situacijah, da otrok besedo učenje ne povezuje le s šolo.

Vsekakor pa velja, da je »učenje proces, ki bi ga morali narediti čim bolj zanimivega«.
Ko govorimo o šolskem učenju, ne moremo mimo dejstva, da je nekaterim xy predmet silno zanimiv, drugim skrajno dolgočasen. Nekaterim učbenik ne bo dovolj in bodo poiskali še dodatno knjigo ali film, drugim pa predstavlja mučno učenje in dolgotrajno ubadanje z besedilom. V prvem primeru bo naše udejstvovanje minimalno, v drugem pa lahko že predstavlja določen izziv za otroka in za nas, starše. Vendar tudi tu se lahko odločimo, kakšno pot bomo ubrali.

Osredotočili se bomo na drugi primer, ko otrok ne ve, kaj bi naredil z besedilom, kako bi se ga sploh lotil in ko mu učenje določenega predmeta predstavlja neprijetno dejavnost. Takrat se lahko otrok učenju izogiba, išče druge dejavnosti, ki so zanj bolj pomembne in z učenjem odlaša.

Nižje starosti je otrok, več naše angažiranosti bo verjetno potrebno, da se spopademo z otrokovim učenjem ali celo odporom do učenja.

Zgornje naštete asociacije otrok na učenje so me spodbudile, da skupaj z otroki poiščemo tisto, kar bi jim lažje pripomoglo k učenju učne snovi. To ne pomeni, da odpora nikoli več ne bo, namen je otrokom pokazati, da si način učenja lahko izbirajo sami, če imajo ‘orodja’.

Kakšno si želijo, da JE učenje?

Zabavno, učinkovito, vzame manj časa kot do sedaj, sproščeno, zanimivo, čim manj pisanja, brez ocen, manj domačih nalog …

… in nastalo je s.u.p.e.r. učenje.
Vsaka črka predstavlja eno besedo, ki nas usmerja k bolj obvladljivemu učenju doma. V naslednjih prispevkih bomo odkrili posamezne črke in pogledali, kaj/kako lahko kot starši prispevamo k učenju otroka.

Kako doživljate otrokov popoldanski učni čas? Je otrok samostojen, je potrebna pomoč ali usmeritve, imate občutek, da preveč posega v družinsko življenje ali ravno prav? Veseli bomo vaših komentarjev.

Lea Cerin

Lea Cerin

Sem žena in mama trem deklicam ter ustanoviteljica Rumene hiške. Otrokom in staršem svetujem pri učenju, da bo le-to učinkovito in zabavno. Vsak otrok ima svoj naravni način učenja. Če ga pri učenju upošteva, je le-to bolj uspešno. Če so otroci pri učenju bolj uspešni, pa so tudi bolj zadovoljni sami s seboj. Cilj Rumene hiške je otroke naučiti predvsem samostojnega učenja, na sebi lasten in zabaven način.
Lea Cerin
Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 3.5]

Morda vas zanima tudi ...

Lea Cerin

Lea Cerin

Sem žena in mama trem deklicam ter ustanoviteljica Rumene hiške. Otrokom in staršem svetujem pri učenju, da bo le-to učinkovito in zabavno. Vsak otrok ima svoj naravni način učenja. Če ga pri učenju upošteva, je le-to bolj uspešno. Če so otroci pri učenju bolj uspešni, pa so tudi bolj zadovoljni sami s seboj. Cilj Rumene hiške je otroke naučiti predvsem samostojnega učenja, na sebi lasten in zabaven način.

Dodaj odgovor