Ali lahko uporabljamo Montessori doma?

Izobraževanje po Montessori metodi je ustanovila dr. Maria Montessori leta 1907, prva ženska zdravnica v Italiji. Odpovedala se je delu v ambulanti in študirala filozofijo in pedagoško patologijo. Njene izobraževalne metode so temeljile na znanstvenem opazovanju učnih procesov otrok.

Dr. Montessori je vedno poudarjala, da je spoštovanje otrok pomembno. Verjela je, da ima vsak, tudi zelo majhen otrok, dostojanstvo, zato se je zavzemala, da se otrokom omogoči svobodno izbiro, da sami izberejo svoje dejavnosti, prav tako tudi učenje samostojnosti – da otroci stvari počnejo sami. Ugotovila je, da so otroci imeli sposobnost globoke koncentracije pri nalogah, ki so jih zanimale, in tudi velik smisel za red. Otroci so po naravi vedoželjni in Montessori je verjela, da so se sposobni začeti učiti v pripravljenem okolju.

Ali lahko uporabljamo Montessori doma?
Vir: KJJS

Vprašanje je, ali lahko zagotovimo Montessori okolje doma? Odgovor je, da! Poglejte kako:

Svoboda

Vaš otrok potrebuje svobodo gibanja in raziskovanja okolja. Pripravite prostor v vašem domu, kjer bo vašemu otroku dovoljeno svobodno raziskovanje, brez vmešavanj in “ne”-jev. Prostor naj bo čist in brez navlake, prijeten na pogled, mikaven in seveda varen.

Vključevanje

Zagotovite preproste igračke za dojenčke in malčke, kot so lesene kocke, leseni obročki na palici in enostavne lesene sestavljanke.

Ali lahko uporabljamo Montessori metode doma?

Morda boste želeli ustvariti “busy board” s pravim ključem in ključavnico, zadrgami, gumbi, kolesci itd. Veliko idej lahko najdete tudi na spletu. Zagotovite več različnih košar z aktivnostmi, vse lepo urejene in na vidnem mestu in dovolite svojemu otroku svobodno izbiro po svoji volji. Montessori poudarja učenje skozi vseh 5 čutov, zato se prepričajte, da boste vklučili aktivnosti oz. dejavnosti, ki stimulirajo vsak čut posebej.

Ali lahko uporabljamo Montessori doma?
Vir: http://diy-is-fun.com

Red

Montessori je verjela, da s tem, ko vzdržujemo zunanji red pomagamo otrokom razviti smisel za svoj notranji red. Zaradi tega mora biti okolje čisto in urejeno in vse naj bi imelo svoje mesto. Naučite otroka naj stvari postavi na svoje mesto, ko se z njimi konča igrati. Pospravljanje spremenite v navado, ko je otrok še majhen, saj mu bo to dalo nekaj nadzora nad redom v svojem prostoru.

Po meri otroka

Poglejte svoj dom skozi otrokove oči. Stvari postavite na doseg roke. Nizke in odprte police in otroško pohištvo so bistvo Montessori okolja. Zagotovite pručko ob umivalniku in poskrbite, da so zobna ščetka, zobna pasta in milo za roke na dosegu, kot tudi prigrizki spodaj v hladilniku, da jih lahko otrok doseže in dostopnost skodelic, da bi si lahko otrok sam natočil pijačo.

Spodbujanje samostojnosti

Montessori je verjela, da imajo majhni otroci potrebo po ciljno zasnovanem delu, ne s ciljem dokončati, ampak po dejavnosti sami. Za otroka je dobro, da ima majhne metle, smetišnice, omela in vedra, da so lahko vključeni v čiščenje. Naučite otroke osebne nege – kako spihati nosove, krtačiti zobe, kako se sami skopati in oblačiti kot malčki. Ponudite mu veliko izbire skozi celoten dan – kakšno skodelico, katero srajco itd. – tudi to bo spodbujalo njihovo neodvisnost. Stopite nazaj in jih pustite, da poskušajo stvari in jim ponudite pomoč samo takrat, ko je to potrebno.

“Vzgoja je naraven proces, ki ga izvaja otrok sam in se ne pridobi s poslušanjem besed, ampak z izkušnjami v okolju.” Maria Montessori

Creative child

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor