Urejeni zapiski so osnova učnih navad

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

V nižjih razredih osnovne šole je prav, da starši skupaj z otrokom pregledajo zvezke. Z nekaterimi dnevno, z nekaterimi je dovolj tedensko. Otrok nam bo ob pregledovanju zvezkov pripovedoval, kaj se je dogajalo v šoli, kaj so se učili in če je potrebno bo kaj tudi popravil, dopolnil, dorisal. V prvem razredu se najprej uči orientacije v zvezku.

Urejeni zapiski so osnova učnih navad

Ob tem otrok uredi tudi peresnico in ob koncu pripravi torbo za naslednji dan. Ko otrok osvoji navado (ne smemo pozabiti, da navado osvojimo s ponavljanjem in vztrajnostjo), ni staršem več potrebno pregledovati zvezkov. Otrok preprosto to osvoji in postane to njegova skrb in odgovornost.

Lahko pa se zgodi, da v nekem obdobju šolanja kljub temu, da je imel to navado že osvojeno, zgubi motivacijo za urejnost zvzekov oz. zapiskov. Pogosto se to zgodi v višjih razredih osnovne šole, pogosto tudi v začetku srednje šole. Ker je to osnova učnih navad, saj se otrok nima iz kje učiti, če nima urejenih zapiskov, morajo starši takoj odreagirati. To pomeni, da morajo ponovno začeti redno pregledovati zapiske. Ja, včasih tudi srednješolcu. V obdobju najstništva se otrokom toliko stvari dogaja, šola pa je tako dolgočasna, da lahko zelo hitro zapadejo v stanje, ko se jim v šoli preprosto ne da pisati.

Postavimo zahtevo, vztrajamo, tokrat tudi »težimo« z jasnimi pričakovanji. Če zapiski niso urejeni, zahtevamo od otroka, da si sposodi zvezek pri sošolcu in učno snov prepiše. Otrok, ki nima urejenih zapiskov, tudi pri šolskem delu ni zbran in pogosto moti pouk. Če mora popoldan prepisovati, se mu ne bo »splačalo« v šoli ne – pisati, ker bo vedel, da bo to moral narediti popoldan.

Tu gre zopet za vztrajnost in doslednost staršev, ki se seveda na dolgi rok obrestuje. Zopet ni potrebno velike razlage, jasna morajo biti pričakovanja in zahteve.

V najstniškem obdobju si otroci seveda ne želijo, da jim pregledujemo zvezke, zato z našo vztrajnostjo in doslednostjo pridemo lahko zelo hitro k cilju. Otrok začne urejat zapiske, ker smo mi zanj » naporni in zateženi« in se s tem res ne želijo ukvarjati. Želijo si biti odgovorni in samostojni, zato se našemu pregledovanju zvezkov uprejo tako, da jih začno urejati. In cilj je dosežen.

Neva Strel Pletikos

Neva Strel Pletikos

Sem univ.dipl.pedagog, prof.sociolog, transakcijska analiza – counsulter, NLP – praktik coach, s končnami dvoletnim usposabljanjem iz teorije izbire.

Vabljeni na mojo stran cor.si

Rezervirajte si termin za 20 minutno brezplačno svetovanje po telefonu. Ponujamo pa tudi druge oblike svetovanj glede vzgoje oziroma učnih težav. Prijavite se na naslov info@cor.si.
Neva Strel Pletikos

Latest posts by Neva Strel Pletikos (see all)

Ocena:
[Skupaj: 3 povprečno: 4.7]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor