Deklice se vse prej zavedajo svojega telesa
Povprečna starost, v kateri se deklice pričnejo zavedati svojega telesa, je vse nižja, potrjuje raziskava Yahoo Healtha, ki so jo izvedli na 1993 deklicah in odraslih v starosti od 13 do 64 let. Dekleta so se spomnila obdobja, v katerem so se prvič pričela zavedati svojega telesa in so imela občutek sramu.
Čeprav je povprečne Američanke prvič bilo sram v starosti 13 ali 14 let, so mlajše generacije oz. dekleta, stara med 13 in 17 let, prvič občutila sram zaradi lastnega telesa že v devetem oz. desetem letu starosti.
Največji vzroki za sram pri deklicah so mediji in družbena omrežja
Pričakovano se največji razlogi za tako premikanje starostne meje skrivajo v vse večjem vplivu medijev in družbenih omrežij. Deklice so vsakodnevno izpostavljene izkrivljenim idealom lepote, medijska nepismenost in nezmožnost samostojnega in kritičnega filtriranja informacij pa pelje v napačna prepričanja.
Celo 60 % mladih Američank, ki so sodelovale v raziskavi, navaja, da je za sram do lastnega telesa odgovorna okolica, največ prijateljice iz šole, ki so komentirale njihov izgled.
Dekleta, ki pravijo da vrstniki najbolj vplivajo na zavest o lastnem telesu, omenjajo starše in njihov negativen vpliv na lastno percepcijo. Tista dekleta, katerih starši so imeli izkrivljeno podobo lastnega izgleda, v bodočnosti razvijajo izrazito pozitivno ali negativno stališče do svojega telesa.
Otroci se morajo zavedati manipulacij, ki so jim izpostavljeni
Raziskovalci Yahoo Heatha se zavedajo, da so deklice od najzgodnejšega otroštva izpostavljene velikemu vplivu medijev, ki pogosto manipulirajo z otroki in ustvarjajo lažno podobo resničnosti, ki jo otroci kot tako sprejmejo.
Deklice, ki so pretirano usmerjene k lastnemu izgledu, so bolj dovzetne za različne prehranske motnje ter preizkušanje diet in preparatov za hujšanje.
Starši smo dolžni otroka naučiti medijske pismenosti in ne dovoliti, da manipuliranje proizvajalcev in nerealne podobe udeležencev popularne industrije prevzamejo otroka.
Z otrokom se je treba usesti in med gledanjem reklam komentirati morebitne škodljive vplive, ki bi lahko zmedli otroka in ga prepričali v neresnico. Prav tako otrok posnema tisto, kar vidi, in če je vzgajan v družini z zdravim sprejemanjem sebe in svojih pomanjkljivosti, je verjetneje, da bo zrasel v samozavestno osebo, ki se ne sramuje svojega telesa.