Pospravljanje igračk

Ne glede na to, kako se trudim, so igračke povsod po stanovanju. Kako naj prepričam otroka, da jih pobere, ko se konča z njimi igrati?

Dve do pet letnim otrokom pospravljanje igrač resnično ni pomembno, vsaj doma ne. Otroška domišljija in potreba po ustvarjanju in raziskovanju je pogosto v nasprotju s potrebo odraslih po redu v stanovanju. Ampak otroci so sposobni pospravljati. Ko starši vidijo otroke kako v vrtcu pred odhodom domov zbirajo igračke na kup, se presenečeno sprašujejo: “Je to sploh mogoče? Je to moj otrok?” Vsak (še posebej otrok), ki ga čaka veliko delo, se počuti malce izgubljen, ker ne ve kje naj bi začel z delom. Pospravljanje postane mnogo enostavnejše, če se razdeli v manjše, lažje izvedljive naloge.

Pospravljanje igrač

Hiter odziv

  • Bodite jasni v svojih zahtevah. Recite: “Prosim te, sličice nogometašev pospravi v tisto majhno leseno škatlico na polici” namesto da rečete: ” Takoj počisti ta svoj kaos!”
  • Postavite otroku vprašanje, ki ga lahko spodbudi, da opravijo zadano: “Ve kdo, kam se to postavi?”
  • Če je dela veliko, mu priskočite na pomoč. Vsi vemo, kako izgleda, ko je vse, kar bi moralo biti v škatlah in košarah, na tleh.
  • Organizirajte tekmovanje (“Me prav zanima, če lahko pospraviš avtomobilčke preden tati razdre dirkalno progo ….! Pripravljeni, pozor – zdaj!”)
  • Uporabite razna pomožna sredstva in naredite nalogo zabavnejšo. Na primer “vlakec” za igračke (dve košari za perilo) pride v sobo med čihapuhanjem in žvižganjem lokomotive počaka, da otroci igračke naložijo na vlak.

Ravnajte modro

Imejte v mislih, da neprestano pospravljanje lahko vsakega spravi ob živce.

Poskusite določiti del dneva za pospravljanje igračk. Ko se navada ustali, vam ne bo treba nenehno opominjati otrok.

Izogibajte se grožnjam

Razmislite o uvedbi “škatle za zasežene igračke”. Zberite vse igrače, ki jih otroci niso pospravili in jih dajte v škatlo. Potem se odločite, kaj boste naredili z njimi – če jih boste in kdaj jih boste vrnili otrokom. Pogovarjajte se o tem na družinskem sestanku, tako, da otroci  razumejo vnaprej določeno posledico.

Opozorite otroke na to, da bo kmalu prišel čas za popravljanje in jim tako pomagajte, da se psihično pripravijo na to. Delali bodo mirneje in bolje.

Pomagajte otrokom, da se osredotočijo na to, kar morajo storiti, nato pa jim pomagajte začeti.

Delajte tisto, kar počnejo v vrtcu, pospravljajte igračke med petjem pesmic. Prav pridejo katere koli enostavne besede in melodija, ki se jo da enostavno zapomniti.

Igrajte se. Najenostavneje “neumnosti” so pogosto zabavne in jih motivirajo.

Pritegnite pozornost otroka, ki ne pomaga pri pospravljanju. Pokažite mu igračke na tleh in mesto, kje bi morale biti, medtem ko hvalite otroka, ki jih pospravlja.

Določite točno število igračk, ki jih mora pospraviti: “Prosim te, pospravi pet stvari s tal.” Otroci to lažje sprejmejo kot če jim rečete, da naj pospravijo celo sobo in uživajo v štetju stvari, ki jih pospravljajo.

Zahvalite se vsem za dobro opravljeno nalogo. Zapomnite se, mali otroci ne čutijo potrebe po pospravljanju stvari … odrasli je tisti, ki potrebuje red.

Ocena:
[Skupaj: 0 povprečno: 0]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor