Ko imamo doma izbirčnega jedca

Ko imamo doma izbirčnega jedca

Če otroku ponudite različne vrste hrane, še ko so dojenčki in vam uspe, da jo sprejmejo in radi pojedo, bodo pozneje manj izbirčni jedci. Pri uvajanju hrane je treba vzpostaviti rutino in red  že takoj na začetku. Otrok tako razvija zdrave navade, se nauči uživati v prehranjevanju in spoznava kulturni način vedenja za mizo.

Predstavljamo vam deset nasvetov, ki pomagajo, da se otrok razvije v zdravega in kulturnega jedca.

Vi izbirate hrano

Težave se lahko hitro začnejo, če je otrok tisti, ki določa, kaj bo na meniju. Seveda jim ne boste vsiljevali hrane, za katero je očitno, da je ne marajo. Toda če neko jed zavrnejo in jim namesto tega ponudite kaj drugega, ste na spolzkem terenu. Zelo hitro bodo ugotovili, da ko nečesa nočejo, lahko takoj dobijo kaj boljšega. Zaradi tega ne bodo vztrajali, da se navadijo na določen okus.

Modro se je držati reka, da ste vi tisti, ki določate, kaj bodo pojedli, otroci pa se odločijo, koliko bodo pojedli.

Vzpostavite rutino pri prehranjevanju

Rutino je treba vzpostaviti že takoj na začetku. Obroki naj bodo enakomerno razporejeni čez dan. Poskusite se izogibati prigrizkom med obroki, ki zadovoljijo trenutno lakoto, otroci pa potem ne morejo pojesti glavnih obrokov. Ko je enkrat rutina vzpostavljena, se otroci hitro navadijo in tudi njihovo telo jim ob pravem trenutku pove, kdaj je čas za naslednji obrok.

Tudi pijača tik pred obrokom lahko zaduši apetit. Otroci bodo sicer pojedli nekaj tistega, kar imajo radi, izpustili pa bodo živila, ki ste jih mogoče želeli na novo uvesti.

Prehod s kašaste (tekoče) na pretlačeno hrano

Pomembno je, na kakšen način uvajamo hrano, ki ima nekoliko bolj grobo strukturo. Treba je izbrati ustrezen čas, ko je otrok na to pripravljen. Večina jih doseže to stopnjo pri starosti 7 mesecev in pol. Obenem se poveča tudi nabor živil in okusov, ki jih lahko ponudimo. Če niste po vsem prepričani, kdaj začeti, se posvetujte z otrokovim pediatrom.

Prepustite jim nadzor

Ko malčki postajajo vedno večji, želijo tudi sami sodelovati pri hranjenju. Če tega ne upoštevate, lahko otrok izgubi interes za hrano. Njegovo željo, da bi sam nosil hrano v usta, lahko nevede zamenjate za izbirčnost. Pripravite pa se na nered.

Ne hitite

Ko otroci začnejo sami nositi hrano v usta, jim pustite, da tudi sami odločajo, kaj in koliko bodo pojedli od obroka, ki je pred njimi. Pustite jim dovolj časa. Če so dovolj lačni, bodo lepo pojedli vse, kar jim pripravite.

Nov okus ponudite večkrat

Traja lahko kar nekaj časa, da se otrok navadi na nov okus. Lahko, da se pri obroku že dovolj nasitijo in niso pripravljeni poskusiti novega živila, preprosto zato, ker pač niso dovolj lačni. Z določenimi okusi pa lahko traja tudi dlje časa, da se nanje navadijo.

Premislite, kdaj boste ponudili novo hrano

Veliko je bilo že napisanega o tem, kdaj je najbolje otroku ponuditi nekaj novega. Ne obstajajo univerzalna pravila. Sami boste morali razviti občutek, kdaj je primeren čas. Toda več novih okusov v krajšem časovnem razmaku zagotovo ni dobra odločitev.

Bolje je tudi, če nova živila uvajate posamezno in ne pomešane med drugime okuse. Tako se bodo otroci res lahko navadili na določeno hrano.

Bodite sproščeni

Čeprav je mogoče včasih težko, se res potrudite, da bodo obroki potekali v sproščenem vzdušju. Pustite otroku dovolj časa, da se najé. Ne pritiskajte na otroka, kaj in koliko naj zaužije. Če bo hranjenje potekalo sproščeno, bodo tudi otroci bolj pripravljeni poskusiti nove stvari.

Jejte v družinskem krogu

Vsa družina skupaj za mizo je za malčke nekaj posebnega. Pripravljeni bodo poskusiti različne jedi, ki jih imajo radi tudi drugi člani družine. Če že imate starejše otroke, je pomembno, da tudi oni niso izbirčni pri jedi in se pri mizi lepo vedejo. Vaš najmlajši se bo od njih veliko naučil.

Ko imajo dovolj

Ko otrok pove, da se je najedel in ne more več, mu dovolite, da zapusti mizo, tudi če je na krožniku ostalo še kaj hrane. Apetit se spreminja, in kakšen dan so otroci manj lačni kot običajno. Morajo pa vedeti, da bo treba počakati do naslednjega obroka, tudi če bodo vmes lačni. Tako bodo hitro dognali, da se je bolje najesti, kot pa lačen čakati na naslednji obrok.

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor