Izbirčen otrok – pravila, ki učinkujejo

Je tudi vaš otrok izbirčen? Ne je določene hrane in jo takoj izpljune? Ne veste, kaj storiti? Tu je nekaj pravil, ki učinkujejo tudi pri najbolj izbirčnih.

Izbirčen otrok - pravila, ki učinkujejo

Študija, v katero so vključili 300 izbirčnih otrok v starosti med 8 in 18 mesecev, je pokazala, da je za to, da bi otrok določeno živilo vzljubil ali zavrnil, potrebnih najmanj 15 okušanj te hrane. Ali rečeno drugače; noben otrok ni izbirčen, ker je morda dvakrat izpljunil neko jed. Da ga lahko označimo za izbirčneža, je potrebno veliko več časa in poizkusov okušanja te jedi. Torej, starši so odgovorni za oblikovanje okusa svojih otrok. Razmišljanje po sistemu: ”Otrok je danes izpljunil špinačo, zato mu je ne bom več ponujal. Se bo že opredelil, katero zelenjavo ima rad”, vodi v povsem napačno oblikovanje navad glede hrane, torej v izbirčnost.

Otroci,  starejši od 12- mesecev,  s tem, ko zavračajo določeno hrano, kažejo svojo željo po neodvisnosti. V kolikor ste v tem stavku prepoznali potrebo vašega malčka, mu pustite, da jo izpolni. A ne tako, da bo sam izbiral, kaj bo jedel, ampak tako, da mu ponudite izbiro med dvema živiloma, za katera vam je pravzaprav vseeno ali poje enega ali drugega (npr. jabolko in hruška).

Spodaj si lahko preberete nekaj pravil, ki se jih morate starši držati, če želite, da bo vaš otrok začel jesti vsa živila.

Ne odstopajte od svoje izbire

Starši so tisti, ki izbirajo hrano, ki jo bodo ponudili svojemu otroku, ki pa ima pravico, da izbrano živilo sprejme ali pa zavrne. Če vaš otrok ne želi jesti, recimo, sadja, mu ne ponujajte drugih vrst živil. Nikar ne skrbite, otrok ne bo namerno trpel lakote samo zato, da bo imel razlog. Poanta je v tem, da se držite vašega izbora in ne menjate izbranega jedilnika in ne odstopate od pravila, da svojemu otroku nudite zdrava živila.

Otrokov apetit je spremenljiv

Zapomnite si: tudi največji izbirčnež lahko postane pravi jedec in obratno. Otrokov apetit je spremenljiv in enako velja za njegov okus. Dogaja se, da otrok, ki je prej neumorno zavračal obroke z zelenjavo, kar na lepem začne jesti blitvo. In obratno, da otrok, ki je hrano do sedaj jedel brez težav in je hitro ”zmazal” vsebino krožnika, bo sedaj začenjal hrano potiskati sem ter tja po krožniku.

Kot pravi pravilo: s tem, ko se dojenčku povečajo aktivnost, interesi in območje gibanja, se zmanjša njegova želja po hrani.

Če vaš otrok vstopa v fazo zavračanja hrane zaradi aktivnosti, ki jih počne, ga nikar ne silite. Pustite mu, da najprej izpolni svojo raziskovalno potrebo in šele nato mu ponudite obrok.

Uskladite količino hrane z otrokovimi potrebami po njej

Najprimernejši čas za obrok je, ko je otrok lačen in ne tisti čas, ki ga kaže ura. Da bi kar najbolje uskladili čas hranjenja otoka z njegovimi potrebami po hrani, si zabeležite, kdaj je jedel in koliko hrane je takrat zaužil in nato na podlagi teh podatkov naredite razpored obrokov. In nikar se ne ravnajte po zgodbah drugih mamic o apetitu njihovega malčka (ki so običajno, roko na srce, vedno povedane v presežniku), ampak se ravnajte zgolj in izključno po potrebah vašega otroka.

Veliko stvari vpliva na apetit

Če je otrok prehlajen, je povsem normalno, da bo manj jedel. Če mu rastejo zobki, bo zavračal hrano, četudi je zelo lačen. Ko ga boli trebušček, ne bo želel pojesti niti svoje najljubše jedi.

Opazujte otroka in prepoznajte njegove potrebe in jih zadovoljite na pravi način. Prehlajenemu otroku bo veliko bolj teknila juhica, čaj ali druga tekočina, kot pa recimo mesni obrok z zelenjavo. Malčku, ki mu rastejo zobki, pa raje ponudite nekaj, kar bo lahko grizljal – recimo ohlajene palčke korenja (kuhanega) kot pa kuhano meso ali kruh.

Nekaj nasvetov, ki delujejo

  • Če dojenčka hranite s kašico, mu pustite, da jo je tudi s prsti.
  • Potrudite se in tudi otroku pripravite okusen obrok (nihče ne mara neokusne hrane).
  • Povsem brez skrbi uporabljajte naravne začimbe, kot so peteršilj, drobnjak, rožmarin, zelena, bela čebula, ingver … Obogatite okus jedi z dodajanjem sira (trapist, feta ali skuta).
  • Najpogostejša napaka staršev je, da jih skrbi, da bo njihov otrok ”umrl od lakote”, saj ”cel da ni ničesar pojedel” in zato hodijo za njim in mu  ”tlačijo” v usta kakršno koli hrano, četudi nezdravo, samo da bo otrok ”imel nekaj v želodcu”.
  • Naj ponovimo: ko otrok občuti lakoto, bo pojedel ponujeni obrok. Izbor živil pa je in naj bo izključno vaša izbira.
  • Kupite jedilni servis (krožnik, skodelica, skleda) čim bolj živih in pisanih barv. Dokazano je, da oranžna, zelena in rumena barva povečajo otroški apetit.
  • Ne ponujajte otroku živil, ki vsebujejo ”prazne” kalorije (čips, smoki, bonboni, sladki sokovi …). Vedno imejte v hladilniku pripravljeno zdravo različico (narezano sadje in zelenjavo). Ko otrok postane lačen, mu boste lahko ponudili zdrav obrok, še preden se bo zaradi lakote izjokal.
  • Dojenčki so v svoji nepredvidljivosti predvidljivi. Ko boste že mislili, da ste ujeli pravi ritem, se bo zgodil preobrat. Nikar ne paničarite. Sprostite se in nadaljujte tako, kot ste si zamislili. Po svoje, po pravilih, ki ste jih postavili.

Mamaibeba

Ocena:
[Skupaj: 4 povprečno: 4.3]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor