Zelenjava za izbirčneže

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Piše Klavdija Kosič, certificirana prehranska strokovnjakinja, specialistka za otroško prehrano

Po izkušnjah sodeč, je kar veliko težav pri zelenjavnih obrokih, obstaja pa kar nekaj trikov, kako na prijeten način vpeljati tudi kakšno manj priljubljeno zelenjavo (brokoli, cvetača, koleraba, itd.) v otroško prehrano. Največ pomaga naš vzgled, saj nas otroci stalno opazujejo. Verjetno tudi sami poznate kakšen primer, ko eden izmed staršev ne uživa npr. rib in potem posledično tudi kakšen izmed otrok ne je rib.  Zgledi namreč hitro vlečejo in zato je fajn, da smo starši prijazen primer, na katerem otroci gradijo tudi podobo do hrane.

Primer okusnega in otrokom prijaznega obroka

Zelenjava za izbirčneže

Kita smo sestavili iz soparjene cvetače in kuhanega krompirja (predlagam, da ga vsaj na začetku dodajate, kajti cvetača ni takoj všeč vsem; razmerje naj bo 3:1 v prid krompirja, potem pa sčasoma pripravljajte vedno več cvetače in vedno manj krompirja; zadnja faza je pa samo soparjena cvetača).
V teh trikotničkih so pa tuna, šampinjoni, začimbe.

S takšno obliko trikotnika smo želeli prikazati pripravo polpetkov na drugačen način, poleg tega lahko ob jedi poklepetamo o različnih geometrijskih likih, skupaj z otrokom lahko ugibamo kaj je v njih, kaj bi lahko še dodali, … Namen je, da se otroka čim bolj vključi v celoten proces hranjenja – od pričetka kuhanja do pomivanja krožnika. Tako boste krepili zaupanje, poglabljali vezi, pa še zabavno bo, obljubimo!

Otroci velikokrat sploh ne vejo, kako zelenjava raste in iz izkušenj vemo, da se otroci najlažje učijo preko igre, preko kvalitetne prvoosebne izkušnje in z vključitvijo vseh čutil. Povabite otroka k oblikovanju obroka – naj se ta prične že ob ogledu vrta in nabiranju. Veliko nas sicer nima te sreče, da bi imeli lastni vrt, ampak nič hudega. Lahko se odpravite na najbližjo tržnico, do kakšnega kolega vrtičkarja, konec koncev pa si skupaj lahko ogledate zelenjavo tudi v trgovini. Otroka naučite rokovanja z zelenjavo – z rokavico preglejta, pretipajta, vi mu pa opišite zelenjavo, povejte mu, kako jo bosta skupaj pripravila, spomnite ga na kakšno jed, ki jo že pozna in vsebuje to živilo. Skupaj izberite zelenjavo in se zmenite, kaj boste pripravili. Otroci radi sodelujejo pri različnih procesih in občutek sodelovanja in vpletenosti v celoten postopek mu bo vzbudil občutek pomembnosti, s tem mu pa tudi vi pokažete, da ga spoštujete in da njegova beseda šteje.

Pred pripravo obroka ga povabite, naj vam pomaga. (Vem, kdaj se mudi in ni časa, ampak včasih se pa le najde, kajne?)

Skupaj zelenjavo umijta, s primernim nožem pa vam lahko pomaga narezati, sesekljati, olupiti (za večje otroke). Sproti razlagajte, kaj boste pripravili, zakaj potrebujemo manjše koščke, zakaj pa (kdaj drugič) večje, … Celoten postopek spreminjanja živila je namreč otrokom fascinanten – kako recimo olupimo krompir, narežemo, kako se skuha (skupaj previdno opazujta), kako se krompir zmehča (naj ohlajen krompir stisne s prsti) in kako ga pretlačimo v pire. Otroci naj se namreč naučijo, da obrok ni samoumeven, ampak da je potrebno neko delo, da do tega sploh pride. Namig – naj bo to igra, zabavajte se, smejte, saj želimo v vse skupaj dodati noto igrivosti. Otroci se nevede učijo preko igre, mar ne? 

Na koncu pa še dodajmo recept za zgoraj omenjeno jed

Šampinjončkasti trikotniki in cvetačni kit

Obrok je za dve osebi, primeren  od 12. meseca dalje, vsebuje gluten in jajca in  je brez mlečnih proizvodov.

Kaj potrebujemo?

  • Krompir, 2 srednje velika
  • Cvetača, 1/2 manjše glave

(krompirja in cvetače naj bo količinsko nekje približno enako, če pa želite bolj zakriti okus cvetače, dodajte raje 1 krompir več)

  • Riževo mleko, cca 100 ml (lahko tudi več ali manj)
  • Kokosova maščoba, 1/2-1 jušna žlica

****

  • Sveži šampinjoni, cca 200 g
  • Tuna, v lastnem soku, 1 mala pločevinka
  • Origano, 1 zravnana čajna žlička
  • Šetraj, 1/2 zravnane čajne žličke
  • Timijan, 1 zravnana čajna žlička
  • Sol, ščep
  • Poper, ščep
  • Drobtine, 1 zvrhana jušna žlica (lahko več ali manj)
  • Jajce, 1 kos
  • Kokosova maščoba, 1/2 jušne žlice

Priprava

  1. Šampinjone narežemo na rezinice in jih skupaj z začimbami popečemo na segreti kokosovi maščobi. Naj se pražijo toliko časa, da spustijo vodo in se pričnejo malce prijemati na ponev; takrat ugasnemo in odstavimo.
  2. Šampinjone prestavimo v posodo in dodamo odcejeno tuno, jajce, rahlo solimo in popramo. Dobro premešamo in če je treba, dodamo malo drobtin, da lahko iz mase oblikujemo enako velike kroglice, ki jih potlačimo v trikotnike. (Lahko seveda pustimo tudi v obliki polpetkov.)
  3. Pustimo nekaj minut v hladilniku, da se malo strdijo.
  4. Med tem v drugi posodi skuhamo cvetačo in na drobno narezan olupljen krompir. Odcedimo in med tlačenjem (ali miksanjem s paličnim mešalnikom) vmešamo kokosovo maščobo in postopoma (med mešanjem ali miksanjem) prilivamo segreto riževo mleko.
  5. Trikotničke popečemo na malo olja ali kokosove maščobe do zlato rjave barve.
  6. Iz pireja oblikujemo kita, oči naredimo iz poljubne zelenjave (mi smo dali kapro).

Namig

  1. * Jajce lahko tudi izpustite, prav tako nastanejo dobri trikotnički.

Original recept je na boobeefoodee.si

Ocena:
[Skupaj: 0 povprečno: 0]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor