20 reči, ki jih lahko rečete otroku namesto »Ne jokaj«

20 reči, ki jih lahko rečete otroku namesto »Ne jokaj«

Kaj če vedno, kadar otrok zajoka ali ponori, dejansko počne nekaj resnično pomembnega? Ponavadi ne cenimo otroškega joka, ampak otroci to počnejo oziroma njihovo telo jok uporablja kot prirojen obrambni mehanizem. Kadar smo ranjeni, fizično ali čustveno, namesto da vse to potlačimo in smo napeti, raje uporabimo to energijo za jok, smeh, jezo ali trepetanje. Tako naše telo procesira in sprošča naše občutke. Večina izmed nas tega ne počne prav pogosto, saj so nam kot otrokom ves čas govorili »Ne jokaj!« ampak naši malčki imajo zaenkrat svoj obrambni sistem še nedotaknjen.

Vse težavno ali neprimerno vedenje otrok je v neposredni povezavi s čustvi in kadar se odločijo in uporabijo vašo dobro, toplo pozornost, da bi vsa ta čustva odvrgli, se spremenijo v angelčke.

S tem, ko otroke aktivno spodbujamo k joku, kadarkoli je to potrebno, ne bodo le odvrgli negativnih emocij, ampak se bodo počutili dobro povezani z nami. Glede na naš odziv lahko svoja čustva potlačijo ali pa se z našo pomočjo vanje poglobijo.

Tukaj vam ponujamo nekaj besed, ki jih lahko otroku rečete, ko mu je hudo.

Kaj lahko otroku rečemo, ko mu je hudo

Splošne fraze

  1. Tukaj sem.
  2. Razumem, da si slabe volje.
  3. Žal mi je, da ti je hudo.
  4. S teboj bom dokler se ne počutiš bolje.
  5. Nikamor ne grem.
  6. Var-en/-na si.
  7. Nič ni pomembnejše od tega, da sem sedaj ob tebi.
  8. Žal mi je, da … nimaš več svoje igrače/si izgubil/-a svojega prijatelja/ti je sladoled padel na tla.
  9. Slišim te, srček.

Usmerjanje pozornosti na dejstvo, ki je povzročilo otrokovo slabo počutje

  1. Res si želel/-a… imeti tisto igračo/jesti sladoled/da očka ostane doma/iti na igrišče.
  2. Pes/otrok/vožnja/vpitje te je res prestrašil/-o.
  3. Poglejva si še enkrat tvojo poškodbo… kolena/prsta/komolca.

Vztrajanje pri mejah glede na nastalo situacijo (in poslušanje otrokovega nasprotovanja)

  1. Ne morem te pustiti … da greš na zabavo/udariti nekoga/jesti čokolade/igrati se z mojimi očali.
  2. Res bi rada videla, da … si obuješ čevlje/dokončaš domačo nalogo/se usedeš v avto.

Opozarjanje na pozitivno plat slabe situacije (in poslušanje njihovih odgovorib v pomanjkanju upanja)

  1. Kmalu boš spet lahko jed –el/-la čokolado.
  2. Vem, da boš kos tej nalogi.
  3. Mami se bo kmalu vrnila.
  4. Prepričan/-a sem, da se imaš lahko lepo.
  5. Majica, ki jo imaš oblečeno, je videti odlično.
  6. Ne bo ves čas tako. Vse enkrat mine.

Poskusite se izogibati

Označevanju čustev (»vidim tvojo jezo«)
Odvračanju od njihovih čustev (»Greva pogledat, kaj dela oči?)
Popravljanju (»Vem, da si želiš sladoleda, greva v trgovino«)
Poudarjanju vzroka (»no, sladoled si dobil/-a že včeraj«)
Zavračanju njihovih čustev z oštevanjem/zasramovanjem/utišanjem (»kaj pa je ta grozen zvok, ki ga delaš?«)
Nagrajevanju ali kaznovanju, vključno z prigrizki/podkupninami/time out-om (»če takoj ne nehaš greva domov«)

Ocena:
[Skupaj: 5 povprečno: 4.2]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor