Joga kot stimulacija živčnega sistema v predšolskem obdobju

Joga kot stimulacija živčnega sistema v predšolskem obdobju

Danes živimo v času, ko resnica ni več pomembna, ampak je denar tisti, ki šteje.

V okolju polno stimulacij so otroci vzdraženi. Mednje lahko štejemo vse tisto, brez česar tudi sami težko shajamo, mobilni telefoni, osebni računalniki, televizijski prenosniki, prižgane luči med večernim počitkom, hrup v okolju, gospodinjski aparati, prevozna sredstva…vsakodnevne stresne situacije, ob katerih nezavedno, za trenutek postojimo, globoko vzdihnemo in izdihnemo. Kar tako mimogrede izvedemo Pranayamo ( dihanje skozi nos ), ki nas pomiri. Vprašajte se, ali vaši najmlajši poznajo to čudodelno skrivnost.

Otroci so sicer z odličnimi sposobnosti prijokali na svet, so naravni jogiji. Kot dojenčki se plazijo, kot kobre. Skozi obdobje odraščanja se trudijo nadzorovati svoje telo. Otroci imajo orodje za izvajanje joge že v sebi, le pokazati jim je treba, kako ga uporabljati.

Joga se vgradi v posameznika in se jo uporablja vsepovsod. Z jogo otroci pridobijo sposobnost, nadzora lastnega telesa, da se znajo upočasniti ter umiriti pred zunanjimi vplivi. Skratka, otroci se vidno boljše počutijo in izražajo olajšanje. Pri izvajanju joge je pomemben zgled in doslednost izvajanja. Izvajajo dejavnosti s katerimi se otroci povežejo s sabo, uglasijo se z občutki in okoljem. Izvajanje meditativnih vaj čuječnosti pomagajo otrokom do uvida, kaj se dogaja z njimi, da se znajo zavestno vprašati, kaj se z njimi dogaja. Zelo malo se govori, zakaj je to pomembno. To delajo že zelo zgodaj in otroci se zelo dobro odzivajo. Z gibanjem na različne načine in posledično izločanjem  energije ter sprotnega učenja uravnavanja  sinergije v telesu, pridobijo sposobnost, da umirijo svoje telo in ga povrnejo v dobro stanje. Učijo jih kako spraviti energijo iz sebe in kako jo zmanjšati, ko to potrebujejo. Dejavnosti pomagajo otrokom opaziti, kdaj jim misli bežijo ( življenjska spretnost ), zato so dejavnosti meditativne.

Vsak otrok ima korist od Pranayame ( dihanje skozi nos ), dihanje je neposredna vez z našim živčnim sistemom. Ko se otroci igrajo v naravnem okolju, so hiperaktivni, se velikokrat dogaja, da delujejo iz simpatičnega živčnega sistema. Njegova poglavitna funkcija je priprava organizma na boj ali beg. Vendar pa je simpatično živčevje vseskozi aktivno na določeni stopnji in pomaga vzdrževati homeostazo. Skratka prevzame telo, ko smo pod stresom ali namišljeno nevarnostjo. To se velikokrat zgodi z našimi otroci, ker živijo v takšnem okolju. Dandanes doživljajo veliko stresa, sploh v mestnem okolju. Evolucijsko gledano je okolje kazatelj nevarnosti, zato so vedno v polni pripravljenosti. Toliko dražljajev je, da otroci velikokrat delujejo iz reakcije simpatičnega živčnega sistema, tudi ko niso v nevarnosti in močno reagirajo. So zelo odzivni in zato želimo pomagati preiti v delovanje iz parasimpatičnega živčnega sistema, Parasimpatično živčevje ali parasimpatik predstavlja vegetativne živce, ki izvirajo iz možganskega debla in iz križnega dela hrbtenjače. Uravnava telesne procese, povezane z ohranjanjem telesne energije, in je dejaven, ko telo miruje. Ko nas vodi parasimpatični živčni sistem, lahko rastemo, se celimo, učimo…

Pri tehniki Pranayama deluje, kot stikalo, da preidemo iz simpatičnega v parasimpatično stanje. Pomembno je, da dihanje poteka počasi in zavestno skozi nos. Tako telesu sporočamo, da je vse v redu.

O pozitivnih vplivih joge na otroke govorijo tudi akademski članki, ki z izjemnimi rezultati spodbujajo rabo tehnik joge tudi pri otrokih z motnjami v razvoju ( ADHD, AVTIZEM… ) https://commons.emich.edu/theses/246/ , https://www.webmd.com/add-adhd/adhd-mindfulness-meditation-yoga#1 , https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2952122/ .

Pri nas se joga v predšolskem obdobju še razvija. Prihodnost psihičnega ter fizičnega zdravja otrok je položena v roke staršev. Pozitivne spremembe pri otrocih so v današnjem času ključne. Z jogo krepijo svoje motorične sposobnosti, kot so moč, ravnotežje in fleksibilnost. Poleg tega pa tudi spreminjajo socialno vedenje. Dostopna je vsem in je kot sončni žarek po dežju, ko obsije zemljo.

Avtor: Gordana Štimac, vzgojitelj predšolskih otrok – pomočnik vzgojitelja

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor