Prehod v materinstvo – počitek, prehrana in obiski

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Prehod v materinstvo - počitek, prehrana in obiski

Za čim bolj nežen prehod iz nosečnosti v materinstvo je pomembno tudi to, da se na ta čas dobro pripravite. V pomoč vam je lahko t.i. POPORODNI načrt, ki je v bistvu spisek želja, pomoči in podpore.

Pri tem vam lahko pomagajo naslednja vprašanja:

  • Kakšno podporo bom potrebovala?
  • Kako mi lahko moja družina pri tem pomaga?
  • Katere strokovnjake bom po porodu verjetno potrebovala?
  • Kako si želim, da bo doma izgledalo oziroma kako si želim počutiti doma po prihodu iz porodnišnice?
  • Kaj še lahko naredim, da bo ta čas zame čim bolj miren, brez nepotrebnih stresov, obveznosti …?

Eden od večjih izzivov za večino je POČITEK. Ni res, da ni časa za to. Enostavno si ne znamo vzeti časa za počitek. Velikokrat se v ozadju skriva občutek krivde, češ da dobra mati poskrbi najprej za vse ostale in ji seveda na koncu nikoli ne ostane časa zase. Pa je res temu tako? Je res tako zelo slabo, da ženska prve dni po porodu skrbi izključno zase in za novorojenčka? Včasih je bilo temu drugače, ker so bile skupaj različne generacije žensk, ki so se podpirale in si pomagale v različnih življenjskih obdobjih. Dandanes pa mame ostajajo same oziroma so prve tedne še skupaj s partnerji potem pa tam ni nikogar več. In res je, težko si je vzeti čas zase, ko pa vse čaka nate. Zato je izredno pomembno, da se partner aktivno vključi v ta poporodni proces in da se prav tako za pomoč prosi koga iz ožje ali širše družine oziroma nekoga, ki mu lahko zaupate, se ob njem dobro počutite in se nanj lahko zanesete.

Pomislite: Kakšen je vaš odnos do počitka? Na kakšen način se najlažje umirite, spočijete, ko je preveč naporno?
K počitku pa sodi tudi dobra prehrana.

V svoj načrt tako vključite tudi PREHRANO. Nekaj obrokov si lahko že skuhate vnaprej v času nosečnosti. Kateri so vaši najljubši prigrizki, sadje,…? Kaj bi lahko potrebovali tudi za spodbujanje dojenja? Poleg tega pa je dobro imeti še dodaten načrt, ki vam bo v pomoč, ko vam bo pasalo jesti kaj drugega. Kdo bo kuhal, zakaj in kako? Boste hrano naročili? Zgoraj omenjen počitek je zares, zares pomemben pri zdravljenju telesa po porodu. Vaše telo gre med nosečnostjo in med porodom čez veliko sprememb in prav je, da si podarite ta čas, ki je z razlogom imenovan »četrto trimesečje« – čas, ko je mama z otrokom in se oba privajata na novo vlogo in okolje. Seveda je pri mamah, ki pričakujejo drugega, tretjega, … otroka drugače, saj imajo resnično še manj časa za počite in pripravo obrokov za celotno družino. Ravno tam pa je skupnost oziroma dodatna pomoč še toliko bolj potrebna.

In ravno v ta del skupnosti pašejo tudi OBISKI. Kdo vas bo lahko obiskal, kdaj, za koliko časa in pod katerimi pogoji. Vsaka družina ima svoja pravila, vrednote, želje. In popolnoma normalno je, da si v teh prvih dnevih želite miru. Prav tako pa je normalno tudi, da si želite imeti več ljudi okoli sebe. In kaj je najboljše za vas in vašega otroka? To, da naredite tisto, kar čutite da je prav. Brez pritiskov, brez pogojev … Česa si želite? Kdo je tisti, ki vas zna podpreti in vam je pripravljen pomagati? Kaj lahko obiski naredijo, da vam olajšajo te prve dni po porodu?

Tako, kot sem že nekajkrat napisala … Večina ljudi si želi držati otroka, ampak kdo pa bo v teh ključnih trenutkih držal in podpiral mamo? Očeta? Družino kot tako?

Če imate prijateljico, sestro, kogarkoli, ki v kratkem pričakuje otroka, dajte se z njo pogovoriti o teh treh točkah. Povejte si, kaj ste vi čutili in na kaj se naj pripravi. In to ne na način, ki bi vzbujal strah. Ampak povejte ji na način, ki ji bo dal zaupanje, moč in znanje, da bo zmogla poslušati sebe in svoje želje ter da bo zmogla storiti kaj drugače.

Klavdija Slapar

Klavdija Slapar

Sem mama dveh otrok, študentka Zakonskih in družinskih študij in diplomirana babica. Odkar sem prvič stopila v stik z nosečnicami, porodnicami in družinami nasploh, izvajam razna predavanja, šole za starše, skupine za mamice, svetovanja za nosečnice s partnerji ter za starše, ki se soočajo predvsem z izzivi zgodnjega poporodnega obdobja, ipd. Sem ena izmed administratork Facebook skupine Sočutno partnerstvo, kjer v skupini odgovarjam na anonimna vprašanja članov. Poleg tega sodelujem tudi pri projektu Sočutno varstvo otrok.

Moj osnovni interes je ozaveščanje, raziskovanje in svetovanje na področju spolnih zlorab, predvsem v povezavi z obporodno oskrbo ter prenatalnim in postnatalnim obdobjem. Prav tako iz teh področij pripravljam tudi magistrsko nalogo, saj menim, da je miren in sočuten začetek življenja nekaj kar si zaslužijo vsi otroci kot tudi starši, ki se ob rojstvu otroka soočajo z različnimi izzivi ter lastnimi ranami iz otroštva.
Klavdija Slapar
Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Klavdija Slapar

Klavdija Slapar

Sem mama dveh otrok, študentka Zakonskih in družinskih študij in diplomirana babica. Odkar sem prvič stopila v stik z nosečnicami, porodnicami in družinami nasploh, izvajam razna predavanja, šole za starše, skupine za mamice, svetovanja za nosečnice s partnerji ter za starše, ki se soočajo predvsem z izzivi zgodnjega poporodnega obdobja, ipd. Sem ena izmed administratork Facebook skupine Sočutno partnerstvo, kjer v skupini odgovarjam na anonimna vprašanja članov. Poleg tega sodelujem tudi pri projektu Sočutno varstvo otrok. Moj osnovni interes je ozaveščanje, raziskovanje in svetovanje na področju spolnih zlorab, predvsem v povezavi z obporodno oskrbo ter prenatalnim in postnatalnim obdobjem. Prav tako iz teh področij pripravljam tudi magistrsko nalogo, saj menim, da je miren in sočuten začetek življenja nekaj kar si zaslužijo vsi otroci kot tudi starši, ki se ob rojstvu otroka soočajo z različnimi izzivi ter lastnimi ranami iz otroštva.

Dodaj odgovor