Sprotno ali kampanjsko učenje?

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.

Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Sprotno ali kampanjsko učenje?

Piše Lea Čerin

S sprotnim učenjem seveda otrok pridobi več koristi, saj s sprotnim delom ve, o čem se pri določenem predmetu učijo. Lažje sledi in mu je zaradi tega učenje lažje. Težave ob nerazumevanju snovi se hitreje odpravijo. Prednost sprotnega dela je v tem, da pred testom otrok že nekaj zna in učenje postane bolj utrjevanje oz. ponavljanje snovi za test.

Za sprotno delo pa je potrebna vztrajnost in na začetku tudi pomoč in vodenje s strani staršev (pri nekaterih tudi celotno OŠ). Otrok sam težko vidi pomembnost sprotnega dela, ker mu je učna snov večinoma nezanimiva in nima notranje motivacije, da bi se učil.

Otroke lahko naučimo sprotnega dela za šolo, vendar kampanjskega učenja ne bomo izkoreninili.
Dejstvo je, da so nekateri otroci in prav tako odrasli, najbolj učinkoviti v zadnjih trenutkih in na tak način delujejo vse svoje življenje. Vendar pri kampanjskem učenju obstaja velika možnost, da bo učenje in znanje površno, saj ni dovolj časa za poglobitev v učno snov.
Starši pogosto otrokom ‘težimo’, naj se učijo sproti in ne čakajo do zadnjega dne, ne pokažemo pa KAKO se učiti sproti in KAKO si razporediti čas, da bo dovolj časa za učenje pred testom. Pri kampanjskem učenju še bolj pridejo v poštev mnemotehnike.

Spodaj je predlog načrtovanja za posamezen predmet. Namreč, ni dovolj, da otrok ve le to, kdaj ima napovedan pisni ali ustni test. Načrtovati je treba tudi čas za obdelavo snovi in ponavljanje. To je neka VMESNA POT med sprotnim in kampanjskim učenjem:

  • S post listki označimo začetek in konec snovi, ki jo mora predelati.
  • Preberite, preletite glavne naslove in podnaslove. Lahko si jih izpiše v obliki miselnega vzorca ali alinej – tako dobi otrok širši vpogled v snov.
  • Koliko strani mora predelati?
  • Razdelite število strani na število dni. Koliko strani lahko obdela v enem dnevu?
  • Lahko zdaj določite, koliko dni prej mora pričeti z učenjem?
  • In v koledar zapišite datum pričetka učenja, npr. slovenščine.

Na tak način otrok dobi vpogled v količino snovi in se izogne paniki tik pred testom; negativnim mislim, da nič ne zna; nizkemu samozaupanju, …. Nasprotno lahko pridobi zaupanje vase in kontrolo nad tistim, kar dela. Starši pa preverimo, da si pravilno razporedijo količino. In če se zatakne, skupaj ugotavljamo, kje se je zataknilo in zakaj. Dokler nismo strenirani, nam gre malo težje. Ko pa postanemo praktiki, nam gre čedalje lažje.

Kampanjskemu učenju se pri številnih predmetih, ki jih imajo v šoli, ne moremo izogniti. Le to je, da znanje izpuhti. Pri sprotnem učenju pa ne. Tovrsten pristop pa zahteva nekoliko načrtovanja.

Ocena:
[Skupaj: 0 povprečno: 0]

Morda vas zanima tudi ...

Lea Cerin

Sem žena in mama trem deklicam ter ustanoviteljica Rumene hiške. Otrokom in staršem svetujem pri učenju, da bo le-to učinkovito in zabavno. Vsak otrok ima svoj naravni način učenja. Če ga pri učenju upošteva, je le-to bolj uspešno. Če so otroci pri učenju bolj uspešni, pa so tudi bolj zadovoljni sami s seboj. Cilj Rumene hiške je otroke naučiti predvsem samostojnega učenja, na sebi lasten in zabaven način.

Dodaj odgovor