Preprosta tehnika za omejitev skrbi

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Preprosta tehnika za omejitev skrbi

Predstavila vam bom zelo preprosto in visoko učinkovito tehniko za omejitev skrbi. Tehniko lahko uporabimo, kadar opažamo, da nas večino dneva skrbi, zaradi česar smo napeti in se težko prepustimo posameznemu trenutku.

Ko to tehniko predstavim klientom na terapiji, se jim pogosto sprva zdi malo nenavadna. Ko pa jo nekaj časa uporabljajo, hitro spoznajo, zakaj je tako učinkovita. Tehnika se imenuje ‘ČAS ZA SKRBI’.

Določimo si dan v dnevu za skrbi. Najbolje, da je naš čas za skrbi popoldne ali večer. Čas za skrbi traja od 10 do 15 minut. Npr. »Moj čas za skrbi bo ob 19:00 za 10 minut.«

Ko nastopi naš čas za skrbi, poskrbimo, da imamo na voljo nemotenih 10 minut. Takrat damo svojim skrbem duška. Tistih 10 minut si torej pustimo, da nas skrbi, kolikor le lahko. Lahko smo povsem črnogledi. V mislih si lahko narišemo najbolj katastrofalne situacije, če želimo. V teh 10 minutah se torej prav nič ne omejujemo kar se tiče skrbi. Damo jim prosto pot.

Ko pa naš čas za skrbi mine (v našem primeru to pomeni, da je ura 19:11), to pomeni, da bomo prihodnjič dali svojim skrbem duška šele naslednji dan (ponovno ob 19:00 za 10 minut). Zdaj torej ni več čas za skrbi.

Zagotovo bomo tekom dneva sami sebe zalotili, da nas skrbi. Takrat ozavestimo, da razmišljamo o skrbeh in si v mislih rišemo črne scenarije ter si preprosto rečemo: »Zdajle ni moj čas za skrbi. O tem bom razmišljal/-a ob sedmi uri zvečer.« in skrb prestavimo.

Zakaj je tehnika ‘Čas za skrbi’ tako učinkovita?

  1. razlog: Pomaga nam ozavestiti, kako pogosto nas pravzaprav tekom dneva skrbi ter te skrbi skrčiti. Namesto, da bi cel dan preživeli v krču skrbi, svoje skrbi omejimo na 10 minut na dan.
  2. razlog: Pogosto se želimo svojih pretiranih skrbi otresti tako, da se z njimi borimo in jih skušamo izbrisati iz svojih misli. To pa ima pogosto ravno obraten učinek, saj smo velikokrat na tihem prepričani, da so te skrbi pomembne in se jih zato podzavestno ne želimo otresti. Sami sebe tako oviramo pri osvoboditvi pretirane zaskrbljenosti. Če pa svoje skrbi zgolj premaknemo, bo tudi ta del nas, ki je prepričan, da so skrbi pomembne, pomirjen in torej sami sebi ne bomo metali polen pod noge.

Ali lahko svoj čas za skrbi preskočimo, če nas ravno takrat nič ne skrbi?

Na začetku, ko treniramo to tehniko, raje ne. Tudi če nas takrat ravno nič ne skrbi, si je dobro na začetku vzeti čas za skrbi. Če bomo čas za skrbi na začetku pogosto preskočili, se nam lahko zgodi, da si prihodnjič, ko nas bo tekom dneva kaj zaskrbelo, ne bomo verjeli, da bomo skrb le prestavili. Tehnika tako izgubi na učinkovitosti.

Držim pesti za uspešno uporabo tehnike!

Katja Z. Istenič

Katja Z. Istenič

Sem Katja Z. Istenič, psihologinja in psihoterapevtka, ki preko terapevtske pomoči Hočem več nudim individualno, partnersko in družinsko terapijo. Napisala sem tudi knjigo Skrita uganka denarja, ki govori o razvoju zdravega odnosa do denarja. Moja glavna načela pri delu so usmerjenost v konkretne rešitve, pozitivnost, strokovnost, sodobni pristopi in učinkovitost.
Katja Z. Istenič
Ocena:
[Skupaj: 0 povprečno: 0]

Morda vas zanima tudi ...

Katja Z. Istenič

Katja Z. Istenič

Sem Katja Z. Istenič, psihologinja in psihoterapevtka, ki preko terapevtske pomoči Hočem več nudim individualno, partnersko in družinsko terapijo. Napisala sem tudi knjigo Skrita uganka denarja, ki govori o razvoju zdravega odnosa do denarja. Moja glavna načela pri delu so usmerjenost v konkretne rešitve, pozitivnost, strokovnost, sodobni pristopi in učinkovitost.

Dodaj odgovor