Moj otrok ne želi v šolo

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.

Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Moj otrok ne želi v šolo

Odkar so se učenci vrnili v šole se na naju najpogosteje obračajo starši katerih otroci ne želijo v šolo. Pojavi se odpor, stiska, pogosto tudi čisto telesni znaki stiske (glavobol, bolečine v trebuhu, težave s prebavo, neješčost, …), otrok ne glede na vse ne želi v šolo.

Kaj je najpogosteje v ozadju?

Gre za kompleksno težavo, pomembno je, da si odgovorimo na nekaj vprašanj in poskusimo določiti verjetnejše vzroke.

  • Najprej nas zanima kakšna je situacija z ocenjevanji, ki otroka čakajo v prihodnosti. Po najinih izkušnjah je stiska zaradi občutka neobvladljivosti najpogostejši razlog za odpor do šole v tem trenutku. Učenci imajo veliko za nadoknaditi, morda v času šolanja na daljavo niso delali tako zavzeto kot bi bilo potrebno, morda se je njihov strah pred ocenjevanjem le še poglobil, morda so v stiski, ker ne vedo, kako se vsega skupaj lotiti, … Preverite torej kaj ga/jo v prihodnosti čaka in kakšen odnos ima do tega (izraža strah, brezbrižnost – tudi to je lahko obrambni mehanizem, optimizem, …).

– Kakšne ocene je imel otrok/mladostnik pred šolanjem od doma?
– Kakšne ocene ima v tem trenutku?
– Ima veliko za nadoknaditi?
– Kakšna je na splošno njegova učna samopodoba?
– Ali ima otrok posebne potrebe?
– Ali ima otrok kakšne posebne težave z določenim predmetom?
– Ali ima otrok kakšne posebej slabe izkušnje s šolo?
– Kaj je otrok izražal pred vrnitvijo v šolo (kakšne občutke, čustva, se je tega veselil)?
– Ali je imel otrok kdaj težave s strahom pred ocenjevanjem? Kdaj?

  • Sledi preverjanje odnosov z vrstniki. Če vaš otrok nima najbolj razvitih socialnih veščin, če težko vzpostavi prijateljstva, če je izključen iz družbe ipd., je lahko v tem trenutku zanj vrnitev v šolo še posebno stresna. Že nam, odraslim je vrnitev v življenje kot smo ga poznali pred covidom nekoliko čudna, neobičajna, morda celo stresna. Otroku oz. mladostniku še toliko bolj.

– Ali ima vaš otrok prijateljske odnose s sošolci?
– Bi lahko rekli, da je vaš otrok vključen v vrstniško skupino?
– So bile v prisotnosti kakšne težave v razredu v smislu odnosov, povezanosti?
– Ali ste morda opazili, da je bil vaš otrok/mladostnik med šolanjem na daljavo deležen nasilja (zafrkavanja, zbadanja, ignoriranja, izključevanja) prek spleta?
– Ali vaš otrok/mladostnik na splošno težko vzpostavlja odnose z vrstniki?
– Ali je imel med šolanjem na daljavo vaš otrok/mladostnik kakšne stike z vrstniki?

  • Pomembno je preveriti tudi druge možne vzroke izogibanja obiskovanju šole, predvsem na družinski ravni.

– Je prišlo v vaši družini v zadnjem času do večjih sprememb (izguba službe, selitev, ločitev, smrt, bolezen, …)?
– Ste morda opazili, da ste se doma v zadnjem času pogosteje prepirali?
– Ste morda opazili, da ste v zadnjem času bolj odsotni/zaskrbljeni skratka, da ste nekoliko bolj nervozni?
– Ste morda opazili spremembe pri vašem otroku/mladostniku tudi v domačem okolju (je pogosteje v sobi, je bolj vzkipljiv, …)?

Ko prepoznate dejavnike, ki bi lahko prispevali k trenutni situacije se z otrokom pogovorite. Preverite svoja predvidevanja, poskušajte ga razumeti. Sprejmite to, kar vam bo povedal in krenite od tod dalje. Pogosto je dobro, da se obrnete na šolo (razrednik, svetovalna služba, …) in jim predstavite svoje težave in poglede. Poiščite skupen jezik, le skupaj boste lahko pomagali svojemu otroku.

Na podlagi ugotovljenega je potrebno narediti načrt, ki bo otroka/mladostnika spodbudil k obiskovanju šole. Ko gre za strah oz. stisko zaradi prevelike količine obveznosti, je najbolje narediti načrt, ki bo otroku/mladostniku dal občutek, da je situacija obvladljiva. Če gre za strah pred ocenjevanjem, je dobro narediti načrt postopnega izpostavljanja situaciji, npr. najprej za govorni nastop vadi pred starši, potem pred teto, potem pa govorni nastop izvede še pred sošolci. Smiselno je delati tudi na otrokovih prepričanjih, preokvirjanju misli, umirjanju telesa ipd.

Če imate tudi vi doma otroka/mladostnika, ki noče v šolo, nam lahko pišete na info@cor.si, skupaj bomo oblikovali načrt pomoči zanj.

Kim in Neva Pletikos

Neva Strel Pletikos

Neva Strel Pletikos

Sem univ.dipl.pedagog, prof.sociolog, transakcijska analiza – counsulter, NLP – praktik coach, s končnami dvoletnim usposabljanjem iz teorije izbire.

Vabljeni na mojo stran cor.si

Rezervirajte si termin za 20 minutno brezplačno svetovanje po telefonu. Ponujamo pa tudi druge oblike svetovanj glede vzgoje oziroma učnih težav. Prijavite se na naslov info@cor.si.
Neva Strel Pletikos

Latest posts by Neva Strel Pletikos (see all)

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor