Kako otroka spodbudimo k opravljanju domačih nalog?

Preden se lotimo vprašanja, kako otroka spodbuditi k opravljanju domačih nalog, se je koristno vprašati, zakaj je sploh pomembno, da otrok dela domače naloge.

Zakaj je opravljanje domačih nalog pomembno?

Iz vidika šole je vsekakor koristno, da otrok preko domačih nalog snov vadi, jo ponavlja in utrjuje. Poleg tega pa otrok razvija še vrsto drugih veščin. Otrok se preko dela uči odgovornosti in samodiscipline. Uči se tudi upravljanja s svojim časom in razvija organizacijske veščine. Domače naloge pogosto zajemajo tudi trenutke frustracije, zmanjšane motivacije in momente napetosti. Otrok ob situacijah, ki zanj včasih tudi niso najbolj prijetne, razvija svojo samostojnost. Otrok se preko tovrstnih izkušenj uči, kako s to frustracijo upravljati ter kako samega sebe pomiriti in ustrezno motivirati, kar mu bo močno koristilo tudi kasneje v življenju. Naš namen torej ni, da bo otrok vzljubil domače naloge, temveč da se nauči shajati z neprijetnostmi ter bo razvil ustrezno samodisciplino in samostojnost.

Kako otroka spodbudimo k opravljanju domačih nalog

Kako otroka spodbudimo k opravljanju domačih nalog?

Pogledali si bomo nekaj praktičnih nasvetov, ki so vezani na obveznosti za šolo:

1. Določimo specifičen čas za domače naloge, ki ga omejimo. Večina otrok težje dela takoj, ko pridejo iz šole ali tik pred spanjem, zato je pogosto najboljši čas za šolsko delo vmes.

2. Med delom so izklopljene oziroma pospravljene vse elektronske naprave, kot so televizija, mobitel, tablice, računalnik itd. Razen seveda v primeru, da otrok potrebuje računalnik za delo. V tem primeru se je z otrokom koristno pogovoriti, kaj je in kaj ni delo. Npr. Iskanje podatkov o Etruščanih na internetu je delo, medtem ko gledanje fotografij na Facebooku ni.

3. Mnogo otrokom koristi imeti stalen prostor za šolsko delo. V nasprotju s splošnim prepričanjem večina osnovnošolskih otrok bolje dela domače naloge v skupnem prostoru kot pa tiho v svoji sobi.

4. Dobro je, da takrat ko otrok dela domačo nalogo, tudi mi delamo svojo ‘domačo nalogo’. Morda moramo dokončati kakšno poročilo za službo, želimo do konca prebrati knjigo, gremo kuhati kosilo, uredimo svoje finance, kaj pospravimo ali delamo druga razna opravila. Otroku tako na nebesedni način sporočamo, da je sedaj čas za delo. Sporočamo mu, da moramo včasih tudi kaj narediti, da to počnemo vsi in da je tudi to del življenja. Otroku je obenem lažje, ker ve, da ničesar ne zamuja in se lažje osredotoči na delo.

Katja Z. Istenič

Katja Z. Istenič

Sem Katja Z. Istenič, psihologinja in psihoterapevtka, ki preko terapevtske pomoči Hočem več nudim individualno, partnersko in družinsko terapijo. Napisala sem tudi knjigo Skrita uganka denarja, ki govori o razvoju zdravega odnosa do denarja. Moja glavna načela pri delu so usmerjenost v konkretne rešitve, pozitivnost, strokovnost, sodobni pristopi in učinkovitost.
Katja Z. Istenič
Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Katja Z. Istenič

Katja Z. Istenič

Sem Katja Z. Istenič, psihologinja in psihoterapevtka, ki preko terapevtske pomoči Hočem več nudim individualno, partnersko in družinsko terapijo. Napisala sem tudi knjigo Skrita uganka denarja, ki govori o razvoju zdravega odnosa do denarja. Moja glavna načela pri delu so usmerjenost v konkretne rešitve, pozitivnost, strokovnost, sodobni pristopi in učinkovitost.

Dodaj odgovor