25 idej za izčrpane starše

25 idej za izčrpane starše

Veliko staršev dela preveč in se počuti izčrpane. Nedavna študija je pokazala, da matere delajo povprečno 98 ur na teden, vsak dan pa si lahko odtrgajo zase le pičlih 17 minut.

Pogost vzrok starševske utrujenosti je tudi občutek nelagodja ali osamljenosti zaradi spremenjenih odnosov s prijatelji, partnerjem ali družino. Osamljenost pa je dokazano eden ključnih elementov, ki vodi v izgorelost. Zato je res zelo pomembno, da starši poskrbite zase in za svoje dobro počutje. Skrb, ki jo namenite sebi blagodejno vpliva tudi na otroke in na celotno družino. Ko si starši napolnite baterije, imate več energije in večjo mero potrpežljivosti.

Tukaj navajamo nekaj idej, kako lahko starši poskrbite zase, utrdite vezi z bližnjimi, ste sočutni do sebe in obnovite energijo.

1. Pišite dnevnik 20 minut. Pišite prosto, kot se vam v glavi porajajo misli, v stilu toka zavesti. Bodite pozorni na občutke, ki se skrivajo tik pod površjem.

2. Zavrtite si poživljajočo glasbo – pesem z močnim sporočilom, rock komad, ki ste ga poslušali v srednji šoli, afriške bobne, klasično glasbo ali popularen pop komad.

3. Napišite in pošljite razglednico nekomu – voščilnico za rojstni dan, čestitko, razglednico s sporočilom ‘mislim nate’ ali pa razglednico kar tako, brez posebnega razloga.

4. Pripravite si okusno pijačo, npr. kamilični čaj, vročo čokolado, sadni sok in jo počasi ter z užitkom popijte.

5. Načrtujte vsaj eno uro nemotenega časa z dobrim prijateljem. Pojdita na pijačo ali kaj pojest, pogovarjajta se po telefonu, pojdita na sprehod.

6. Barvajte pobarvanke z otroki. Vzemite si čas in uživajte.

7. Na socialnih omrežjih objavite samo pohvalne komentarje.

8. Zgradite si udobno zatočišče. To je lahko trdnjava iz odej in blazin, ki jo zgradite skupaj z otroki. Zlezite noter, počivajte, crkljajte se in se hihitajte.

9. Na list papirja zapišite vse, kar vas teži ali moti. Potem zraven dopišite po eno rešitev za vsako težavo.

10. Načrtujte poseben zmenek z vsakim otrokom posebej – pohodništvo, slikanje, lončarstvo, ogled tekme…Izberite nekaj glede na skupni interes.

11. Pokličite prijatelja ali bližnjega in mu povejte, da imate težek dan in da bi se radi pogovorili.

12. Pojdite na sprehod v naravo.

13. Redno si zapisujte, za kaj vse ste hvaležni v življenju – npr. kratka pot do službe, čudovita varuška, udoben dom.

14. Naredite nekaj lepega za druge – specite pecivo za babico, očistite sneg s sosedovega dovoza, operite partnerjev avto … 

15. Meditirajte. Zaprite oči, globoko zadihajte, osredotočite se na dihanje in ponavljajte ‘vsi zvoki se združijo v dihu, vse misli se vrnejo k dihu, vse motnje se vrnejo k dihu.

16. Gospodinjskih ali hišnih opravil, ki se jih izogibate vendar veste , da jih je treba opraviti, se lotite postopoma: pospravite en predal, znebite se ene vreče oblačil, počistite eno polico v hladilniku naenkrat. Naslednji dan nadaljujte. In ne pozabite se pohvaliti za opravljeno delo.

17. Usedite se na kavč, dvignite noge in zaprite oči. Zadremajte ali samo sanjarite. Bodite pozorni na misli in slike, ki se vam prikažejo za zaprtimi očmi.

18. Dovolite si zapasti v melanholično razpoloženje. Stisnite se pod odejo, zavrtite si blues, jejte čokolado ali sladoled, jokajte.

19. Uredite si nohte. Za nohte na nogah izberite kakšno odštekano barvo.

20. Sledite pravilu števila tri, ki pravi, da se zmeraj zavedate treh stvari, ki se jih veselite ali želite doseči.

21. Zapišite en cilj ali namero, ki jo želite uresničiti v enem tednu. Listek pripnite na hladilnik. Vse ostale stvari, kot so risbice, magneti, seznami itd. umaknite s hladilnika.

22. Pomislite na eno aktivnost, ki bi jo lahko črtali iz svojega dnevnega reda brez kakršnih koli posledic. Potem to tudi naredite.

23. Izberite nekaj, v čemer boste ta dan uživali, npr. dolgo tuširanje, vožnja z vlakom, sprehod, sekanje drv, branje revije. Potem to aktivnost res izvedite na ‘uživaški’ način.

24. Pojdite kam v svoji bližini, kjer še nikoli niste bili – gozd, park, plaža, knjižnica, drsališče itd.

25. Pomislite na eno stvar, s katero se primerjate z drugimi in se zaradi tega počutite slabo. Zapomnite si, da redko vidimo težjo plat življenja nekoga drugega in da ni zmeraj vse zlato, kar se sveti.

Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor