9 načinov za zmanjševanje starševske tesnobe

 

9 načinov za zmanjševanje starševske tesnobe

Vse starše skrbi za njihove otroke. Lahko rečemo, da je to kar sestavni del opisa ‘delovnega mesta’. Ko so naši otroci še povsem majhni in nemočni, nas skrbi, kako jih bomo ohranili pri življenju. Ko samostojno začnejo početi stvari, nas skrbi, da bi padli po stopnicah in se z glavo udarili v ostri rob. Ko gredo v šolo, nas skrbi, ali jih bo kdo ustrahoval in ali so bistri ali ne. Ni pomembno, koliko so stari, naše skrbi nikoli ne izginejo.

Toda v nekaterih primerih lahko ta anksioznost postane neobvladljiva. Tesnoba je čezmerno izražanje pravzaprav zdravih lastnosti, kot so strah, nega, načrtovanje in izogibanje tveganju. Če starši prepoznajo te pozitivne lastnosti, se lahko koristno odzivajo na njih (na primer načrtovanje dopusta ali pomoč otroku pri učenju načrtovanja napornega dneva). Ko opazijo, da se te zdrave lastnosti začnejo spreminjati v nelagodne, pa lahko poskušajo nadzorovati te tesnobne impulze.

Tu je nekaj nasvetov za zmanjšanje tesnobe staršev (in dejansko delujejo).

Sprejmite svoje skrbi

Pretvarjanje, da niste zaskrbljeni ali popolno zavračanje teh občutkov ima čisto nasprotni učinek. Ljudje so po navadi še bolj pod stresom in zaskrbljeni, ko menijo, da je nekaj narobe, če si pod stresom in zaskrbljen. Tesnoba je del našega ‘boj ali beg’ stresnega odziva. Ko smo zadolženi, da skrbimo za otroke, bomo čutili naravno povišan pritisk – ravno tako kot vsaka žival, ki mora skrbeti za svoje mlade. Zavedajte se, da ni potrebno stresa odgnati.

Izogibajte se besedi ‘bi’

Pomagajte si pri zmanjševanje tesnobe z opredelitvijo razumnih pričakovanj zase in za svoje otroke. Izogibajte se besedi ‘bi’. Če pravite ‘moral bi …’ ali ‘moji otroci bi morali …’ pritiskate s pričakovanji. Več pričakovanj imate, bolj nesrečni boste. Krawiec predlaga, da uporabite razmerje 5 proti 1: vsako negativno ali tesnobno misel o vaših otrocih, njihovi prihodnosti ali o sebi kot staršu zamenjajte z najmanj petimi razumnimi alternativami.

Samo dihajte

Preproste dihalne vaje lahko zmanjšajo fiziološko vzburjenje. Počasi vdihnite skozi nos in izdihnite skozi usta ter ponavljajte, dokler se ne boste počutili mirnejši. Vsaka situacija ne potrebuje takojšnjega odziva. Zaustavite se in razmislite, kako želite reagirati na to, zaradi česar ste v skrbeh. Če opazite, da ste razburjeni, se poskušajte pomiriti – sprehodite se, pojdite pod prho, naredite nekaj dihalnih vaj. Takšna prekinitev vam lahko pomaga pri odločitvi, kako se želite odzvati na katerokoli stresno ali tesnobno situacijo.

Imeli boste veliko koristi, če boste postali bolj prisotni in zavedni. Če se vas dotakne kakršen koli stres ali tesnobnost, takoj prenehajte s tem, kar počnete, pojdite na miren kraj za pet minut ter spremenite te negativne misli in občutke v nekaj bolj pozitivnega in mogočnega. Vsak starš nauči te meditativne in čuječe strategije.

Zaupajte svojim občutkom

Nihče ne more kritizirati staršev za željo po preiskovanju. Toda problem je v tem, da je dandanes ogromno informacij na dosegu roke – in veliko jih je protislovnih. Celo ‘strokovnjaki’ o starševstvu se pogosto ne strinjajo med sabo. Če ugotovite, da branje knjig in vodnikov zmanjšuje vašo tesnobnost, se držite le uglednih publikacij.

Vzemite si pavzo od socialnih omrežij

Socialna omrežja hranijo tesnobnost s tem, da starši lahko občutijo, da njihovi otroci ne ustrezajo standardom drugih. Težko se je ne primerjati z drugimi, ko pa so naša socialna omrežja polna komentarjev ponosnih staršev in izumetničenih fotografij. Manj časa preživite na socialnih omrežjih in več časa s svojimi otroki. To, kar je daleč od oči, je daleč od srca, in to je dobra stvar.

Izklopite novice

Vsi želimo biti na tekočem s tem, kar se dogaja po svetu – toda preveč informacij lahko negativno vpliva na naše življenje (ter naše zdravje). Starši postajajo bolj in bolj zaskrbljeni, ker imamo takojšen dostop do prav vsake informacije z različnih platform. Novic je definitivno preveč in večina je slabih ter grozljivih, ki prodrejo v zelo dovzetne misli odraslih in otrok ter povzročajo stalno nelagodje. Zato – preprosto ugasnite televizor. Če imamo v ozadju prižgana poročila, naši možgani absorbirajo te informacije, tudi če ne verjamemo, da jim posvečamo pozornost. Enako velja za naše otroke. Imejte ugasnjen televizor, še posebej med večerjo.

Ne pozabite, da se otroci učijo iz izkušenj

To bi lahko bila mantra zaskrbljenih staršev. Čeprav je naloga staršev, da otroka varujejo, zanj ni koristno, če odpravite vse bolečine in napake. Najboljši način, da otrok razvije okrepljen občutek odgovornosti in sposobnost, da skrbi zase, je, da se uči iz naravnih posledic in ne umetnih, ki jih ustvarijo starši ter preprečevanja teh posledic.

Nehajte se kaznovati zaradi napak

Težko se je kar znebiti starševske krivde, ampak to vam bo pomagalo, da boste postali manj zaskrbljeni. Krivda je strah, da smo naredili nekaj, s čimer smo škodovali nekomu drugemu. Če svojim otrokom ne škodujete namerno, potem se vam ni potrebno počutiti krive. Če vaša dobronamerna dejanja nenamerno povzročijo bolečino vašim otrokom, se vprašajte, kaj se lahko naučite iz tega ter pojdite naprej.

Preusmerite misli

Nekaj preprostih tehnik za zmanjšanje tesnobe:

  • Dve minuti naštevajte števila, ki si ne sledijo po vrsti in s tem izzovite logično stran možganov, kar lahko pomirja čustveno stran.
  • Eno minuto skačite po eni nogi, da prekinete ponavljajočo se zaskrbljenost in razmišljanje.
  • Povejte zgodbo v obratni smeri, saj boste s tem uporabili ustvarjalnost na način, ki bo pomagal zaskrbljenost prekiniti s humorjem.
  • Nekdo naj vam zmasira stopala ali pa jih vi zmasirajte nekomu drugemu.

Ste že preizkusili katero od teh tehnik? Kaj pa se je pri vas obneslo?

Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 4]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor