Kako naj discipliniram otroka

Kako naj discipliniram otroka

Starši me velikokrat vprašajo, kako naj discipliniram otroka oziroma kaj naj mu naredim, da me bo ubogal? Pričakujejo nasvet, ki jim bo dal usmeritve, kaj naj naredijo z otrokom, da se bo spremenil.

Preden vam odgovorim na to vprašanje, vas bom najprej nekaj vprašala. Kaj naredite, ko na vaši okenski polici rožica ne cveti, njeni listi venejo in se sušijo? Ali pridete k njej in ji rečete: »Ti, ti rožica. Kako se pa obnašaš?! Zakaj ne cvetiš?! Zakaj veniš?!« Jo slučajno potem kaznujete, postavite v kot ali udarite, da bi dojela, da se mora spremeniti? Dvomim, ker veste, da na ta način ne bo nič drugače. Pravzaprav bo drugače, še slabše bo. Kaj boste torej naredili? Razmislili boste, kaj lahko vi spremenite, da bo rožica bolj uspevala. Razmislili boste ali jo morate postaviti na več svetlobe ali stran od sonca. Razmislili boste ali potrebuje več vode ali manj. Razmislili boste ali potrebuje bolj rodovitno zemljo ali ne. In ko boste to ugotovili, ker rožice so različne in imajo različne potrebe, potem boste to tudi naredili. Če imate tulipan, boste z njim drugače ravnali, kot z vrtnico, narciso ali kaktusom. Če boste kaktus zalili, bo še bolj venel. Če boste rožo, ki ne potrebuje veliko sonca postavili na sonce, tudi ne bo dobro. Preverili boste torej SVOJO NEGO.

Zakaj potem pri otroku, ki je najbolj občutljiva rožica na svetu, ne razumemo te enostavne logike? Da bo uspevala toliko, koliko ji boste omogočili, da bo imela najboljše pogoje, glede na to kakšna rožica je in kaj od vas potrebuje. In zakaj ena vrsta nege, ne deluje pri vseh otrocih? Ker so otroci različni in ker smo različni tudi starši. Odnos med otrokom in staršem je prav tako edinstven. Nezaželena vedenja, ki jih starši želimo »popravljati« so zgolj način komuniciranja otroka z nami. In naša naloga je, da se naučimo videti, kaj otrok od nas zares potrebuje. Več sonca (več povezanosti), več vode (več slišanosti in videnosti), več gnojila (da vidimo NJEGOVE potenciale, ne potenciale, ki jih mi želimo, da bi jih imel), več okvirov znotraj katerih lahko lepo uspeva (jasne in odločne meje), … Tulipan NIKOLI ne bo marjetica. In narcisa NIKOLI ne bo kaktus. Vsak pa je lahko najlepša in najboljša verzija SEBE.

Prav tako je pri otrocih. Otroci ne potrebujejo discipliniranja v smislu kaznovanja, sramotenja, kritiziranja in fizičnega kaznovanja, ampak srčno vodenje, ki jim bo pomagalo hoditi po njihovi poti.

Ana Bešter Bertoncelj

Ana Bešter Bertoncelj

Sem magistra sociologije, ki sem že v svoji magistrski nalogi z naslovom »Povezanost med otrokovo navezanostjo na mater in njegovim socialnim razvojem«, raziskovala odnose in navezanost. Svoje znanje o odnosih sem nadgradila na Fakulteti za psihoterapevtsko znanost Univerze Sigmunda Freuda v Ljubljani, kasneje pa sem se dodatno izobraževala iz transakcijske analize in dosegla naziv TAP (Transactional Analyst – Psychotherapist).

Ker me še posebej zanimajo partnerski odnosi, sem tudi Imago terapevtka. Od leta 2006 delam v svoji zasebni praksi s posamezniki, pari in starši. Vodim predavanja in delavnice, zadnje časa pa se vse bolj posvečam vzgoji in delu z mamicami.

Sem avtorica knjige za osebno rast Otrok v meni in otroške knjigice Torta velikanka. Že več let sem kolumnistka v reviji Lady.

Najdete me na FB strani Ljubeča mama.
Ana Bešter Bertoncelj

Latest posts by Ana Bešter Bertoncelj (see all)

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor