Učenje – na kaj moramo biti starši pozorni

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Učenje - na kaj moramo biti starši pozorni

Prostor za učenje?

Velikokrat smo že slišali, da mora biti PROSTOR za učenje primeren za … učenje. Torej, primerna svetloba, miza, stol, temperatura (zračenje prostora!), hrup oz. tišina ipd. Občasno pa se otrok lahko naveliča učenja za mizo ali pa za mizo rešuje samo domače naloge. Učenje učne snovi pa prestavi na tla ali na posteljo (če na postelji postane zaspan, to ni primeren prostor za učenje).

Pri učenju lahko uporabi tudi glasbo, seveda nekoliko bolj umirjeno. Glasba v ozadju je primerna tako za reševanje domačih nalog kot za učenje – seveda je odvisno od vsakega posameznika.

Kadar si otrok izpisuje učno snov v poseben zvezek, po vsej verjetnosti učna snov tam tudi ostane … zaprta v zvezku in v predalu.
Če opazite, da mu določena snov/definicija/formula povzroča težave, naj jo zapiše na post listek in tega zalepi na vidno mesto. Naj se ne omeji samo na učni prostor (obstaja možnost, da ravno tja ne bo pogledal), prepustite mu vhodna vrata, ogledalo, …

Pomembno je, da informacijo večkrat vidi, ne samo takrat, ko se dejansko uči. Ko nalepimo post listke na najbolj nenavadna mesta v stanovanju, bodo pritegnili pozornost (zavedno ali nezavedno) in pomagali, da si neko informacijo hitreje zapomni.

Pripravimo prostor za učenje s pozitivnimi citati, predmeti, ki spodbujajo … vendar ne pretiravajmo! Pomislimo, ali je dovolj praznih listov za pisanje, dovolj barvic in svinčnikov …

Prostor naj bo tak, da spodbudi k učenju! In ne pozabimo na vodo. Učenje je miselno delo, zato naj bo voda vedno pri roki.

Motilci pri učenju?

Vse tisto, kar otroka (z)moti med učenjem. Ker je učenje miselno delo, je zelo pomembno, da je koncentracija takrat na višku in da se motilcev zavedamo ter jih izločimo. Da ugotovimo, kateri so otrokovi motilci, lahko poskusimo na naslednji način:

pred učenjem pripravimo prazen list papirja. Nastavimo štoparico na 25 minut. Z učenjem prične in se uči kot običajno. Na list papirja pa zapisuje (ali pa zapisujemo starši) vse, kar otroka med učenjem zmoti, npr. gre na stranišče, postane žejen in si vzame kozarec vode, postane lačen in stopi do hladilnika, na mobitelu se zasliši signal za sporočilo in ne more si pomagati, da ne bi pogledal-a, a ne?

Po 25 minutah, pregledamo kaj je zapisano na papirju.

Premislimo, kaj lahko otrok naredi, da se motilcem izogne. Gre prej na stranišče, si pripravi kozarec vode, pred učenjem poje nekaj lahkega, izklopi mobitel ali še bolje, ga pusti v drugem prostoru …

Skupaj poiščemo rešitve. Bolj bo v iskanje rešitev vključen otrok, bolj uspešni bomo pri realizaciji. Kajti, takrat ko se otrok uči, naj bo to čas, ko se posveti samo učenju. Le tako bo le-to učinkovito. Če motilcev ne prepoznamo, lahko iz 25-ih minut učenja nastane dejansko samo 10 minut (aktivnega) učenja.

Lea Cerin

Lea Cerin

Sem žena in mama trem deklicam ter ustanoviteljica Rumene hiške. Otrokom in staršem svetujem pri učenju, da bo le-to učinkovito in zabavno. Vsak otrok ima svoj naravni način učenja. Če ga pri učenju upošteva, je le-to bolj uspešno. Če so otroci pri učenju bolj uspešni, pa so tudi bolj zadovoljni sami s seboj. Cilj Rumene hiške je otroke naučiti predvsem samostojnega učenja, na sebi lasten in zabaven način.
Lea Cerin
Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Lea Cerin

Lea Cerin

Sem žena in mama trem deklicam ter ustanoviteljica Rumene hiške. Otrokom in staršem svetujem pri učenju, da bo le-to učinkovito in zabavno. Vsak otrok ima svoj naravni način učenja. Če ga pri učenju upošteva, je le-to bolj uspešno. Če so otroci pri učenju bolj uspešni, pa so tudi bolj zadovoljni sami s seboj. Cilj Rumene hiške je otroke naučiti predvsem samostojnega učenja, na sebi lasten in zabaven način.

Dodaj odgovor