Obvladovanje strahu v času pandemije

Obvladovanje strahu v času pandemije

Vse se je v hipu spremenilo. Trenutno ves svet trepeta v strahu pred novim koronavirusom. Stanje je naravnost zaskrbljujoče.

Toda strah je lahko celo večji sovražnik od samega virusa. Večina obolelih ima blage simptome okužbe: nekoliko povišano temperaturo, vneto grlo, kašelj, slabo počutje. Veliko ljudi, predvsem otroci in mladi, so lahko celo brez simptomov.

Glede novega virusa je veliko neznank. Čeprav novi koronavirus ogroža predvsem starejše in kronično bolne, so močno ogroženi tudi zdravstveni delavci, ki so bolj izpostavljeni okužbi zaradi interakcij z obolelimi. Čeprav nas upravičeno skrbi, še posebej če smo sami ali pa naši bližnji v teh skupinah, pa se moramo zavedati, da bo večina okuženih prebolela virus z blažjimi simptomi. Kljub temu pa je treba biti previden, saj lahko nevede okužimo druge.

Tudi mediji so naredili svoje, saj se njihovo poročanje vrti v glavnem samo še okrog novega koronavirusa. Ljudje smo narejeni tako, da v negotovih časih iščemo nekaj za oporo, bilko, ki se je lahko oprimemo. V trenutni situaciji pa je to zelo težko, saj nihče ne ve, kako dolgo bo to še trajalo in kakšne posledice bo imelo. Zato nas obdajajo občutki tesnobe, nemoči in negotovosti.

Otroci so zelo senzibilni glede našega počutja. Če smo odrasli napeti, prestrašeni in vznemirjeni, se tako počutijo tudi otroci. In kako se takrat vedejo? Postanejo naporni, svojo nemoč in frustracije pa izražajo z jokom, sitnarjenjem in neprimernim vedenjem. Nemogoče je, da se znervirani starši odzovejo na takšno vedenje ljubeče, potrpežljivo in razumevajoče. In krog je sklenjen.

Zato ne dovolimo, da strah ohromi naš občutek za trezno razmišljanje in odgovorno vedenje.

Ustavite se

Ustavite  se, prenehajte razmišljati o najhujšem in globoko zadihajte. Umirite svoje misli in svoje telo. Ustavite stresne hormone, ki preplavljajo vaš organizem. Pomagate si lahko z jogo, meditacijo, pomirjajočo glasbo, sprehodom v naravi itd. Res je, da so čustva in občutki del našega  vsakdana, vendar imate v sebi moč, da jih obvladujete in kontrolirate.

Ozavestite svoje misli

Kaj vas trenutno najbolj skrbi? Česa vas je strah? Ali je to nekaj, kar bi se lahko zgodilo v prihodnosti? Če se obremenjujete z nečim, kar bi se mogoče lahko zgodilo enkrat v prihodnje, se ustavite. Nihče ne ve, kaj prinaša prihodnost. In če se sedaj obremenjujete s takimi stvarmi, vas to onemogoča, da bi se uspešno spopadali z izzivi sedanjosti, kaj šele z izzivi prihodnosti.

Pomirite se

Strah prinaša s sabo občutek, da se ne boste sposobni spopasti s težkimi situacijami, ko do njih pride. Zato okrepite svoje misli s pozitivnimi afirmacijami, da znate in zmorete. Ne glede na to, kaj vam bo življenje prineslo, vam bo uspelo prebroditi še tako težke čase. V sebi nosite ogromen potencial moči in vzdržljivosti. Seveda si nihče izmed nas ne želi tragedije v svojem življenju, toda življenje je nepredvidljivo in če se karkoli strašnega zgodi, boste to nekako prebrodili. Morali boste, saj nimate druge izbire. Zato se ne prepuščajte negativnim in črnogledim mislim, ki vas bodo že sedaj ohromile in vam jemale voljo.

Na prihodnost glejte s svetle plati in si recite, da zmorete. Pomislite na vse dobro, česar ste v življenju deležni in na svoje najbližje, ki vas potrebujejo.

Ravnajte odgovorno

Upoštevajte pravila higiene. Sprostite se. Ohranjajte pozitivne misli in uživajte v času z družino.

  • Umivajte roke z milom in toplo vodo. Ne dotikajte se obraza.
  • Ostanite doma. Ne hodite okrog, če ni to res nujno potrebno. Če morate v trgovino, upoštevajte socialno distanco in zdravstvene smernice. Uporabite masko in rokavice, ki jih po uporabi zavržete ali razkužite za ponovno uporabo. Ko pridete domov, temeljito operite roke in razkužite embalažo in živila, ki ste jih prinesli iz trgovine. Razkužujte tudi kljuke.
  • Ne podležite strahu. Spremljajte novice, da ostanete na tekočem z dogajanjem, vendar ne pretiravajte. Dovolj je, če enkrat na dan pogledate dnevne novice.
  • Povežite se in okrepite vezi z ljubljenimi, tako s tistimi, ki živijo z vami v skupnem gospodinjstvu kot tudi s tistimi, ki so daleč proč. Ljudje smo socialna bitja in bližina sočloveka je izredno pomembna za naše duševno zdravje. Na srečo nam telefoni, tablice in računalniki omogočajo, da se vidimo in pogovorimo tudi z ljudmi, ki živijo zelo daleč. Ta čas pa je vsekakor priložnost, da se okrepijo vezi tudi med družinskimi člani.
  • Ostanite velikodušni. Sedaj, ko je treba vse dni preživeti doma, se lahko hitro zgodi, da si začnejo družinski člani iti pošteno na živce. Zato je pomembno, da ima vsak čas in prostor, kamor se lahko umakne. Bodite velikodušni in potrpežljivi tako do sebe kot do drugih. To so težki časi in nihče ne ve, kako dolgo bo še trajalo. Zato si dajte prostor in pomagajte eden drugemu.

Namesto strahu izberite ljubezen

Zelo nevarna posledica pandemije je, da strah pred boleznijo okrepi človekov instinkt za preživetje, ki potem povozi sočutje. Težki časi lahko iz ljudi potegnejo najboljše, pogostokrat pa tudi najslabše. Vsak ima možnost izbire. Izberite raje ljubezen.

  • Pokličite sorodnike in prijatelje. Pogovorite se z njimi, poslušajte jih, bodite sočutni in ljubeči. Vzpostavite videoklic in se zmenite za skupni zajtrk ali kavico.
  • Če je v vaši soseski ali ulici kdo, ki ne more sam v trgovino, mu ponudite pomoč. Opravite nakup namesto njega in mu vrečko pustite pred vrati, napišete lahko tudi vzpodbudno sporočilo. S tem boste nekomu zagotovo polepšali dan.
  • V družini se pogovarjajte o tem, kar se dogaja v svetu in okrog nas. Na glas razmišljajte, kako bi lahko pomagali tistim, ki se v teh težkih časih trudijo, da življenje večine teče kar se da normalno, npr. medicinski delavci, prodajalci, policisti, gasilci, vojaki itd.
  • Ko začutite, da se vas lotevajo temne misli, se ustavite in preusmerite njihov tok. Pošljite vzpodbudno sporočilo, pokličite prijatelja, poglejte si kakšen zabaven videoposnetek itd. Razviti morate strategije, ki vam bodo pomagale, da se otresete pretiranega negativizma. S tem, navsezadnje, ne krepite samo svoje duševno zdravje ampak tudi imunski sistem.

Pred nami so težki časi, polni izzivov in negotovosti. Zato skušajmo iz trenutne situacije potegniti najboljše. Upoštevajte navodila in ostanite doma. Posvetite se sebi, svoji družini in najbližjim. Vse ostalo bo počakalo. In ko bo to enkrat za nami, bomo potrebovali obilo energije, volje in kondicije, da zaženemo svet na novo. Upam samo, da bomo kot družba znali izluščiti in slediti tistemu, kar je zares pomembno.

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor