Vrste konfliktov – v katero se vidva najpogosteje zapletata?

Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo
Pišeta: Mojca in Primož Šeme
Pari se običajno zapletajo v tri vrste konfliktov. Korak k več jasnosti o vajinem konfliktu je, da ozavestita in prepoznata, na katerega od teh treh načinov se običajno kregata. S tem korakom bo vajin konflikt izgubil kanček svoje rušilne moči.
Kar je ključno – vse tri vrste prepiranja nastanejo takrat, kadar se v odnosu ne moremo na čustveno varen način (torej v tistih bolj ranljivih, skritih čustvih) povezati s svojim partnerjem!
Pa si poglejmo na kratko te tri stile vražjih konfliktnih plesov med partnerjema:
Napad – napad (oz. “Poiščimo krivca”)
Pri tem konfliktnem vzorcu se partnerja zapletata v vzorec vzajemnega obtoževanja in napadanja. Drug drugemu sporočata: “Nisem jaz, ti si kriv-a!”. Ne prepoznata, da sovražnik nista onadva, ampak tak način komunikacije, ki vedno znova vodi v bolečino, samost, distanco, občutke nevrednosti.
Napad – obramba (oz. “Protestna polka”, po Sue Johnson)
To je ples, kjer se partnerja zapletata v konflikt na tak način, da eden od partnerjev zahteva več povezanosti, drugi pa se iz odnosa umika. To je lahko tudi ples, v katerem eden od partnerjev kritizira, da bi dobil več povezanosti, drugi pa se na kritiko odziva tako, da se brani. Sue Johnson je ta ples poimenovala Protestna polka, ker ga vidi kot reakcijo, protest proti izgubi varne povezanosti v partnerskem odnosu.
Tišina – tišina (oz.”Zamrzni ali pobegni”)
V tem tihem konfliktu ni več sovražnosti iz plesa Poiščimo krivca ali borbe za povezanost iz plesa Protestna polka. V odnosu tega para je prisotna smrtna tišina, ki naznanja bližnji konec odnosa! Če razmišljamo o partnerskem odnosu, kot o plesu – tukaj v tem plesu oba partnerja sploh nista več na plesišču, ampak sedita na robu dvorane. Kljub na zunaj vidni “mirnosti” in tihoti, sta v globinah svoje duše v hudi bolečini, ki se jo ne da skriti in je vidna na njunih obrazih, v tonu glasu, gibih telesa.
Ta ples se sicer pogosto razvije kot nadaljevanje Protestne polke. Običajno se zgodi, ko tisti, ki je prej pritiskal za več bližine, obupa nad tem, da bo kdajkoli dobil partnerjevo pozornost in se umakne v tišino. Zamrzne, neha vabiti v odnos. Če se umikajoči partner tukaj ne bo prebudil in pričel aktivno vlagati v odnos, je odnosa najbrž konec.
Težava z opisanimi konflikti postane zares velika takrat, ko par iz konfliktov ne zmore izstopiti in le-ti postanejo ponavljajoči. Takrat postane celotna klima (vzdušje) v odnosu zelo napeta in čustveno ne-varna. Vsak najmanjši “negativen” korak partnerja (npr. napačen pogled, komentar, majhna kritika) prebudi v drugem vsa boleča čustva, ki so skrita nekje v globinah. In ples se ponovno začne vrteti na zelo negativen način.