Orodja za pomiritev, ki jih lahko uporabljate doma – delo s telesnimi viri

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Orodja za pomiritev, ki jih lahko uporabljate doma - delo s telesnimi viri

Preberite tudi prvi del: Orodja za pomiritev, ki jih lahko uporabljate doma – bilateralna glasba.

Delo s telesnimi viri oziroma s pozitivnimi notranji viri so eno od orodij za samopomoč, ki se jih uporablja pri Brainspottingu (pa tudi kje drugje). Po eni strani je tak način dela zelo nežen, vendar zelo učinkovit. Delo gre v 3 korakih:

  1. poiščite svoj telesni vir,
  2. še dodatno se umirite,
  3. nadaljujte s fokusirano čuječnostjo.

Kaj je telesni vir ali pozitivni notranji vir?

To je tisti del v telesu, kjer se počutite najbolj mirno in prizemljeno (»calm, grounded place in the body«).

1. Poiščite svoj telesni vir

Najdite si mesto, kjer boste sami in boste imeli mir. Udobno se namestite. Počasi se sprehodite čez svoje telo: od glave proti prstom na nogah in nazaj in skušajte začutiti, kje je vaš telesni vir. Zaupajte vaši intuiciji (in se ukvarjajte preveč s tem, ali je to res pravi vir). To je lahko veliko področje v telesu (npr. cela prsa) ali majhna točka (npr. pod popkom). Včasih boste vir našli hitro, drugič boste morda potrebovali kar nekaj časa. Oboje je v redu.

2. Še dodatno se umirite

Če sedite, se zavejte tal pod vašimi nogami, tako da stopala narahlo pritisnete ob tla. Nato se zavejte, kako vas podpira stol: kako podpira celo vaše telo: kako s celo težo sedite na njem in kako naslon podpira vaš hrbet.

Če ležite, pa se zavejte postelje ali tal, ki vas podpirajo.

Nato pozornost usmerite na dihanje. Zgolj opazujte svoje dihanje, opazujete, kako vdihnete in opazujte, kako izdihnete. Zavedajte se vdiha in zavedajte se izdiha. (Pri tem pa na samo dihanje čim manj vplivajte, idealno bi bilo, da ga ne spreminjate.)

3. Nadaljujte s fokusirano čuječnostjo

Svojo pozornost zdaj spet obrnite k viru telesa, ki ste ga določili v 1. koraku. Obenem, ko se zavedate, kje v telesu čutite mir in prizemljenost, opazujte tudi, kam gredo vaše misli, občutki. Opazujte brez pričakovanj in brez sodb, vendar z radovednostjo. Morda bodo prišle misli, slike, spomini, občutki, čustva, … ali nič od tega. Vse je v redu. (To je fokusirana čuječnost.) Občasno se spet povežite s telesnim virom (ko začenjate s tovrstnim delom, se pogosteje – npr. vsako minuto – vračajte na telesni vir, kasneje lahko s telesnim virom le začnete in končate), to je občutkom miru in prizemljenosti v telesu in potem zopet samo opazujte, kam vas nese.

S fokusirano čuječnostjo nadaljujte, dokler vam paše. Ta vaja lahko traja nekaj minut ali 1 uro.

Največ koristi pa boste imeli, če jo boste dokaj redno uporabljani.

Moje izkušnje

Sama delo z notranjimi viri pogosto uporabljam pri Brainspottingu. Moji klineti telesni vir najdejo na različnih delih telesa: nekateri ga čutijo v ramenih, rokah ali stegnih, drugi v trebušni votlini, v pleksusu ali v prsih, nekateri v glavi, drugi v riti. Ni pravega ali napačnega dela telesa, vsak mora najti svojega. Včasih se lokacija telesnega vira sčasoma spremeni.

Nekateri pa ne znajo/zmorejo priti v stik s telesnim virom. To so lahko ljudje, ki zelo slabo čutijo svoje telo (to je lahko obrambni mehanizem) ali tisti, ki so pretežen del časa v zelo vzbujenem stanju (to je zelo pod stresom). Takim pomaga, da kot vir vzamejo občutek tal pod nogami ali občutek, kako hrbet počiva na naslonjalu stola, kako sta dlani na ročajih stola; vsi ti občutki govorijo o tem, da nas nekaj podpira, da je tam in zato varno.

Prispevek je povzet po knjigi Brianspotting, the revolutionary new therapy for rapid and effective change, ki jo je napisal David Grand.

Upam, da bo kdo uporabil katero od teh dveh orodij in si pomagal od težkih občutkih.

Zdravi bodite in pozitivni,

Tadeja Milivojevič Nemanič

Tadeja Milivojevič Nemanič

Tadeja Milivojevič Nemanič

Najprej sem mama in žena, mama 3 najstnicam in 9 letnemu fantiču ter že skoraj 20 let poročena. Potem pa sem Imago terapevtka, kar sem postala po zaključenem podiplomskem študiju kemije. Odnose med atomi so profesionalno zamenjali odnosi med ljudmi, predvsem v družini.

Izobraževala sem se tudi pri danskem družinskem terapevtu Jesperju Juulu, iz v čustva usmerjene terapije za pare pri dr. Leanne Campbell iz Kanade ter iz TRE, Vaj za sproščanje napetosti, stresa in travme, pri ga. Jelki Slapar.
Tadeja Milivojevič Nemanič

Latest posts by Tadeja Milivojevič Nemanič (see all)

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Tadeja Milivojevič Nemanič

Tadeja Milivojevič Nemanič

Najprej sem mama in žena, mama 3 najstnicam in 9 letnemu fantiču ter že skoraj 20 let poročena. Potem pa sem Imago terapevtka, kar sem postala po zaključenem podiplomskem študiju kemije. Odnose med atomi so profesionalno zamenjali odnosi med ljudmi, predvsem v družini. Izobraževala sem se tudi pri danskem družinskem terapevtu Jesperju Juulu, iz v čustva usmerjene terapije za pare pri dr. Leanne Campbell iz Kanade ter iz TRE, Vaj za sproščanje napetosti, stresa in travme, pri ga. Jelki Slapar.

Dodaj odgovor