Pomembnost rutine med karanteno

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Pomembnost rutine med karanteno

Za nami je že cel teden karantene zaradi preprečevanja širjenja koronavirusa. Teden, v katerem smo se lovili z dnevnim urnikom, z delom od doma, s šolskimi obveznostmi, z vsak dan novimi ukrepi, ki jim kar ni videti konca.

Teden, ko se niti nismo mogli še zavedati, kaj vse bo ta karantena potegnila za sabo.

Teden, ko so eni ostali čez noč doma dobesedno brez dela in s tem brez zagotovljenih financ, drugi pa so bili zasuti čez glavo.

Teden, ko smo mnogi bili v krču.

Teden, ko smo vsi mrzlično spremljali novice iz vseh možnih virov.

Teden, ko se je svet, kot smo ga poznali, čez noč spremenil.

Pred nami pa je nov teden, ki mu bo sledil še en, in še en …

Karantena bo trajala še kar nekaj časa. S tem pa tudi vse, kar se je začelo v tem tednu, le še strožje bo.

Zato bom danes pisala o pomembnost rutine v družinskem življenju. Pomembnosti tega, da v družini vzpostavimo nek urnik. Urnik, ki se ga bomo držali, in ki hkrati ne bo držal za vrat nas. Pri dnevni rutini je pomembno, da smo konsistentni, da se je držimo, pa vendar da se je ne držimo za vsako ceno. To je, da v njej najdemo neko ravnovesje.

Jaz ne poznam družine, v kateri ne bi bilo vsaj malo rutine. Še posebej pri družinah z majhnimi otroci, kjer se veliko več stvari počen skupaj kot v družinah z večjimi otroci. Pa naj omenim le jutranjo in večerno rutino.

Ko pa pride do sprememb, se spremeni tudi osnovna organiziranost družine. Spomnite se samo prehoda v vrtec ali šolo, spremembe delovnega mesta, bolniške ali dopusta, … Običajno traja nekaj časa, predenj se zopet navadimo na novo situacijo.

Zakaj je rutina v tem obdobju pomembna?

Zato ker rutina pomeni predvidljivo, ponavljajoče dogajanje. Predvidljivost pa pomeni zanesljivost, nekaj na kar se lahko opremo, pomeni neko gotovost; pomeni varnost.

Če vemo, kako približno bo potekal dan, nam to da neko strukturo, da nam smer.

Razlika med delavnikom in vikendom

Naredimo tudi razliko med delavniki in vikendi (čeprav so si morda v tem času podobni bolj kot kdajkoli prej). Vikendi naj bodo čim bolj prosti šolskih obveznosti in za tiste, ki delate od doma, tudi čim bolj prosti službenih obveznosti.

Med delavnikom določimo uro vstajanja oz. zajtrka, uro začetka delovnih obveznosti, uro kosila, določimo, kaj se bo delalo popoldan, uro večerje in uro počitka.

Med vikendom pa naj bo strukture bistveno manj.

Kjer delata od doma oba starša

Kjer oba starša delata od doma in so otroci še mali, naj se dogovorita, kako se bosta izmenjevala. Pri tem bodita čim bolj jasna, odkrita in transparentna. Bodita spoštljiva do tega, kar dela drugi. Če kdo kdaj (poudarek je na kdaj pa kdaj, ne vedno!) potrebuje več časa, naj to jasno izrazi. Poskusita si priti nasproti. In vedita, da vedno ne bo šlo.

Če od doma dela le en starš, drugi pa je doma in ne dela za službo

Včasih se v takih primerih zgodi, da vso skrb za otroke in gospodinjstvo prevzame ta, ki ne dela za službo. Saj … nekaj časa še gre, potem pa po pravilu poči! Zato … se skušajte temu izogniti. Nujno je, da si vsak od staršev vzame vsaj malo časa, da si napolni baterije.

15 minut za pospravljanje

24 ur doma iz dneva v dan pomeni tudi več pospravljanja. Vem, da nekateri v njem uživajo, vendar jaz nisem med njimi. Zato zelo priporočam še eno družinsko rutino: 15 minut skupnega pospravljanja, da ne bo vse to počakalo na starše ali, še huje, na le enega od staršev.

Ali bo to pred ali po večerji, je na vas. In če smo le dovoljkrat konsistentni v tem, postane nekaj samoumevnega – in ne nujno ljubega.

Med vikendi naj bo urnik precej manj strukturiran. Naj bo vmes tudi čas za nič.

Čas za nič

Jap, pomemben je tudi nestrukturiran čas. Čas za nič. Tako za otroke kot tudi za starše.

In še o moji rutini

Ta teden NI bil rutinski. Prvih nekaj dni sem sama delala cel dan do večera, mož prav tako, en dan sem si vzela prosto za pohod v hribe, potem pa sem spet delala.

Danes recimo, ko sem šla v vrtnarijo po sadike in v trgovino, potem pa sem imela intervizijo in terapijo, sem prispevek za današnji dan začela pisati šele pozno popoldan. Pa sem še najbolj sama sebi obljubila, da bom vsak dan objavila 2 prispevka. Danes bom tako le enega. Bom pa drugega jutri.

Vmes sem 3 dni zapored obljubila najstarejši, da ji bom pomagala pri pisanju ankete – pa ji do danes še nisem. (Ji pa bom. Še danes.).

Včeraj se nisem udeležila večernega družinskega turnirja.

Ta teden sva z možem spustila najin redni tedenski dialog.

***

Verjamem, da se to dogaja tudi nekaterim od vas. Prosim vas, da ob tem niste preveč strogi in neprizanesljivi do sebe. Da skušate nase pogledati prizanesljivo. Da ob tem enkrat globoko vdihnete in izdihnete.

Ali meni to uspeva? Ne vedno, hkrati pa zelo pogosto! Ampak sem za to rabila ogromno vaje. Vendar … se splača. Ker sem zato lahko bolj mirna v sebi in tako tudi mirna do drugih.

Zdravi ostanite,

Tadeja Milivojevič Nemanič

Tadeja Milivojevič Nemanič

Tadeja Milivojevič Nemanič

Najprej sem mama in žena, mama 3 najstnicam in 9 letnemu fantiču ter že skoraj 20 let poročena. Potem pa sem Imago terapevtka, kar sem postala po zaključenem podiplomskem študiju kemije. Odnose med atomi so profesionalno zamenjali odnosi med ljudmi, predvsem v družini.

Izobraževala sem se tudi pri danskem družinskem terapevtu Jesperju Juulu, iz v čustva usmerjene terapije za pare pri dr. Leanne Campbell iz Kanade ter iz TRE, Vaj za sproščanje napetosti, stresa in travme, pri ga. Jelki Slapar.
Tadeja Milivojevič Nemanič
Ocena:
[Skupaj: 0 povprečno: 0]

Morda vas zanima tudi ...

Tadeja Milivojevič Nemanič

Tadeja Milivojevič Nemanič

Najprej sem mama in žena, mama 3 najstnicam in 9 letnemu fantiču ter že skoraj 20 let poročena. Potem pa sem Imago terapevtka, kar sem postala po zaključenem podiplomskem študiju kemije. Odnose med atomi so profesionalno zamenjali odnosi med ljudmi, predvsem v družini. Izobraževala sem se tudi pri danskem družinskem terapevtu Jesperju Juulu, iz v čustva usmerjene terapije za pare pri dr. Leanne Campbell iz Kanade ter iz TRE, Vaj za sproščanje napetosti, stresa in travme, pri ga. Jelki Slapar.

Dodaj odgovor