Pet nasvetov za mirnejša jutra

Pet nasvetov za mirnejša jutra

»Jutra so bila zmeraj moj trn v peti. Sama vsekakor nisem jutranji človek in jutra pri nas so zmeraj kaotična. Otroci sitnarijo ter se prepirajo med sabo, zato ponavadi povzdignem glas, kar se konča s solzami. V vsej tej zmešnjavi skoraj vedno pozabim na kaj pomembnega, npr. vrečko z malico za otroke. Zdi se mi, kot da vsak dan začnemo na bojni nogi, potem pa odhitimo vsak na svoj konec. Potrebujem kakšen nasvet, kako jutra začeti bolj umirjeno, pa da bomo še zmeraj pravočasno šli od doma. Rada bi bila prijazna in spoštljiva do otrok, ter se z njimi povezala, preden jih odložim v šoli in vrtcu. Koliko časa naj namenim sebi, da vse uredim, preden zapustim stanovanje? Trenutno potrebujem eno uro, vendar vseeno hitim. Toda tudi zgodnejše vstajanje mi ne diši preveč.« -Ana

Razumem tvojo težavo. Tudi meni so jutra zmeraj bila naporna. Fraza ‘nisem jutranji tip’ se mi zdi podcenjena. Sem mama samohranilka in imam to srečo, da imam fleksibilni delovni čas. Nikoli ne začnem sestanka pred 10. uro, če je le mogoče. Moja šestletnica je pravkar začela obiskovati prvi razred in šola se začne točno ob 8:20. Za naju je prvič, da morava biti zjutraj točni. Prej je obiskovala privatno varstvo in točen jutranji prihod ni bil tako pomemben.

Sedaj je seveda drugače, v šolo je potrebno priti pravočasno. Poleg tega je še veliko drugih obveznosti, ki jih prej ni bilo, npr. redno delanje domačih nalog, pravočasno je treba vrniti knjige v knjižnico, vsake toliko je treba v šolo kaj prinesti, pisanje opravičil v primeru odsotnosti itd. Hčerka sicer vsak dan vstane ob 7:00, toda zjutraj potrebuje svoj čas. Če jo začnem priganjati, postane nejevoljna in vse gre še počasneje. Prvi tedni so bili zelo stresni in kaotični, velikokrat sva bili že zelo pozni. Večkrat je pozabila očala in potem je jokala. Res je bilo napeto. Zato sem vedela, da je treba nekaj spremeniti. Predstavljam vam pet predlogov, ki delujejo za naju. Mogoče bo podoben pristop pomagal še komu.

Pripravite se vnaprej

Za mirnejše jutro se pripravite že večer prej. Potrebno se je le nekoliko organizirati, kar bo vam in vašim otrokom pomagalo, da brez stresa začnete dan. Midve s hčerko si vse, kar je le mogoče, pripraviva že zvečer. Na steni imava obešen velik mesečni koledar, na katerem so zabeleženi vsi dogodki in posebne zadolžitve, ki naju čakajo. Naredila pa sem tudi poseben seznam jutranjih opravil, ki je postavljen na hodniku in ki ga obkljukava, preden zapustiva stanovanje. Tako sva najbolje pripravljeni na dan, ki je pred nama. Vsak večer preveriva koledar za naslednji dan, pogledava pa tudi vremensko napoved. Hčerka izbere in pripravi oblačila, ki jih bo zjutraj oblekla. Skupaj pripraviva nahrbtnik in ga postaviva na hodnik. Hčerka očisti očala, jih spravi v torbico ter odloži na poličko. Tudi čevlji so pripravljeni, jakna in dežni plašč pa visita pri vratih na obešalniku, ki ga doseže.

Hčerka pripravi tudi mizo za zajtrk. Sama si že vnaprej splaniram jutranje obroke, ki so preprosti vendar hranilni. Zvečer tudi skuham za naslednji dan, da imava pripravljen domač obrok, ko se vrneva domov. Za hčerko pripravim tudi malico in bidon z vodo, zraven pa obvezno priložim kratko ljubeče sporočilce. Sprva sem mislila, da ga sploh ne prebere, saj ni nikoli nič rekla. Potem pa sem nekega dne pozabila na sporočilo, ker se nama je mudilo. Ko sem prišla po njo v šolo, mi je najprej rekla, da je bila žalostna, ker ji nisem napisala sporočila.

Otroke vključite v pripravo na naslednji dan. Sami naj pripravijo vse stvari, za katere so sposobni. Upoštevajte tudi njihove ideje in predloge. Oblačila in čevlji pa naj bodo pospravljeni na poličkah, kjer jih lahko otroci sami dosežejo.

Zgoden odhod v posteljo

Otroci morajo v posteljo ob pravem času, da se dovolj naspijo. To velja tudi za vas. Med tednom je hčerka v postelji ob pol osmih, medtem ko sama ostajam predolgo pokonci. Sedaj sem si zastavila cilj, da se v posteljo uležem ob 22.00. Pol ure prej imam nastavljen alarm, ki me opomni, da pravočasno ugasnem računalnik in se začnem pripravljati na počitek. Ugotovila sem, da zjutraj veliko lažje vstanem, sem boljše volje in imam več potrpljenja čez dan, če sem dovolj naspana. Tako kot sem morala pomagati hčerki vzpostaviti red glede odhoda v posteljo, sem morala narediti tudi pri sebi.

Ustvarite jutranjo rutino

Jutranja rutina je pomembna. Otroci naj sodelujejo. Najprej se oblecite in uredite sami, potem pa se posvetite še otrokom. S hčerko se oblečeva, nahraniva mačko, pojeva zajtrk in umijeva zobe. Preden greva od doma, preveriva na seznamu, če sva vse uredili.

Začnite počasi in dovolj zgodaj

Preden skočite iz postelje in začnete dan, si vzemite nekaj minut in se osredotočite nase. Globoko vdihnite in se mentalno pripravite na vse obveznosti, ki vas čakajo. Sama sem imela navado, da sem takoj, ko sem se prebudila, skočila iz postelje in začela divjati. Ko sem spoznala in preizkusila tehniko zavestne priprave na dan, pa so moja jutra veliko bolj umirjena. Ne vem, če mi bo kdaj uspelo vstati pred hčerko. Skupaj se hecava, da je ona moja budilka. Obožujem najin jutranji ritual, ko se pride še za nekaj minut stisnit k meni v posteljo. Potem vstaneva in začneva dan. Skupaj pojeva zajtrk in se pogovarjava. Prej sem zmeraj skakala naokrog, pripravljala malico in iskala izgubljene stvari, medtem ko je hčerka sama sedela za mizo. Sedaj resnično uživam v teh majhnih trenutkih bližine in povezanosti in enako čuti tudi hčerka. Je veliko bolj umirjena in pripravljena sodelovati, ko je čas za odhod.

Televizija, radio, računalnik, telefon naj bodo ugasnjeni

Ugasnjen televizor zame ni bil težava, ker ga sploh nimam. Večji problem je bil izključen telefon. Ker sem samozaposlena in večino mojega dela predstavlja komunikacija preko telefona in računalnika, je bil to zame kar velik izziv. Toda zavestno sem se odločila, da telefon ostane ugasnjen, dokler hčerke ne odložim pred šolo. Nobeno sporočilo ali službena zadeva ni tako pomembna, da ne bi mogla počakati do 8:30. Tako se lahko zjutraj popolnoma osredotočim na hčerko in izkoristim čas, ki nama je na voljo.

Kakšne pa so kaj vaše jutranje navade, ki vam pomagajo k dobremu startu v delovni dan?

Lisa Sunbury

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor