Kaj podpirate, ko za svojega otroka najemate inštruktorje? Znanje ali lenobo?

Kaj sporočate s tem otroku? Da ni sposoben uspešno zaključiti osnovne šole brez inštruktorja? Ali morda, da so učitelji nesposobni?

V preteklem tednu sem imela razgovor z mamo in otrokom, osmošolcem, ki drugič obiskuje osmi razred. Mama je izrazila vso jezo, ki jo premore. Jezna je na učitelje, ki niso otroku« »dali« pozitivne ocene, čeprav je ona v celem poletju odštela preko 1000 evrov za inštrukcije. Povedala je, da se je inštruktorica zelo trudila, celo poletje se je trudila, da je prihajal k njim domov, da je ugotovila, da je deček nadpovprečno inteligenten in da bo zagotovo popravni izpit opravil z najvišjo oceno.

kaj-podpirate-ko-za-svojega-otroka-najemate-instruktorje-znanje-ali-lenobo-1

Deček se je ob pripovedovanju mame muzal. Povprašala sem ga, kako da ni obiskoval dopolnilnega pouka. Odvrnil je, da je potrebno pri dopolnilnem pouku delati, da je učiteljica zahtevna. »Inštruktorica mi vse napiše, še nariše mi, jaz samo poslušam.«

Se vam že svita, kam ta zgodba pelje? Zakaj deček, za katerega inštruktorica trdi, da je nadpovprečno inteligenten, potrebuje inštruktorico?

Ali je tudi vaš otrok učno neuspešen, hkrati pa ugotavljate, kako je bister? Ste tudi vi jezni na učitelje, ki ne znajo naučiti vašega otroka, pa morate zato odpreti denarnico in plačati inštrukcije? Morda pa ste kljub temu, da občutite srečo, ker lahko s plačevanjem inštrukcij pomagate otroku, jezni na učitelje, ki ne opravljajo svojega dela tako, kot bi ga morali.

Dragi straši, ali veste, da na učne navade otrok vplivajo starši? Navada je nekaj, kar nastane, ko neko stvar neskončnokrat ponovimo. Zoran Milivojević, avtor knjige Mala knjiga za velike starše, pravi, da za učenje ne potrebujemo visokih sposobnosti, otrok mora krepiti ritne mišice. To je preprosto pravilo.

In kako lahko starši dosežemo, da bo otrok krepil ritne mišice? Učne navade in delovne navade se prepletajo, ritem doma in rituali doma se prepletajo z učnimi navadami.

kaj-podpirate-ko-za-svojega-otroka-najemate-instruktorje-znanje-ali-lenobo

Kaj želim povedati?

  1. V predšolski dobi so rituali vstajanja in priprave na spanje in ritual pospravljanja igrač osnova delovnih navad. Da ne govorimo o ritualu priprave hrane, pogrinjka na mizi, pospravljanja z mize.
  2. V nižjih razredih osnovne šole navajamo otroka na načrtovan dnevni ritem, v katerem so načrtovani prosti čas in obveznosti za šolo.
  3. Naloga staršev je, da pomagajo načrtovati dan, nadzorujejo, pohvalijo in vztrajajo pri zahtevah. Iščejo mehanizme motiviranje, vendar ne v materialnem nagrajevanju. Starši so zgled, staršem mora biti vrednota znanje, ne ocena.
  4. Naslednja stopnja je urejenost zapiskov. Starši morajo pregledovati zvezke, ko ugotovijo, da zapiski niso takšni, da bi se otrok iz njih lahko učil. In ko to ugotovijo, je njihova naloga, da jih spodbujajo k urejanju zapiskov. Zapiske naj bi otrok urejal sam, v popoldanskem času. Ker se bo delo zajedalo v njegov prosti čas, bo v prihodnje precej razmislil, ali ni morda bolje aktivno sodelovati pri pouku. Starši naj bi bili pri tej zahtevi jasni in vztrajni, otrok pa bo imel izpolnjen prvi pogoj za učenje.
  5. Temu sledijo še obvezne domače naloge in različne tehnike učenja.

Kaj bi morala storiti mama osnovnošolca z učnimi težavami?

V prvi fazi bi morala takoj odpovedati inštrukcije. V nadaljevanju pa bi se morala zadeve lotiti po sledečih korakih:

  1. Pregledati zapiske in vztrajati, da jih otrok uredi sam.
  2. Vztrajati, da redno dela domače naloge.
  3. Spodbujati in zahtevati, da hodi na dopolnilni pouk.
  4. Vztrajati na tem, da je učenje njegovo vsakdanje opravilo.

Kljub temu bodite pozorni, da vaš otrok ne bo celega popoldneva preživel v sobi. Učenec, ki nima učne kondicije, zdrži največ 10 minut aktivnega, samostojnega učenja. Milan Vujasinović iz Inštituta nevrolingvističnega programiranja svetuje, da mora po aktivnem učenju otrok imeti odmor, 10 minutni odmor, kjer je motorično aktiven. V nadaljevanju naj bi se zgodba ponovila. Učenec naj bi se učil enake vsebine na drugačen način, čemur naj bi ponovno sledil odmor.

Se vam vse skupaj zdi zapleteno?

Tudi pri odraslih ni nič drugače. Če se boste namreč odločili, da želite preteči maraton, morate začeti na začetku. Najprej boste morali preteči prvih sto metrov in potem boste tekli vsak dan dalje. Tudi za učenje potrebujejo otroci kondicijo, psihično in fizično. Znanje naj bi bilo zanje nagrada.

Kako lahko usmerjate otroka, da si bo pridobil kondicijo za učenje? Nekaj tehnik smo našteli zgoraj, več pa vam jih ponujamo preko učnega coachinga za otroke in starše. Otroku lahko pomagate le tako, da ga naučite loviti ribe.

Pišite nam na naslov: carobnapalcica@gmail.com in posredovali vam bomo več informacij.

Neva Strel Pletikos, univ.dipl.pedagogike in prof.sociologije, TA counsulter, NLP coach.

Neva Strel Pletikos

Neva Strel Pletikos

Sem univ.dipl.pedagog, prof.sociolog, transakcijska analiza – counsulter, NLP – praktik coach, s končnami dvoletnim usposabljanjem iz teorije izbire.

Vabljeni na mojo stran cor.si

Rezervirajte si termin za 20 minutno brezplačno svetovanje po telefonu. Ponujamo pa tudi druge oblike svetovanj glede vzgoje oziroma učnih težav. Prijavite se na naslov info@cor.si.
Neva Strel Pletikos

Latest posts by Neva Strel Pletikos (see all)

Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor