Kako je bilo v šoli?

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Kako je bilo v šoli?

Piše Lea Čerin

»Kako je bilo v šoli?«
»V redu.«

Posledica vsakodnevnega postavljanja tega vprašanja je postalo rutinsko že na vhodnih vratih, tak pa je postal tudi odgovor – rutinski: »V redu.« Ko želimo izvedeti še kaj drugega o šoli, namesto naštevanja ocen in številnih domačih nalog, moramo nekoliko spremeniti taktiko vprašanj.

Na učenje vpliva tudi odnos staršev do šole. S tem ko sprašujemo o šoli, hkrati sporočamo, da nas zanima in nam je pomembno življenje otroka, ko ga ni doma. Ko damo poudarek na dogodke v šoli, dajemo poudarek na to, da je šola pomembna za nas in želimo, da je tudi za otroka. Ker pa lahko prehitro zaidemo v pridigo in občutek zasliševanja, ki tudi pri otroku povzroči blokado in odpor do nadaljnjega pogovora, lahko spremenimo način našega pogovora z otrokom o šoli.

Ko se pogovarjamo o šoli in dovolimo otroku, da izrazi svoje mnenje brez našega komentiranja, izvemo tudi kaj drugi pričakujejo od njega, kako se uči, kje so težave in kako se spoprijema s težavami, zakaj mu je učenje dolgočasno in v njem ne vidi smisla … Kako, na kakšen način mu lahko pomagamo, ali si sploh želi naše pomoči …
Klasična vprašanja (si dobil kakšno oceno, imaš domačo nalogo, se moraš kaj učiti, ali pišete jutri kak test …) pri otroku povzročijo odpor. Njihova šola je kot prisilna dopoldanska služba, o kateri popoldne ne želijo več veliko razmišljati – želijo si početi nekaj drugega, bolj sproščujočega. Skupen dogovor kdaj je čas za učenje in kdaj za zabavo, lahko reši marsikateri nesporazum in slabo voljo med vami in otrokom.

Torej, kaj vprašati, da ne bi dobili vsakdanjega odgovora “v redu”? Na primer:
– Kaj je bilo danes zabavno, da te je nasmejalo?
– Kaj ti je bilo danes najbolj všeč v šoli?
– Si imel čas za igro s prijatelji?
– Kaj ti je najbolj ostalo v spominu, od predmetov, ki ste jih imeli?
– Kakšne načrte imaš danes? …
Možnosti je veliko. Pokažimo, da nas šola zanima tudi iz drugih razlogov, ne samo ocen in domačih nalog. Predvsem pa ozavestimo, da je otrok še veliko več kot samo šola in ocene.

Lea Cerin

Lea Cerin

Sem žena in mama trem deklicam ter ustanoviteljica Rumene hiške. Otrokom in staršem svetujem pri učenju, da bo le-to učinkovito in zabavno. Vsak otrok ima svoj naravni način učenja. Če ga pri učenju upošteva, je le-to bolj uspešno. Če so otroci pri učenju bolj uspešni, pa so tudi bolj zadovoljni sami s seboj. Cilj Rumene hiške je otroke naučiti predvsem samostojnega učenja, na sebi lasten in zabaven način.
Lea Cerin
Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 4.5]

Morda vas zanima tudi ...

Lea Cerin

Lea Cerin

Sem žena in mama trem deklicam ter ustanoviteljica Rumene hiške. Otrokom in staršem svetujem pri učenju, da bo le-to učinkovito in zabavno. Vsak otrok ima svoj naravni način učenja. Če ga pri učenju upošteva, je le-to bolj uspešno. Če so otroci pri učenju bolj uspešni, pa so tudi bolj zadovoljni sami s seboj. Cilj Rumene hiške je otroke naučiti predvsem samostojnega učenja, na sebi lasten in zabaven način.

Dodaj odgovor