Mama in stres

Mama in stres

Čutiš, da si v stresu? Nisi sama. Materinstvo je lahko zelo stresno in večina današnjih mam je mnenja, da so pod veliko večjim stresom, kot so bile njihove matere.

Kaj torej povzroča stres sodobni mami? Tukaj gre za cel spekter dejavnikov, od finančne sigurnosti, stila starševstva in visokih pričakovanj do otrok, do pomanjkanja podpore, premalo časa, vzdrževanja odnosov in skrbi, da je svet veliko bolj nevaren, kot je bil včasih.

Veliko bolj pomembno kot sami vzroki za stres pa je dejstvo, da stres, ki ga ne prepoznate, lahko negativno vpliva na vaše zdravje in družinsko klimo. Mame, ki so v kroničnem stresu, so manj občutljive do potreb svojih otrok. Raziskave tudi kažejo, da to, kako se starši spoprijemajo s stresom, močno zaznamuje kvaliteto odnosov v družini ter srečo in zadovoljstvo otrok.

Hiter test za prepoznavanje stresa

Kako veste, da vaš stres slabo vpliva na otroke? Na razpolago imate dva hitra testa, toda bodite iskreni pri podajanju odgovorov.

Test domače klime: ali je vaš dom prostor, kamor se vi in vaši otroci radi vračate in kjer se lahko sprostite? Ali se v vašem domu veliko smejete in uživate v družbi drug drugega?

Test maminega razpoloženja: kako bi vas opisali vaši otroci? Ste večino časa umirjeni, pripravljeni poslušati in prijetna družba ali zmeraj hitite, ste napeti in v stresu.

Če je klima v vašem domu nastrojena in vas vaši otroci opisujejo kot napete in jeznorite, ste po vsej verjetnosti v stresu. Predstavljamo vam sedem aktivnosti, s katerimi zmanjšate ali omilite stres, začnete lahko takoj. Izberete pa lahko le eno aktivnost, ki ustreza vašim potrebam in razpoloženju.

Aktivnosti lahko izvajate skupaj z otroci. Tako se bodo tudi oni naučili koristnih tehnik za spopadanje s stresom.

Naučite se prepoznati znake stresa

Ko boste znali prepoznati stres in vašo reakcijo nanj, boste lažje ukrepali že ob prvih znakih. Najbolj običajni znaki stresa so: povišanje krvnega tlaka, pospešeno bitje srca (ob čemer se lahko počutite tudi rahlo omotično), govoriti začnete glasneje ali celo vpijete, ste razdraženi, nestrpni in imate zamegljeno presojo. Pomislite, kako takšno vedenje vpliva na otroke. Uglasite se s svojim telesom in pravočasno prepoznajte opozorilne znake.

Vzamite si odmor

Stresu se ne morete zmeraj izogniti, lahko pa si vzamete premor in se sprostite. Če si dovolite stopiti korak nazaj, zadihati ter pogledati na situacijo z nekoliko drugačne perspektive, bo to ponavadi zadostovalo. Lahko se npr. zaprete v spalnico, na vrata pa obesite znak ‘ne moti’. Polsušajte sproščujočo glasbo ali si v mislih naslikajte varen kraj, kjer se počutite izredno sproščeno. Zgolj pet minut bo dovolj, da se otresete napetosti. Tudi drugim članom družine dajte vedeti, da je čisto v redu, če se umaknejo, ko začutijo, da se v njih nabira napetost. Lahko se dogovorite za znak, kot je npr. sodniški znak za premor, ki ga uporabijo, ko potrebujejo čas zase.

Pripravite se na situacije, za katere veste, da so stresne

Mame doživljajo stres v predvidljivih trenutkih, kot npr. zjutraj pred odhodom v vrtec, šolo, službo ali zvečer, ko so otroci že precej utrujeni od celotnega dneva. Prepoznajte stresne trenutke v vaši družini in poiščite učinkovite rešitve, ki vam bodo pomagale. Če so jutra stresna, ker otroci ne vedo kaj obleči, pripravite oblačila že zvečer. Če pogosto iščete avtomobilske ključe, imejte rezervo zmeraj na istem mestu.

Naučite se globokega sproščujočega gibanja ali meditacije

Globoko dihanje s trebušno prepono, meditacija, molitev – to so učinkovite tehnike pri spopadanju s stresnimi situacijami, saj sprostijo telo in duha. Nauči se jih lahko vsak, tudi otroci. Tukaj sta načina, s katerima lahko začnete:

  • kratko globoko dihanje. Počasi vdihnite med štetjem do pet, zadržite dih za dve sekundi, potem pa počasi izdihnite med štetjem do pet. Ponavljajte dihanje, dokler ne začutite, da se napetost sprošča. Otroci lahko slabo voljo in napetost predihajo s pomočjo milnih mehurčkov ali vetrnic.
  • dihanje v dvigalu. Zaprite oči, počasi trikrat izdihnite, predstavljate si, da se nahajate v dvigalu, na vrhu zelo visoke stavbe. Pritisnite gumb za prvo nadstropje in opazujte, kako se gumbi počasi prižigajo, medtem ko dvigalo potuje navzdol. Tako kot se dvigalo spušča, tudi vaša napetost počasi izzveneva.

Telovadite skupaj z otroci

Že dolgo je znano, da gibanje in telovadba pozitivno vplivata na stres. Ni važno, ali gre za pohodništvo, kolesarjenje, plavanje, košarko, sprehod itd. Pomembno je samo, da najdete nekaj, kar ustreza vam in vašim otrokom

Lahko se odločite le za sprehod – sami, z otroci, s prijateljico. Kolesarjenje vam bo pognalo kri po žilah, ples v dnevni sobi vas bo sprostil. Takoj se boste počutili bolje.

Smejte se

Ljudje, ki so pod stresom, to pogosto kažejo z zategnjenim izrazom na obrazu. Smeh, nasmehi in hihitanje pomagajo sprostiti obrazne mišice. Kdaj ste se nazadnje pošteno nakrohotali s svojimi otroki? Poiščite načine, da v vašo družinsko atmosfero vnesete nekoliko več sproščenosti in smeha, ter poskrbite za nepozabne spomine. Bodite spontani. Praznujte rojstni dan vašega psa in mu specite torto. Kosilo pojejte v nasprotnem vrstnem redu (najprej sladica, potem glavna jed in nazadnje juha). Na koš za smeti naskrivaj zalepite bankovec za pet evrov in opazujte, kdo ga bo spraznil. Zabavajte se!

Poiščite podporno skupino

Dejstvo je, da mame večino časa posvetijo svoji družini in kar pozabijo nase. Hitro jim zmanjka časa za hobije, prijatelje in partnerja. Toda družabno življenje in vzdrževanje odnosov je zelo pomembno tudi za spopadanje s stresom.

Spoprijateljite se z mamico, ki jo videvate na igrišču in s katero lahko se lahko pogovarjate o skupnih temah. Če svoje skrbi delite s podobno mislečimi, to bistveno zmanjša nivo stresa. Pridružite se lahko tudi kakšni skupini na spletu. Izbire je veliko.

S partnerjem načrtujta zmenek. Pri tem ni potrebe, da komplicirate. Bodite spontani in preprosti:  sprehod, piknik v parku, filmski večer na kavču ali posedanje v avtu s kozarcem vajine najljubše penine. Pomembno je, da je to čas, ki ga imata samo zase.

Pred vzletom letala stevardesa poda navodila, kako ravnati v nujnem primeru: kisikovo masko nadenete najprej sebi šele potem otrokom. Tudi mame se morate naučiti, kako poskrbeti zase, saj boste šele potem lahko dobro poskrbele tudi za svoje otroke. Vzamite si čas zase. Bodite pozorne na znake stresa. Račun je preprost: srečna in sproščena mama = srečni in sproščeni otroci. Tako je vedno bilo in bo.

Kakšni so pa vaši prijemi za spopadanje s stresom?

 

Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor