Platfus – plaže so odlične za ploska stopala pri otrocih

Če imamo mi ali naš otrok ploska stopala, pomeni, da imamo spuščen stopalni lok. Stopalni lok nastaja postopoma z razvojem podpornih vezi in mišic v podplatih ter se izoblikuje nekje do šestega leta starosti. To je tudi čas, do katerega lahko platfus popravimo, saj se skoraj vsi rodimo s ploskimi stopali. Če jih ne odpravimo pravočasno, imamo pozneje lahko tudi bolečine v hrbtenici in druge vrste težav.

Platfus - plaže so odlične za ploska stopala pri otrocih

Če ima otrok ploska stopala, je najbolje, da čim več časa hodi bos. Poleti je idealna priložnost za to.

Kako preverimo, če ima otrok platfus

Z enostavnim testom lahko preverite, e ima vaš otrok ploska stopala. Recite mu, naj z bosimi nogami stopi v vodo in nato na ravno površino. Če se izkaže, da prihaja do odstopanj od normalnega odtisa noge, lahko posumite v spuščen stopalni lok.

Zdrava stopala

Najboljša stvar, ki jo lahko storite za zdravje stopal vašega otroka, je, da mu pustite hoditi bos. S tem otroci ne vzdržujejo samo strukture kosti in mišic stopala, ampak tudi elastičnost tetiv in vezi in stimulirajo vse mišice stopala, katerih aktivnost je v obuvalu omejena. Poleg tega lahko otrok nemoteno pritisne stopalo na tla od pete proti prstom in tako preprečuje nastanek ploskih nog.

Vadba za ploska stopala pri otrocih

Otroci, mlajši od štirih let, verjetno ne bodo pripravljeni na sodelovanje z osebo, s katero bi morali vaditi. Zato za to starost otroka priporočajo obuvanje čvrste, anatomsko prilagojene obutve, kar velja za vse letne čase. Vendar pa je za vse otroke dobro, da čim več hodijo bosi, poletje pa je idealno za to.

Če otroke peljete na morje, poskušajte doseči, da čim več časa bosi hodijo po peščeni in prodnati plaži. Tako otroci angažirajo vse mišice, saj se stopalo prilagaja podlagi, tako da se mišice neenakomerno krčijo in sodelujejo pri hoji. Tudi vožnja s kolesom je koristna, saj se mišice stopala aktivirajo drugače kot med hojo.

Kako naj otroci s ploskimi stopali vadijo

Poskusite otroka motivirati, da naslednje vaje med pavzami kopanja in igranja v vodi izvaja sam ali z vami:

  • hoja po prstih
  • hoja po petah
  • hoja po notranji strani stopala
  • hoja po zunanji strani stopala
  • hoja po znanji strani stopala s skrčenimi prsti
  •  s celim stopalom tako, da gre pol stopala na površino, dvignjeno nekaj centimetrov, medtem ko je drugo stopalo na ravni podlagi.

Še več razlogov, zakaj je dobro čim več hoditi bosi, lahko preberete v prispevku Zakaj bi morali vaši otroci hoditi čim več bosi. Želimo vam veliko bosonogih in zdravih korakov po najlepših plažah za družine z otroki. 🙂

Čuvarkuća

Ocena:
[Skupaj: 0 povprečno: 0]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor