Pripravite si poporodni načrt!

Pripravite si poporodni načrt!Pripravite si poporodni načrt!

Piše Klavdija Slapar, diplomirana babica

Čeprav je priprava v nosečnosti večinoma osredotočena na porod, je prav tako pomembno, da se partnerja/zakonca vprašata tudi česa si želita po porodu? Kako si lahko olajšata ta čas in česa si takrat (ne) želita? V ta namen je dobro napisati poporodni načrt oziroma se pogovoriti s partnerjem o nekaterih temah, ki starše po porodu večkrat presenetijo ali pa imajo o njih različna mnenja.

Obiski po porodu

Prihod vašega dojenčka bo verjetno pospremljen tudi s prihodom družinskih članov in prijateljev. Obiski so sicer po navadi prijetna stvar, včasih pa znajo biti tudi naporni. Zato je dobro že vnaprej razjasniti kaj pričakujete od svojih obiskov, kdaj lahko pridejo, kaj naj prinesejo s seboj ter da naj se ne jezijo, če jih ne boste sprejeli. Zadnje čase je tudi trend, da po porodu na socialna omrežja starši objavijo kdaj bodo obiski mogoči in preko teh medijev prosijo vse, da jih v tem času ne motijo. Pri obiskih in tudi kasneje pa je največji izziv postaviti jasne meje in reči ne tistim, ki so nam najbližje.

Priprava obrokov in pomoč

Dobro je, da si vnaprej pripravite nekaj zamrznjenih obrokov, ki jih lahko potem le segrejete, ali pa za pomoč pri pripravi prosite prijatelje, družino. Lahko pa se tudi dogovorite s kom od bližnjih, da vam ob obisku prinesejo višek kosila oziroma da skuhajo doma tudi za vas in vam to prinesejo. V tem primeru je dobro, da napišete točno česa si želite oziroma kaj lahko jeste (alergije, intolerance, ipd.), da ne bo prišlo do nepotrebnih zapletov. Mogoče se vam to zdaj zdi čudno, vendar po porodu boste osredotočeni na vašo novo družino in vse spremembe, ki so se zgodile v nekaj dnevih, in vam bo odleglo, da se ne boste potrebovali mučiti še s tem. Nekateri zaprosijo za pomoč tudi pri čiščenju in ostalih opravilih, zato da ima lahko nova družinica čim nežnejši prehod v to »novo življenje«. Dobro je, da se dogovorite tudi za varstvo starejših otrok – kdo bo prevzel skrb za njih, ko boste vi potrebovali čas zase, kdo jih bo vozil v vrtec, šolo, po obveznostih, ipd. Naredite seznam kdo vam lahko kdaj pomaga in pri čem.

Počitek

Če ste navajeni aktivnega, hitrega in razgibanega življenja, se bo čas po porodu za vas ustavil. In prav je tako. Privoščite si in počivajte z otrokom, saj se po porodu tudi vaše telo vrača nazaj v nenoseče stanje in vse te spremembe vas lahko izčrpajo. Lahko se tudi s partnerjem dogovorite, da bo prevzel previjanje, sprehode, ipd. in da se boste vi ta čas odpočili. Predvsem pa je pomembno, da se zavedate, da je počivanje v tem obdobju več kot priporočljivo. Nekatera ljudstva imajo še danes običaje, da se ženske v poporodnem obdobju ukvarjajo zgolj z otrokom, za vse drugo poskrbijo ostali.

Dojenje

Že v času nosečnosti se lahko pripravite na dojenje. Lahko obiščete šolo za starše ali kakšen podoben tečaj, lahko pa stopite v stik z eno od svetovalk za dojenje. Dobro je, da razmislite na koga se boste lahko zanesli po porodu, da vam bo svetoval in vam pomagal v primeru težav.

Jaz kot mama/oče in midva kot starša

Po porodu se ne spremeni le število članov, ampak se spremenite tudi vi. Kar je povsem normalno. S partnerjem se bosta po porodu (predvsem, če pričakujete prvega otroka) soočala z obveznostmi in izzivi, ki jih prej nista imela ali poznala. Zato je prav, da se že v času nosečnosti pripravita na to tako, da si vzameta čas za pogovor, za raziskovanje vajinih potreb, pričakovanj, želja v zvezi s starševstvom, vzgojo, otrokom in vama kot staršema. Iskreno se pogovorita o svojih strahovih in predvsem dajta si čas, da se na novo spoznata v vajinih novih vlogah. V poporodnem obdobju mame velikokrat zavrtijo hormonski koktajli – nekaj časa boste presrečne in nasmejane, že naslednji trenutek pa boste jokale. Dobro je, da oba vesta, da so taka nihanja v čustvovanju pričakovana v tem času, pa vendar niso vedno vse spremembe v čustvovanju take, ki jih lahko razrešite brez strokovne pomoči (poporodna depresija –  Obdoje po porodu je lahko za mamico težka izkušnja ). Skupaj poiščita dejavnosti ali načine za kratek oddih, nekaj kar bo le vajino, da vama bo dalo možnost, da se po napornem dnevu ali večurni ločitvi ponovno povežeta in sprostita. Pogovorita se tudi o času, ko bo partner moral nazaj v službo, saj je to po navadi ena večjih stisk mamic, sploh kadar imajo partnerji naporne delovnike in so kar naenkrat po cele dneve same z otroci. Razmislita o pomoči ali pa o skrajšanem delovniku, kaj bi vama pomagalo, da bi ostali finančno dobro preskrbljeni in zadovoljni, povezani. Če že imata starejšega otroka, se dogovorita kako si lahko razdelita delo, da bo otrok preživel nekaj kvalitetnega časa z obema – npr. partner bo poskrbel za novorojenčka, vi pa boste ta čas s starejšim otrokom prebrali zgodbo za lahko noč, ipd.

Seznam strokovnjakov

Veste, da vam v času nosečnosti pripada en obisk patronažne sestre? Pokličite jo in jo spoznajte ter se pozanimajte kateri pediatri so na voljo v vaši občini, raziščite kdo bi potrebam vaše družine najbolj odgovarjal, kateri so ostali strokovnjaki v vašem okolišu, ki ponujajo pomoč družinam, ko jo potrebujejo – npr. fizioterapevt, otroški zobozdravnik, razvojna ambulanta, Bownov terapevt, ipd. Pri izbiranju strokovnjakov se odločajta skupaj za tistega, ki se vama bo zdel najprimernejši.

Čeprav je v času nosečnosti vsa vaša energija usmerjena na porod in čas, ko boste otroka prvič videli, se ga dotaknili, ga objeli, je vseeno izredno pomembno, da se pripravite tudi na čas, ki temu sledi. Velikokrat se pari težko soočajo s poporodnim obdobjem, ker niso pripravljeni na vse te spremembe in je zanje vse skupaj preveč naporno. Zato se dobro pripravite in naj vam ne bo težko prositi za pomoč, če jo boste potrebovali.

 

Klavdija Slapar

Klavdija Slapar

Sem mama dveh otrok, študentka Zakonskih in družinskih študij in diplomirana babica. Odkar sem prvič stopila v stik z nosečnicami, porodnicami in družinami nasploh, izvajam razna predavanja, šole za starše, skupine za mamice, svetovanja za nosečnice s partnerji ter za starše, ki se soočajo predvsem z izzivi zgodnjega poporodnega obdobja, ipd. Sem ena izmed administratork Facebook skupine Sočutno partnerstvo, kjer v skupini odgovarjam na anonimna vprašanja članov. Poleg tega sodelujem tudi pri projektu Sočutno varstvo otrok.

Moj osnovni interes je ozaveščanje, raziskovanje in svetovanje na področju spolnih zlorab, predvsem v povezavi z obporodno oskrbo ter prenatalnim in postnatalnim obdobjem. Prav tako iz teh področij pripravljam tudi magistrsko nalogo, saj menim, da je miren in sočuten začetek življenja nekaj kar si zaslužijo vsi otroci kot tudi starši, ki se ob rojstvu otroka soočajo z različnimi izzivi ter lastnimi ranami iz otroštva.
Klavdija Slapar
Ocena:
[Skupaj: 5 povprečno: 4.8]

Morda vas zanima tudi ...

Klavdija Slapar

Klavdija Slapar

Sem mama dveh otrok, študentka Zakonskih in družinskih študij in diplomirana babica. Odkar sem prvič stopila v stik z nosečnicami, porodnicami in družinami nasploh, izvajam razna predavanja, šole za starše, skupine za mamice, svetovanja za nosečnice s partnerji ter za starše, ki se soočajo predvsem z izzivi zgodnjega poporodnega obdobja, ipd. Sem ena izmed administratork Facebook skupine Sočutno partnerstvo, kjer v skupini odgovarjam na anonimna vprašanja članov. Poleg tega sodelujem tudi pri projektu Sočutno varstvo otrok. Moj osnovni interes je ozaveščanje, raziskovanje in svetovanje na področju spolnih zlorab, predvsem v povezavi z obporodno oskrbo ter prenatalnim in postnatalnim obdobjem. Prav tako iz teh področij pripravljam tudi magistrsko nalogo, saj menim, da je miren in sočuten začetek življenja nekaj kar si zaslužijo vsi otroci kot tudi starši, ki se ob rojstvu otroka soočajo z različnimi izzivi ter lastnimi ranami iz otroštva.

Dodaj odgovor