Petdnevni izziv za starše – prvi dan

Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo
Piše Denisa Lavrenčič, akreditiran inštruktor lokomotornega, socialnega in mentalnega razvoja za dojenčke in predšolske otroke, akreditiran reševalec iz vode in akreditiran vaditelj otroškega plavanja in terapevt v vodnem okolju
Pred nami je petdnevni izziv za vse tiste starše, ki so preveč obremenjeni, neorganizirani, brezvoljni itd. Vsak pri sebi najbolje ve, zakaj mu to, da bi se posvetil otroku, da bi mu namenil nekaj svojega časa, skratka, da bi bil skupaj z otrokom dela težave. Izziv se bo začel počasi in naše naloge bodo zelo enostavne in lahko izvedljive. Opazujte svoje občutke, svoje počutje in reakcije ob izvajanju teh nalog. Ne osredotočajte se samo na svojega otroka, v glavnem se osredotočite nase, na vas oba kot celoto. Pet dni, štiri različne tematike: SPROSTITEV, TEKMOVANJE, ČUSTVA in NARAVA.
Pravila igre
- V času igre odložimo ali izklopimo telefon.
- Ne pritožujmo se, da nimamo časa, ampak se poskušajmo organizirati tako, da si bomo lahko vzeli ta čas za svojega otroka in zase.
- Priznajmo si, da ni v redu, da vse ostalo postavljamo na prvo mesto pred lastnim otrokom.
- Oprostimo si vse, sprejmemo in naredimo spremembo.
- Imejmo voljo, ne izgovarjajmo se in zdržimo do konca izziva. Na koncu nas čaka zanimiv rezultat.
- Bodimo resnično prisotni, ne begajmo z mislimi k drugim obveznostim.
- Če pri igri občutimo jezo, se takoj ustavimo in si rečemo, da smo močnejši in starejši kot naš otrok. V dani situaciji se obnašam kot njegov razumevajoči mentor, ne kot isto star otrok.
- Pogovor z otrokom o igri, ki jo bomo izvajali naslednji dan. Pogovor o tem, kaj za to igro potrebujemo. Vsak večer pred spanjem ponotranjitev (pogovor s otrokom) – povejmo si naše občutke pri tej igri, kaj smo doživljali itd.
Igre – prvi dan (sprostitev)
Dojenčki – Kam je izginil medvedek
Potrebovali bomo:
- škarje,
- mizo ali stol,
- vrvico,
- zanimivo igračo ali karkoli, kar se bo dalo zvezati na vrvico.
Na vrvico privežemo igračo, jo napeljemo čez mizo in konec vrvice držimo v rokah, dojenček pa naj bo poleg nas, da vidi kako vlečemo za vrvico, pod mizo pa se igrača pojavljajo in izginja. Dojenček je v fazi eksperimentiranja in zanj je izziv ugotoviti, kako vse skupaj deluje. Potem mu dajte vrvico, naj on vleče in spozna, kaj je dejanje in kaj njegova posledica.
Namig:
Na začetku lahko držite dojenčkovo roko in skupaj z njo potegnete za vrvico. Kmalu bo tudi sam razumel in poskušal potegniti za vrvico. Pokažite navdušenje in ga pohvalite, kot bi mignil bo za vrvico vlekel tudi sam.
Malčki – Račke, račke, nazaj v ribnik
Potrebovali bomo:
- Rumene balone,
- banjo ali v primeru, da nimamo banje nekaj, s čimer bomo na tleh naredili improvizirano jezero oz. ribnik.
Rumeni baloni predstavljajo račke. Otrok je v banji ali na tleh (v primeru, da nimamo banje, naredimo improvizirano banjo, na primer, na tleh v dnevni sobi, lahko iz dekorativnih blazin oblikujemo rob jezera in račke plavajo po vodi. Povejte otroku, da bodo račke poletele ven iz vode. Vi boste račke metali nazaj in pri tem govorili: “Račke, račke, vrnite se nazaj v ribnik.” Zabava naj se odvija sproščeno, kopalnico boste že pobrisali.
Namig:
Prepustite se igri, ne mislite na mokra tla, mokro kopalnico …
Predšolski otroci – Izdelajmo si svojo igro Spomin
Potrebovali bomo:
- Trd papir,
- škarje,
- poljubne pripomočke za okrasitev kartic (štempiljke, tempera barvice, nalepke …).
Kartice enake velikosti izrežemo in jih na eni strani pustimo bele barve. Drugo stran poljubno okrasimo.
Namig:
Kartico lahko okrasite z odtisom prsta, na dveh karticah enake barve. Odtise dela tudi starš.
Šolski otroci – Pozornost sorodniku ali prijatelju
Potrebovali bomo:
- Papir,
- kuverto,
- znamke,
- posebno darilce (iz narave),
- kemični svinčnik, barvice …
Sorodniku ali prijatelju bomo napisali pismo. Vrnili se bomo v preteklost, ko še ni bilo mobilnih telefonov in tudi stacionarni telefon je imel redko kdo, zato so si ljudje pisali pisma. Da bo naloga še bolj zabavna, bomo namesto nekaterih besed narisali majhno risbico; na primer: “Danes sva šla z mamico na sprehod, Videla sva lepega (majhna risbica kužka).” Za koncu bomo na pismo prilepili tudi posebno darilce iz narave – lahko je to list, rožica … Na koncu ne pozabimo napisati, da se že veselimo odgovora.
Namig:
Tudi starejši otroci (do približno 14. leta) se lahko zabavajo ob pisanju pisma. Za vas smo pripravili dva predloga, kako to izpeljati, da bo zabavno tudi najstniku, oz. da bo motiviran, da igro tudi izpelje. Prvi predlog je, da se spomni, kdaj in kje mu je bilo s staršem/starši še posebej lepo, to opiše, pove, kaj so delali, kako se je ob tem počutil, kaj je bilo še posebej zabavno, smešno in seveda obratno. Ravno tako starš napiše otroku (pismo nesemo na pošto) … Druga možnost pa je, da v resnici nekam skrijete nek predmet (lahko je to darilce ali zgolj naključen predmet), nato pa starš otroku v pismu opiše lokacijo tega predmeta. Cilj tega je, da otrok predmet najde zgolj na podlagi opisa v pismu.
Svoje občutke, izkušnje lahko delite z nami v skupini Odgovorno starševstvo.
- Perfekcionista po hitrem postopku - 20. 10. 2022
- Tvoj še ne hodi? Saj bo star leto in pol! Cccc … - 20. 10. 2022
- IZGUBILI STE? Odlično! - 17. 12. 2020