Najboljši vodnik za hujšanje – dnevna poraba energije in BMR kalkulator

3. Dnevna poraba energije

Zdaj že veste, da hujšate le tako, da ste z vnosom energije neprestano pod vašo dnevno vzdrževalno količino energije. To lahko dosežete s pomočjo diete, telovadbe oz. večje porabe energije ali, najbolje,  s kombinacijo obojega.Vse, kar v bistvu morate vedeti, je vaša dnevna količina energije, ki jo telo porabi za delovanje telesa.

Bazalna presnova

Bazalna presnova (v angleščini Basic metabolic rate ali s kratico BMR) je stopnja pretvorbe energije, ki jo telo potrebuje za vzdrževanje osnovnih funkcij, ko miruje, ima prazna prebavila in ni pod temperaturnim šokom, kar pomeni, da je v prostoru, ki ima temperaturo telesa. Velik del energije odpade na biokemične procese v telesu za vzdrževanje funkcije in oblike celic.

Najboljši vodnik za hujšanje - dnevna poraba energije in BMR kalkulator

Harris-Benedictova enačba

Bazalni metabolizem je odvisen od spola, teže in starosti telesa. Bolj kot je telo težko, več energije porabi za vzdrževanje samega sebe. S staranjem se telo vse manj obnavlja, zato tudi bazalni metabolizem pada. Za izračun bazalnega metabolizma uporabljamo Harris-Benedictovo formulo.

Izračun bazalnega metabolizma za ženske

BMR = (655 + (9,6 × teža v kg) + (1,8 × višina v cm) – (4,7 x število let)) × 4.1686 kJ

Izračun bazalnega metabolizma za moške

BMR = (66 + (13,7 × teža v kg) + (5 × višina v cm) – (6,8 x število let)) × 4.1686 kJ

Izračun dnevne količine energije za vzdrževanje telesne teže

Ko smo izračunali stopnjo bazalnega metabolizma, lahko izračunamo količino energije, ki jo potrebuje telo za vzdrževanje telesne teže. Vnos energije v telo je zelo odvisen od fizične aktivnosti. Telo namreč troši energijo tudi ko se hranite, umivate zobe, hodite … Dobljeni rezultat bi moral zelo dobro ustrezati dnevni količini energije, ki jo vaše telo potrebuje za vzdrževanje trenutne teže.

  • Brez aktivnosti
    Dnevna količina energije za vzdrževanje telesne teže = BMR x 1.2
  • Zelo malo aktivnosti (1-3 dni na teden)
    Dnevna količina energije za vzdrževanje telesne teže = BMR x 1.375
  • Zmerna aktivnost (3-5 dni na teden)
    Dnevna količina energije za vzdrževanje telesne teže  = BMR x 1.55
  • Visoka stopnja aktivnosti (6-7 dni na teden)
    Dnevna količina energije za vzdrževanje telesne teže  = BMR x 1.725
  • Zelo visoka stopnja aktivnosti (2× na dan, zelo težki treningi)
    Dnevna količina energije za vzdrževanje telesne teže  = BMR x 1.9

Kalkulator BMR in dnevne porabe energije

Vpišite podatke in izračunajte, koliko energije porabite dnevno za vzdrževanje svoje telesne teže pri svojih navadah oz. fizičnih aktivnostih.

Vaša starost

let

Vaša višina

cm

Vaša masa

kg

Spol


Vaša aktivnost





Tukaj bo rezultat

Ocena:
[Skupaj: 14 povprečno: 4.4]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor