Prijem pisala

Prijem pisala

Pravilno držanje pisala (pisarski prijem) omogoča otroku čitljivo, natančno in dovolj hitro pisanje. Če otrok ne razvije pravilnega pisarskega prijema, bo med pisanjem neučinkovito uporabljal mišice, ki pri tem sodelujejo, hitreje se bo utrudil, pisava pa bo nečitljiva.

Razvojni mejniki država pisala

V različnih literaturah obstajajo razvojni mejniki, ki se med seboj dopolnjujejo. Vsak otrok se razvija individualno, pomembno pa je, da se do določene starosti oblikujejo določeni elementi, ki so značilni za posamezno obdobje.

Na začetku so vsi otroci obojeročni (obe roki imajo enako spretni) in čečkajo s katero koli roko. Pozneje postane ena roka prednostna za večino dejanj seganja, prijemanja ter postavljanja. Prav to roko kasneje uporabljamo za razvoj grafomotoričnih aktivnosti (Pieterse, Treloar in Cairns, 2000). Še preden se dominantnost popolnoma razvije, otroci pogosto uporabljajo obe roki . Pri večini otrok se dominantnost pokaže pri četrtem letu starosti, pri mnogih pa že pred dopolnjenim drugim letom.

Prikaz različnih oprijemov pisala

Kako lahko otroku pomagam?

Za pravilen način držanja pisala niso pomembne le vaje s svinčnikom in papirjem. Razvoj ustreznega prijema pisala se razvija skupaj z ostalimi finomotoričnimi spretnostmi. Obstajajo številne aktivnosti, ki otroku pomagajo razviti dobre finomotorične spretnosti in vodijo v učinkovito in funkcionalno uporabo svinčnika. V igro vključite aktivnosti kot so: rezanje s škarjami, izdelovanje trgank, nizanje na vrvico, lepljenje z lepilom, igre s plastelinom, igre s ščipalkami in z različnimi prijemalkami. Bodite pozorni na pravilno sedenje, izberite ustrezno višino mizice in stolčka ter primerno pisalo.

Ocena:
[Skupaj: 2 povprečno: 5]
Mojca Potočnik

Mojca Potočnik

Sem diplomirana delovna terapevtka in terapevtka senzorne integracije. Od leta 2003 sem del timarazvojne ambulante v Zdravstvenem domu.

Z dodatnimi izobraževanji na področju ocenjevanja in obravnave otrok s posebnimi potrebamisem pridobila številna nova znanja. Udeležila sem se različnihpredavanj o delu z otroki s spektroavtistično motnjo.

V letu 2013 sem opravila vse štiri module senzorne integracije in pridobila certifikat za izvajanje tega pristopa.

Pri delu se srečujem z različnimi diagnozami in motnjami v razvoju. Predvsem pa v našo ambulanto prihajajootroci, ki imajo težave in potrebujejo našo pomoč. Pri obravnavi otrok sodelujem z zdravniki pediatri, psihologi, logopedi, nevrofizioterpevti, specialnimi pedagogi, vzgojitelji in učitelji.

Svoje delo imam rada. Veselim se kadar otroci radi prihajajo na obravnavo, so srečni inob tem napredujejo.

Spremljate nas lahko na: FB strani Delovna terapija in senzorna integracija za otroke.

Mojca Potočnik

Latest posts by Mojca Potočnik (see all)

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor