#OstaniDoma

Piše Jerneja Renko

Slogan, ki nas še kar spremlja. Vlada pandemija covida-19, svet se je na nek način ustavil, vse skupaj spominja na kak znanstvenofantastični film.

In mi smo doma. Kar naenkrat smo prevzeli več vlog: od strokovnega (so)delavca na daljavo, učitelja, trenerja, fizioterapevta, logopeda, specialnega pedagoga, psihologa, poleg tega se vsakodnevno spopadamo še z izzivom »masterchefa« za kuhinjskim pultom. Morda je kdo postal še pleskar, pek, vrtnar … Skratka, mnogo razlogov, da nam ni dolgčas.

Pa vendarle … situacija je nenavadna. V njej smo se znašli brez vsake izkušnje, brez navodil in preizkušenih receptov. Od staršev se pričakuje, da bomo situacijo obvladali, da bomo vse naloge uspešno odkljukali in ob tem ohranili mirne živce. Pa je tako?

So družine, ki so v trenutni situaciji našle svoj mir, ki so hvaležne za trenutke, da se je tempo življenja končno upočasnil, in spet skupaj dihajo in čutijo, kaj je v življenju zares pomembno. Na drugi strani pa se je mnogim podrl svet. Doma se ne znajdejo, nimajo kotička, kamor bi se umaknili, vse naloge, ki so jim naenkrat naložene, so zanje preveč stresne in se ne počutijo suverene, da bi jih opravili.

Kot mama otroka s posebnimi potrebami bi se lahko trenutno počutila kot velika žrtev. Dejansko bi to tudi držalo, če bi hčerin razvoj v celoti prepuščala obravnavam zunanjih terapevtov, terapevtske obravnave pa so v veliki večini odložene za nedoločen čas. No, sama se počutim zelo učinkovito, koristno. V času izolacije in šolanja na daljavo zame namreč ni veliko drugače. Izvajam »šolanje na domu«, logopedske vaje, gibalne aktivnosti, masaže, sprehode v naravi. Zdaj mi je kvečjemu lažje, ker učitelji pošiljajo smernice za delo, material, spletne povezave … Enkratno. Res se trudijo in si zaslužijo aplavz. Seveda za starše to ni enostavno, a otrok z zaostankom v razvoju brez dvoma na tak način največ pridobiva. Ker ima ob sebi starša – učitelja, ki ga v sproščenem domačem okolju neprestano spodbuja, pozna vse njegove muhe in razpoloženja in je najbolj na tem svetu motiviran, da mu pomaga na poti k samostojnosti.

Z večjo kepo v grlu opazujem zdravo petnajstletnico, ki je v septembru prestopila gimnazijski prag in brez dvoma krvavo potrebuje stik z vrstniki. Najstnik sebe doživlja iz perspektive drugega, zato je povratna informacija s strani prijateljev pomembna. Šola ni samo poligon za trening delovne uspešnosti, ampak tudi edinstvena priložnost za čustveno in odnosno učenje, torej ne le za razvoj intelektualnih sposobnosti, ampak tudi čustvene in socialne inteligence. Psihoterapevt mag. Miran Možina v enem izmed intervjujev omeni, da je “… sodobna nevroznanost v zadnjih dvajsetih letih nazorno pokazala, kako je poleg prvih petih let šolsko obdobje ključno za razvoj možganskih struktur, ki regulirajo čustva in odnose. Če v tem času otroci in mladostniki ne dobijo ustreznih spodbud iz okolja, je kljub nevroplastičnosti deficite iz tega obdobja mnogo težje ali celo nemogoče nadoknaditi, tako da kot odrasli ostanejo čustveni in socialni invalidi, čeprav bodo morda intelektualno celo nadpovprečno sposobni za določene naloge.” In to se mi zdi zelo zaskrbljujoče.

A ne ostane mi drugega, kot da na situacijo pogledam s svetle plati … Vsi, brez izjeme, smo dobili priložnost. Priložnost, da poglobimo družinske odnose. Da uredimo dom in postorimo dela, za katere prej nismo našli časa. Da v sebi zbudimo občutek, da preživljamo sicer čudno obdobje, a morda tudi junaško.

Zdaj se bo med drugim pokazalo tudi to, koliko balasta je v našem življenju. Presenečeni bomo ob dejstvu, da brez marsičesa lahko preživimo.

Izbruh lahko razumemo kot vojno z nevidnim sovražnikom. Lahko pa kot znamenje, da se končno ustavimo, umirimo, povežemo, namenimo pozornost svoji hčerki, sinu, partnerju, možu. Da se spet spoznamo. Zdaj imamo čas, da počnemo vse to, o čemer smo prej zaradi pomanjkanja časa morda le sanjali. In da se zavemo, kako malo potrebujemo za osebno srečo in mir v duši.

Jerneja in Klemen Renko

Jerneja in Klemen Renko

Jerneja in Klemen Renko, svetovalca, motivatorja in trenerja za področje celostnega pristopa pri razvoju otrok.

Svetujeva družinam z otroki z zaostankom v razvoju kot tudi tistim staršem, ki verjamete, da ste prav vi, predvsem v prvih letih otrokovega življenja, najboljši učitelji svojim otrokom. Jasno, da se morate starši učiti pri dobrih strokovnjakih. Dejstvo pa je, da brez vas ne gre, kajti prav med mamo in očetom ter otrokom je posebna vez, ki jo najboljši strokovnjak na tem svetu nikoli ne more ustvariti. Zavedava se, da lahko s pozitivno energijo, trdim delom in disciplino maksimalno izkoristimo potencial, ki ga ima vaš otrok.
Jerneja in Klemen Renko

Latest posts by Jerneja in Klemen Renko (see all)

Ocena:
[Skupaj: 3 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Jerneja in Klemen Renko

Jerneja in Klemen Renko

Jerneja in Klemen Renko, svetovalca, motivatorja in trenerja za področje celostnega pristopa pri razvoju otrok. Svetujeva družinam z otroki z zaostankom v razvoju kot tudi tistim staršem, ki verjamete, da ste prav vi, predvsem v prvih letih otrokovega življenja, najboljši učitelji svojim otrokom. Jasno, da se morate starši učiti pri dobrih strokovnjakih. Dejstvo pa je, da brez vas ne gre, kajti prav med mamo in očetom ter otrokom je posebna vez, ki jo najboljši strokovnjak na tem svetu nikoli ne more ustvariti. Zavedava se, da lahko s pozitivno energijo, trdim delom in disciplino maksimalno izkoristimo potencial, ki ga ima vaš otrok.

Dodaj odgovor