Raziskovanje in spoznavanje svojega telesa po porodu

Odgovorno starševstvoTa prispevek je del projekta Odgovorno starševstvo.
Povezava do predstavitve >>> Odgovorno starševstvo
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Napisala bom nekaj predlogov, ki pa jih priporočam vsem, ne le mamicam v prvih dnevih po porodu.

Uporabi ogledalo

Vzemite si čas in se poglejte v ogledalo. Najbolje brez oblačil. Pojdite s pogledom in z roko po vsakem delčku svojega telesa. Vzemite si dovolj časa in se zares poglobite vanj. Kaj čutite, ko se dotaknete različnih delov? Ste do vseh v mislih prijazni? Je kje kakšen del s katerim niste zadovoljni in se ga ne želite dotakniti? Ste lahko do tega dela še bolj pozorni, nežni, sočutni … Mu lahko namenite kakšno lepo, toplo besedo, objem?

Uporabi ogledalo

Kako dobro poznate svoje intimne predele? Ste si kdaj vzeli čas in jih pogledali? Če ne, vam priporočam, da to storite nekaj dni ali tednov po porodu. Zakaj? Ker velikokrat ženske skrbi, da »spodaj« ni vse enako kot prej, da se vidi raztrganina, da je čudno … Dejansko pa v večini niti ne vedo kako točno izgleda njihovo zunanje spolovilo. Zato vzemite ogledalo in raziskujte. Normalno je, da ne izgleda vse tako kot včasih, ampak je novo zares čudno, nenavadno? Ali je to le možnost, da svoje telo na novo spoznate in vzpostavite stik s sabo tudi na bolj intimen način? Prav tako je ogled spolovila priporočljiv kadar delate vaje za mišice medeničnega dna, saj tako lahko vidite, če stiskate sploh prave mišice.

Nežno ob misli na telovadbo

Vsaki ženski bi priporočala, da se pred kakršnokoli obliko vadbe/telovadbe najprej oglasi na pregledu pri fizioterapevtki za zdravje žensk oz. fizioterapevtki specializirani za zdravje medeničnega dna. Tako boste dobili dejansko »poročilo« o tem v kakšnem stanju je vaše telo – predvsem pa medenično dno ter trebušne mišice oziroma če imate diastazo. Velikokrat kljub bolečini ali ob uhajanju urina/blata/plinov ne odidemo do strokovnjakov, ki bi nam pomagali vrniti ravnovesje in okrepiti mišice po porodu. Na drugi strani pa je veliko »strokovnjakov«, ki mamice kmalu po porodu vabijo na vadbe z raznimi obljubami.

Pa ste vedeli, da to kar naredite v prvih 40 dnevih po porodu vpliva na nadaljnjih 40 let? Torej to, kako boste okrevali in skrbeli zase po porodu (ali bodo skrbeli drugi za vas), vam poda vpogled v to, kar vas čaka. In če boste do svojega telesa pregrobi oziroma boste prekmalu zahtevali preveč, se vam lahko to hitro pozna v obliki raznih simptomov in stanj. Zato nežno, ko pride do vadbe.

Uporabite čuječnost

Vse kar delate – stojite, sedite, ležite, kako vstajate, hodite … v tem ohranite pozornost na to, kaj se dogaja z vašim telesom. Predvsem bodite pazljivi pri vstajanju. Hitro boste spoznali, da se z vašim telesom dogaja marsikaj, če mu le prisluhnete.

Vsak dan se objemite in si povejte, da se imate radi

Tudi vaš lastni objem ima nek pozitiven učinek. In kdo vam lahko da več ljubezni, kot vi sami? Čeprav v večini nismo vajeni na tak način skrbeti zase, je to zelo pomembno in uporabno. Če lahko večino dneva skrbite za druge, lahko tudi kakšno urico ali pa vsaj nekaj minut na dan namenite samo sebi. Pa če to pomeni, da si kremo nanašate in ste zraven pozorni (čuječnost!) na vsak gib in dotik, je to že nekaj.

Dihanje, meditacija, joga, vizualizacije

Če ste v času nosečnosti prakticirali kaj od tega, potem le nadaljujte. Če vam je to tuje, pa se tega še vseeno lahko naučite. Več mirnosti, prizemljenosti in ljubezni kot si nudite, lažje vam bo.

Klavdija Slapar

Klavdija Slapar

Sem mama dveh otrok, študentka Zakonskih in družinskih študij in diplomirana babica. Odkar sem prvič stopila v stik z nosečnicami, porodnicami in družinami nasploh, izvajam razna predavanja, šole za starše, skupine za mamice, svetovanja za nosečnice s partnerji ter za starše, ki se soočajo predvsem z izzivi zgodnjega poporodnega obdobja, ipd. Sem ena izmed administratork Facebook skupine Sočutno partnerstvo, kjer v skupini odgovarjam na anonimna vprašanja članov. Poleg tega sodelujem tudi pri projektu Sočutno varstvo otrok.

Moj osnovni interes je ozaveščanje, raziskovanje in svetovanje na področju spolnih zlorab, predvsem v povezavi z obporodno oskrbo ter prenatalnim in postnatalnim obdobjem. Prav tako iz teh področij pripravljam tudi magistrsko nalogo, saj menim, da je miren in sočuten začetek življenja nekaj kar si zaslužijo vsi otroci kot tudi starši, ki se ob rojstvu otroka soočajo z različnimi izzivi ter lastnimi ranami iz otroštva.
Klavdija Slapar
Ocena:
[Skupaj: 1 povprečno: 5]

Morda vas zanima tudi ...

Klavdija Slapar

Klavdija Slapar

Sem mama dveh otrok, študentka Zakonskih in družinskih študij in diplomirana babica. Odkar sem prvič stopila v stik z nosečnicami, porodnicami in družinami nasploh, izvajam razna predavanja, šole za starše, skupine za mamice, svetovanja za nosečnice s partnerji ter za starše, ki se soočajo predvsem z izzivi zgodnjega poporodnega obdobja, ipd. Sem ena izmed administratork Facebook skupine Sočutno partnerstvo, kjer v skupini odgovarjam na anonimna vprašanja članov. Poleg tega sodelujem tudi pri projektu Sočutno varstvo otrok. Moj osnovni interes je ozaveščanje, raziskovanje in svetovanje na področju spolnih zlorab, predvsem v povezavi z obporodno oskrbo ter prenatalnim in postnatalnim obdobjem. Prav tako iz teh področij pripravljam tudi magistrsko nalogo, saj menim, da je miren in sočuten začetek življenja nekaj kar si zaslužijo vsi otroci kot tudi starši, ki se ob rojstvu otroka soočajo z različnimi izzivi ter lastnimi ranami iz otroštva.

Dodaj odgovor