Hiperaktiven otrok je nadpovprečno inteligenten otrok, ki lahko nekoč postane genij
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo
Piše Kristina Dia, čustvena mentorica in trenerka samozavesti za otroke
Otrok do 7. leta starosti je povezan z maminim energetskim poljem. Uči se iz mamine vibracije – nezavednih vzorcev, mišljenja in čustvovanja. “Bistvo je očem nevidno. Kdor hoče videti, mora gledati s srcem (iz knjige Mali princ)”…
…in otroci gledajo s srcem, prav zato zmorejo čutiti tisto kar starši (in ostali otroku pomembni ljudje) nosijo v srcu.
Kakor starši gledajo nase in na okolico, tako bo otrok gledal nase in okolico. Ko mama začne zavestno višati svojo vibracijo, se to občutno opazi v otrokovem boljšem razpoloženju in celo okrepljenem imunskem sistemu.
Če ne veste ali ste v visoki ali v nizki vibraciji, vprašajte, otroka kako se počuti.
- Ko starš čuti žalost, je otrok brezvoljen.
- Ko starš čuti jezo, otrok vpije in se jezi za vsako malenkost.
- Ko je starš v stresu, otrok čuti nemir in potrebo po pozornosti
- Ko je starš v skrbeh, otrok čuti strahove
- Ko je starš vesel, je otrok vesel
- Ko je starš pomirjen, je otrok pomirjen.
Ko razumete to dinamiko, odpade potreba po kontrolingu otrokovega vedenja, kajti, ko sebe čustveno spravimo “v red”, potem je posledično tudi otrok “v redu”.
VAJA: Lahko se danes čez dan večkrat vprašamo, kako se počutimo in opazujemo otrokovo vedenje, kaj nam zrcali.
Hiperaktiven otrok
Otroci, ki so označeni z nalepko “hiperaktiven”, so v resnici nadpovprečno inteligentni otroci, ki imajo v sebi ogromno energije, a še ne vedo kako jo uporabiti, ko jim postane dolgčas. V bistvu njihov namen ni, da bi npr. motili pouk ali nagajali staršem, le potrebujejo napotek kako naj uporabijo svojo energijo konstruktivno.
Ko dlje časa mirujejo v okolju, ki ne podpira razvoja njihovih potencialov, v sebi čutijo maso nižjih čustev, ki jih ne morejo sprocesirati, kar se jim odraža v obliki nemirnega vedenja.
Njihovo vedenje se lahko spremeni le, če jim namesto obsojanja ponudimo rešitev, kako svoj višek energije usmeriti v aktivnosti, ki jih veselijo. Bistveno je v otroku prepoznati potencial in mu omogočiti, da s svojo energijo (kateri nekateri pravijo hiperaktivnost) kreira, jo usmeri v hobi, ki mu zbuja zanimanje in veselje ter z njo ustvari unikatno mojstrovino svojega srca.
Otrok, ki čuti nemir med poukom, ne potrebuje kritike in spreminjanja. Temveč sprejemanje, razumevanje in vsaj eno osebo, ki verjame vanj in v njegov potencial ter mu pomaga pri razvoju le tega. Lahko je to risanje, tek, igranje inštrumenta, ples ali nogomet. Ni pomembno katera aktivnost otroka veseli le da v njej radostno lahko svojo energijo izživi. Ko otrok svoj fokus usmeri v hobi, ki ga veseli in ima v njem možnost doseganja napredka, takrat tudi vedenjska težavica izzveni. Ob tem pa otrok potrebuje veliko pohval pozitivnega vedenja in osredotočanja na otrokove vrline. Na kar se osredotočamo, to raste.
Ganljiva zgodba izumitelja Thomasa Edisona
Nekega dne je Thomas Edison prišel domov in dal mami pismo. “Učiteljica mi je dala to pismo in rekla, da ga moram dati direktno in samo tebi,” je rekel mami.
Med branjem pisma je mati dobila solzne oči … Sinu je prebrala pismo: “Vaš sin je genij. Naša šola je premajhna zanj, saj nima tako dobrih učiteljev, da bi ga lahko učili. Predlagamo, da ga učite sami doma.”
Mnogo let po mamini smrti je Thomas Edison postal en največjih izumiteljev stoletja. Nekega dne je pregledoval družinske zadeve. Našel je tudi zloženo pismo v kotu predala mize. Vzel ga je in odprl. V pismu je pisalo: “Vaš sin ima mentalne težave. Naj ne hodi več v to šolo.”
Edison se je zjokal … in nato zapisal: “Thomas Alva Edison, zaostal otrok z izjemno mamo, je postal genij stoletja.”
Kaj menite o tej zgodbi? Mogoče v razmislek …so bili največji geniji, ki jih pomni zgodovina ravno tako nekoč čustveno občutljivi otroci, ki jih šolski sistem ni razumel? Mamine besede imajo zelo pomemben vpliv na razvoj otrokove osebnosti in kreiranje otrokove prihodnosti … Kakor mama vidi otroka, to otrok postane.
- Otrokova samopodoba – kako lahko starši vplivamo nanjo - 13. 10. 2022
- Otroci nove dobe – generacija po letu 2012 - 2. 9. 2022
- Diamantni otroci - 19. 8. 2022