Učno uspešen januar – zakaj je postavljanje ciljev koristno?
Povezava do FB skupine >>> FB skupina Odgovorno starševstvo

Piše Lea Čerin
V teh prvih januarskih dneh bomo skupaj spoznavali korake, ki lahko pomagajo, da vaš otrok uspešno zaključi prvo ocenjevalno obdobje in se hkrati pripravi na drugo polovico šolskega leta. Ključno za uspešno učenje (pa tudi za katerokoli področje v našem življenju) je prepoznavanje svoje šibkosti. Šele ko jo ozavestimo, se začnejo notranji premiki in spremembe tudi pri učenju. Korake, ki bodo navedeni v »učno uspešnem januarju«, boste lahko uporabili tudi kot prepoznavanje otrokovih šibkosti in prepoznavanje področij, kjer starši lahko otroku stopite naproti ter pomagate pri učenju.
Česarkoli se lotimo, vedno imamo v mislih cilj oz. rezultat, ki si ga želimo. Ste se zalotili, da ob koncu decembra (že skoraj nezavedno) postavljamo želje in cilje za prihajajoče leto? Podobno je pri učenju – potrebno je vedeti, zakaj se učim. Ali se učim zato, da bom več znal-a,… zato, da bodo starši zadovoljni,… zato, da imam dobre ocene,… zato, ker želim priti na določeno srednjo šolo,… zato, ker želim prvo obdobje zaključiti pozitivno, itd. Iskrenost do sebe je ključnega pomena in olajša postavljanje cilja/želje.
Zato naj si otrok zastavi CILJ, ki ga želi doseči ob koncu januarja, še pred učenjem – ali je to, da je ob koncu januarja pozitivno ocenjen-a pri vseh predmetih, ali da ima zaključeno s petico vse predmete, ali da pisna ocenjevanja piše pozitivno ipd. Ni pravega ali napačnega cilja!
Cilj naj bo povezan z učenjem, kaj si želi ob koncu prvega ocenjevalnega obdobja.
Če imamo pred seboj natančno vizijo čemu slediti oz. kaj nas čaka »na koncu«, je lažje najti motivacijo za učenje (ta je lahko notranja ali zunanja). Večinoma je motivacija zunanja, saj se redko kateri učenec v OŠ uči zaradi sebe (so tudi izjeme
).
V pomoč pri postavljanju cilja, so lahko naslednji koraki:
- Predstavlja naj si, da je danes zadnji dan januarja – kakšen želi, da bi bil ta dan?
- Zdaj pa naj potuje nazaj in premisli, kaj bi moral-a narediti, da bi to dosegel-a.
Na tej točki zapišite, KAJ je to, kar bi moral-a narediti: boljša organizacija, poiskati motivacijo, se učiti več, se naučiti tehnik učenja, poiskati način, kako se spraviti k učenju …
Čim bolj bo cilj osebno pomemben in čim bolj bodo tudi koraki do cilja osebno pomembni, lažje mu bo slediti.
Za vsak dosežen rezultat (dober ali slab) pa se ustavimo in poglejmo, kaj je pripeljalo do tega rezultata.
- Potovanje v svet učenja - 23. 9. 2020
- Naj bo otrokovo učenje pospešeno, enostavno in tudi radovedno - 8. 12. 2018
- Sproščeno in učinkovito učenje - 5. 12. 2018
