Kako pomagati otroku pri domačih nalogah?

Opravljanje domačih nalog je sestavni del obveznosti učenca. Ker otrok naloge naredi v glavnem doma, ima učitelj le vpogled v njegove rezultate, lahko starši pri opravljanju domačih nalog opazijo številne druge stvari: npr; ali otrok razume domačo nalogo, hitrost opravljanja naloge, utrujenost otroka, kako si razporedi delo, kje nalogo opravlja in kdaj naloge opravlja, koliko starševske pomoči potrebuje, učenje s prijateljem in drugo.

Kako pomagati otroku pri domačih nalogah?

Če otrok ne more narediti vseh domačih nalog sam, mu potem pomagamo. To pa ne pomeni, da morajo starši rešiti domačo nalogo, ampak da najdejo in odpravijo razloge, zakaj otrok ne more pravilno in pravočasno narediti naloge.

Razlogi neuspešnega reševanja domačih nalog

Nerazumevanje naloge

Otrok lahko dolgo rešuje eno nalogo in je ne more zaključiti, če naloge ne razume. V tem primeru je otroku treba razložiti tisto, kar ne razume ali ga napotiti k učitelju, da mu ponudi dodatno razlago.

Počasnost

Drugi razlog je lahko počasnost. Otroci se tudi v hitrosti opravljanja nalog bistveno razlikujejo. Počasnejše otroke je potrebno spodbujati in navaditi, da delajo hitreje. Pravzaprav je najbolje, da prednje postavimo uro in se dogovorimo za čas, v katerem mora otrok rešiti določeno nalogo. Poleg tega bi morali starši vedeti, koliko približno traja učenje in pisanje domačih nalog. Otrok v prvem razredu za domačo nalogo v povprečju potrebuje do pol ure. V drugem razredu se čas podaljša za pol ure na eno uro, v tretjem in četrtem še za pol ure. V zadnjem razredu šole učenec za domačo nalogo porabi do tri in pol ure dnevno.

Utrujenost

Pri pisanju in učenju je potrebno biti pozoren na utrujenost otroka. Zaradi utrujenosti je otrok počasnejši in dela več napak. Na otrokovo utrujenost zelo vpliva tudi čas, kdaj te naloge opravljajo. Zato ni najboljša rešitev, da se naloge lotijo takoj, ko pridejo iz šole. Dobro je razmisliti, kdaj je za otroka najbolje, ponavadi je to med 16. in 18. uro.

Lakota

Ni dobro, če je otrok lačen, niti ni dobro, če je preveč sit. Takoj ko se najemo, se ne moremo uspešno učiti (spi se nam). Težje se je učiti tudi pozno zvečer, ker smo zaradi številnih dnevnih informacij že utrujeni.

Domače naloge je najbolje opravljati vedno ob istem času in na istem mestu. (Na takšen način pridobivamo delovne navade).

Kako pomagati otroku pri domačih nalogah?

Kaj storiti, če se otrok želi učiti v družbi?

Starši pogosto mislijo, da reševanje domačih nalog v paru ali v skupini ni posebno koristno, ker se otroci pogovarjajo, poslušajo glasbo ali se igrajo. Res je, da večina domačih nalog zahteva samostojno delo učenca. Vendar obstajajo tudi otroci, ki neradi delajo sami. V takšnih situacijah je zaželeno, da naloge rešujejo v družbi. Če si otrok naloge ni dobro zapomnil, mu lahko drugi pomagajo. Nekateri otroci lažje osvojijo gradivo, če se učijo od  drugega, ko se medsebojno sprašujejo, ponavljajo …

Otroka spodbujajte in spremljajte

Če želite, da otrok uspešno opravlja domače naloge, ga morate ves čas spodbujati in spremljati. Ker se bodo rezultati dela pogosto razlikovali, se lahko pogovorite in skupaj ocenite uspešnost naloge. Pri ocenjevanju je potrebno poudariti samostojnost, hitrost, natančnost in postopoma razvijati otrokovo sposobnost za samoocenjevanje. Otroku lahko odkrito poveste: “Ponosna sem, ker si tako dobro naredil nalogo.” ali “Dobro si to naredil.” ipd. V nasprotnih situacijah pa je treba enostavno povedati: “To bi lahko naredil bolje.” Tako opisno ocenjevanje je lepo izvesti, ko otrok sam želi, da ga starš izpraša, pregleda naloge in posebno takrat, ko želi povratno informacijo o narejeni nalogi.

Otrokom se da pri opravljanju nalog pomagati na različne načine

Otrokom se pri opravljanju nalog da pomagati na različne načine. Pomoč je odvisna od vsakega posameznika in od številnih okoliščin. Poglejmo si jih nekaj.

Odnos do dela

Zelo pomemben je odnos do dela. Starši tu pogosto delamo napake, ker pozabljamo, da je delo napor, na katerega se mora otrok privaditi, pripraviti in se zanj usposobiti.

Pridobivanje navad

Otroci morajo že na začetku šolanja pridobiti navado in se privaditi na zahteve, ki jih postavlja šola. Večino tega dela naredi šola, odvisno od učiteljev, ki delajo s tem otrokom. Da pa bi pomagali otrokom, morajo tudi starši prevzeti del te naloge.

Pomoč staršev

Govorimo o pravi pomoči, ki jo starš nudi otroku. To ni tista pomoč, da starš napiše nalogo, za katero otrok trdi, da so jih sami naredili, pa jih niso. Prava pomoč otroku je v svetovanju in preverjanju tistega, kar so naredili. Takšna pomoč od starša zahteva čas in potrpljenje.

Spodbujanje in spremljanje

Da bi se otrok učil, ga moramo spodbujati in spremljati njegovo delo. Če ima otrok neurejene zvezke, jih morate vsak dan pregledovati in če je naloga napisana površno zahtevati, da jo ponovno napiše. Spoznal bo, da bo naloga prej končana, če vanjo že takoj na začetku vloži več truda.

Organizacija dela

Učenje je resno delo, ki zahteva velik fizični, intelektualni napor in ogromno volje. Kot pri vsakem delu, je tudi pri učenju rezultat v veliki meri odvisen od organizacije. Medtem ko delo v šoli organizira učitelj, delo doma ostaja skrb staršev. In prav od tega, kako ga bomo organizirali, je odvisen uspeh vašega otroka. Za vsako delo je potreben čas, ki ga moramo otroku omogočiti.

OŠ M. Vlačiča, Labin

Ocena:
[Skupaj: 10 povprečno: 4.6]

Morda vas zanima tudi ...

Dodaj odgovor